• Daa

    I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan

    I glädje och sorg, i vardagens vedermödor och glädjeämnen finns vi till för varandra!

    Läsning sker på egen risk, för vi viker inte för diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara smått privat.

    Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

    Förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3600713.html

  • Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan
  • Fru E

    whiskey, kaffe, brunt socker och vispad grädde på toppen MUMMA!!!!


    Först whiskey sedan kaffe och socker, toppa med grädde och lite sockerkorn på toppen

  • Sonja68

    Brrrrrrrr... fryser. Här regnar och är kallt! Och ungarna som skulle gå till en gammal Norrbottensgård och ha utedag, leka, äta grillade hamburgare till lunch osv.
    Lilla K:s dagisavdelning skulle gå dit också, så hon var eld o lågor att hon skulle få träffa storasyster T där. T erbjöd sig att ta K:s frukt och mackor i sin ryggsäck dessutom. Undrar om de tog sig iväg. För småttingarna är det en bit att gå i spöregnet.
    Hoppas verkligen de fick på sig galonisarna och stövlarna innan de gick iväg!! Fleecisar hade jag packat ner, tur som är , i ryggorna.

  • Sonja68

     


    Fru E skrev 2010-05-12 10:21:23 följande:
    whiskey, kaffe, brunt socker och vispad grädde på toppen MUMMA!!!! Först whiskey sedan kaffe och socker, toppa med grädde och lite sockerkorn på toppen

    Fifty-fifty whiskey o kaffe eller? Efter smak antar jag. Brunt socker har jag inte hemma, men kom på att jag ändå måste köpa grädde, så då kan jag köpa sockret också.
    Undrar om vi har whiskey hemma då...hmmmmm?

  • passionsblomman

    Sonja, så här gör du (jag har fått lära mig av en som är något av en expert)

    *Hett kaffe i ett högt glas och brun farin lite efter smak, men åtminstone en tesked eller två. rör så det löser sig lite.
    *Sedan whiskey. Det är mycket mycket viktigt att det är en IRLÄNSK whiskey. Absolut godast är i mna ögon Tullamore Dew. Skriv upp det!
    "det ska var så mycket sprit att  man ser booten på glaset genom blandningen" blev jag lärd. Gör man så, då blir det ganska strakt, så vill man ha det snällare så tar man inte så mycket.
    *Sedan ska det vara lättvispad grädde på toppen. Den ska bara vara precis att den håller ihop. Överts strör ma lite mer farin.

  • passionsblomman

    Imorgon kommer det åtta pers hit. Vi har inte alls kommit dit vi vill i fråga om hur vi vill ha det när vi tar emot gäster i vårt hem. Men idag är min sambo åtminstone på benen-han spydde aldrig men jäklar vad sänkt han blev av bacillen! Jag hoppas vi har den ute ur huset nu, eftersom det kommer folk. Men ingen har kräkts här sedan i torsdags så det bord väl vara lugnt?

    Jag väntar fortfarande på mensen, så något återinförande av upptinad eskimå innna pingst som vi trodde förut lär det ju inte bli. Dag 35 idag.

    Vi ska sätta lite fart här med städa, plocka och handla, men jag bara måste berätta:

    Igår var vi på utvecklingssamtal, min son och jag. Minns ni ringen runt "ingen" i höstas?
    Gud, jag får tårar i ögonen fortfarande när jag ser den framför mig...
    Frågan var ju
    Har du någon att leka med på fritiden? "många" var ringen runt nu.
    Är någon dum mot dig i klassen? "aldrig"
    Är någon annan i skolan dum mot dig? "aldrig"
    Har du någon att leka med i på rasten? "många"
    Hur trivs du i skolan "mycket bra"
    Och så vidare...

    Alla frågor i hela formuläret hade bästa möjliga svarsalternativ inringat och det enda sonen hade på hjärtat var att en av hans bänkkamrater stör honom så han vill ha mer arbetsro. Hon har ADHD så de är medvetna om att hon är jobbig för de andra och nu ska de byta bänkplatser snart, så det ordnar sig.

    I skolarbetet har han tagit elefantkliv framåt med sin läsning och skrivning och "är det någon som vill läsa och jobbar på för att få tid över till sin bänkbokså är det han"

    Jag är så glad som en mamma någonsin kan vara. Våra strategier och vårt arbete har fungerat och min pojke har social kompetens och personlig styrka som gjort att han klarat av den här flytten på ett fantastiskt sätt.
    Jag är lättad från djupet av mitt hjärta.

  • Sonja68

    Åh, så underbart Blomman!
    Fina, fina Blompojken, vilken resa han gjort på bara ett år {#lang_emotions_heart}

    *gråter en skvätt*

    Jäklar vad gråtmild jag är idag... Indianerna kom imorse, det kanske var dina jag fick Blommis?
    Känner att huvudvärken är på väg. Ikväll blir det definitivt en kväll i soffan.
    Jag jobbar till två idag. Åker förbi och köper farinsocker och vispgrädde. Maken ringde och sa att det fanns två flaskor whiskey hemma, men han visste inte vilken sort. Jag tror nog vilket som går med en sån här dag :-S Men då blir det ju inte Irish coffe utan Scotch coffe förstås

  • Fru E

    Hade tänkt gå en powerwalk ikväll egentligen men tror jag gör som dig Sonja och stannar i soffan med en Irish och en påse godis. Måste ju boosta äggen innan de kommer till världen plus att jag är trööööööööööööööööött
    Är inte så värst sugen på att ge sig ut i regnet precis......

Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan