• Daa

I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan

I glädje och sorg, i vardagens vedermödor och glädjeämnen finns vi till för varandra!

Läsning sker på egen risk, för vi viker inte för diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara smått privat.

Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

Förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3600713.html

• Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan
  • Ninnnis

Kom just på att jag såg det magiska ordet smörgåstårta för andra gången den här veckan... *dregglar*

• Sonja68

Ninnis, härlig helg du har framför dig!!
    Japp, Haparanda hade varmast i landet igår hörde jag, 24 grader. Yey!
    Tänkte just, har du inte noterat det " magiska ordet"?!
    Jag dreglar redan. DAgen kan inte gå nog fort.
    Oj, jag måste nog ringa och gratulera pappsen och samtidigt höra hur mina gullungar har det

Jag har träningsvärk från räfsningen.
    De stora(?) musklerna under skuldrorna, på var sin sida om ryggraden. Och triceps!
    Har länge funderat på vilka övningar som man kan göra för att få bort gäddhänget, RÄFSA är svaret

• Sonja68

EA: Här uppe i norr hålls förstås minst ett par tummar för er och äggen!!!

• Daa

EA: Två par! Minst. Och så ett gäng tår. *hållerhållerhåller*

Sonja68 skrev 2010-05-14 11:17:17 följande:
    EA: Här uppe i norr hålls förstås minst ett par tummar för er och äggen!!!

• Sonja68

Nu har jag pratat med pappa. Flickorna hade somnat tidigt utan problem.
    Kl. 3 (!) på morgonen hade de kommit insmygandes till morfar och gratulerat, sjungit och överlämnat gratulationskort som de gjort själva gjort (jag har inte ens sett dem, när fasiken har de hunnit göra dem??). När morfar frågade om de visste vad klockan var svarade T "tio i åtta", för den klocka som fanns i gästrummet där de sov visade nämligen det! Därav den tidiga uppvaktningen
    Nu håller T på och hjälper morfar att ta bort kvistar från tomten. Först var hon inte intresserad, men när morfar erbjöd henne 20 kr som lön för mödan så sa hon "Ja, men jag behöver pengar, för jag är bankrutt. Jag har bara 17 kr kvar" och så klädde hon på sig och gick ut
    Morfar sitter med K som spelar dator. När jag bad att få prata med henne så var hon först glad. "MAAAAMMAAAA!!!" men när jag sa att hon inte får sitta mer vid datorn, nu räcker det för idag så säger hon "vänta mamma, jag har inte tid att prata, hej då" och sprang tillbaka till datorn för att "spela färdigt". Suck!

• Daa

Härligt, Sonja: Hurra!

Sonja68 skrev 2010-05-14 08:05:36 följande:
    Vi åker dit efter jobbet idag och då blir det SMÖRGÅSTÅRTA!!!

• Daa

Sonja68 skrev 2010-05-14 11:31:21 följande:
    Nu har jag pratat med pappa. Flickorna hade somnat tidigt utan problem.Kl. 3 (!) på morgonen hade de kommit insmygandes till morfar och gratulerat, sjungit och överlämnat gratulationskort som de gjort själva gjort (jag har inte ens sett dem, när fasiken har de hunnit göra dem??). När morfar frågade om de visste vad klockan var svarade T "tio i åtta", för den klocka som fanns i gästrummet där de sov visade nämligen det! Därav den tidiga uppvaktningen
  • Daa

Låter riktigt najs, Ninnis. *kramar om en massa*

Ninnnis skrev 2010-05-14 11:07:41 följande:
    Vi har haft makens pappa på besök. Trots tråkigt väder blev det grillning och långpromenad (jag & vovven). Idag jobbar jag men jag planerar att gå hem lite tidigare. I eftermiddag kör vi till stugan där mina föräldrar befinner sig, där stannar vi till imorgon. Sedan kör vi hem och inväntar besök av gudsonen med familj, de bjuder på födelsedagsmiddag hemma hos oss och står således för maten. Så lyxigt! 

• Sonja68

*vinkar till Daa och springer iväg på lunch*

• Daa

Vi hade en fin dag igår. Började med morgonmys, lite förvånande (inte så att jag klagar ), eftersom makens kaffebegär vid den tiden brukar vida överstiga andra eventuella begär.

Sedan åkte vi till mina föräldrar så vi fick träffa min syster och hennes sambo, som är uppe och hälsar på. Och så förstås träffa deras foxterrier: ofattbara mängder energi hoptryckt i en liten liten, men jättegullig kropp.
    Och toppenväder.
    En tupplur på hemvägen och framåt kvällningen veckans avsnitt av Lost.

Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan