• Daa

    I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan

    I glädje och sorg, i vardagens vedermödor och glädjeämnen finns vi till för varandra!

    Läsning sker på egen risk, för vi viker inte för diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara smått privat.

    Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

    Förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3600713.html

  • Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan
  • Fjällbruttan

    Hmm.. gör en egen ruta om eländet.. vill inte att mina vänner ska få vara i samma ruta!

    Min mormor har dött, dagen efter Signe föddes.
    Och nu kan ni sluta bli hjärtnupna för jag avskydde tanten!
    Hårt och grymt, JA, men den relationen har varit skit i hela mitt liv, och är ordentligt bearbetad via psykolog.

    Men inget dödsfall kommer lägligt och redan nu är det tjafs om arvet.. IGEN!
    Jamen håll i er nu, JAG är ensam arvinge till tanten förutom hennes man (som var rätt trevlig en gång i världen) i alla fall började de koppla in advokat för 10 år sen!!
    För att jag inte skulle kräva ut mitt arv när hon dog så han skulle stå på bar backe...
    Vilket jag ALDRIG skulle göra, är ju faktiskt inte mina pengar...

    Deras advokat skrev tillochmed mitt namn fel Smart snubbe...
    Så när jag inte skrev på deras papper blev det ett himla liv tills jag påpekade att det var fel i pappren och då blir de ogiltiga.... suck.
    De fick dock ett papper från MIN advokat (jamen hur löjligt är inte detta!!) som jag skrivit på att jag bara vill att laglotten ska fastställas och inget mer..

    Nu har mormors make god man (han är lite virrig ibland och mycket svag) och det första jag år höra är att han är så orolig för pengarna... mailar och försäkrar än en gång att jag bara vill att laglotten ska fastställas och meddelar samtidigt att vi kan inte komma på begravningen, biljetterna + hyrbil skulle gå på ca 15000:-!!!!!
    Det är mer än vad hela vår semester kostar!!!

    Men igår ringer God man och säger att Olle kan tänka sig att betala för våra biljetter, bar vi kommer....jaja... vi far ner då!
    Ja, alltså som ett förskott av laglotten! Jaha, alltså betalar jag...
    Och nu pratar vi om en snubbe som enligt god man har en avsevärd förmögenhet...
    Jag blir så jävla less!! Vi är enl. all statistik låginkomsttagare, vilket inte bekymmrar mig ett skit, för vi har det bra! Men när det tjafsas om pengar på detta sätt får jag krupp! Säger mer om min mormor och hennes man än om hur vi är...
    Så nu är biljetter bokade, vi far, jag skiter i att jag betalar själv i slutändan och tar det som en bonus att få träffa syrran och hennes familj och resten av Stockholmsfamiljen...

    Men det tar en jävla tid och ork som jag velat lagt på annat!

    Och så skrattar jag åt mina barn som kläckte ur sig detta igår:
    (9-åringen)-Men begravning 28 maj, är inte tanten rutten då????
    (12-åringen)- Ähhh.. det har hon ju alltid varit!
    {#lang_emotions_djavulsk} 

    Sorry för egoinlägg...

  • passionsblomman

    Bruttan, jag ser fram emot att träffa din slagfärdiga 12-åring! *torkar skratt-tårar* I övrigt. vilken soppa!

    Hvidis, underbart om farmor! *tittar ut genom fönstret på min lilla bil och undrar hur hon egentligen gjorde när hon fick in 15 barn i sin hundkoja* {#lang_emotions_tongue_out}

    Fru sy, SKIT!

    Bruttan igen, jag lovar ochsvär att du kommer att känna dig alldeles och fullständigt normal. Eller så kommer vi båda att förenas i insikten hur totalknäppa vi egentligen är. Eller kanske är det våra män som kommer att enas i den insikten...

  • Fjällbruttan

     


    passionsblomman skrev 2010-05-11 14:37:18 följande: Bruttan igen, jag lovar ochsvär att du kommer att känna dig alldeles och fullständigt normal. Eller så kommer vi båda att förenas i insikten hur totalknäppa vi egentligen är. Eller kanske är det våra män som kommer att enas i den insikten...

    ... och undras om våra barn kommer att konstatera att de har lika knäppa mammor

  • Fru sy

     


    Ninnnis skrev 2010-05-11 16:06:03 följande:
    *gladgladgladglad*

    Är gladgladgladglad tillsammans med Ninnis!!

  • Fru sy

     


    Fru sy skrev 2010-05-11 17:33:19 följande:
      Är gladgladgladglad tillsammans med Ninnis!!

    Det gjorde faktiskt att mitt humör blev lite bättre oxå! Det smittade liksom

Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan