• Daa

    I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan

    I glädje och sorg, i vardagens vedermödor och glädjeämnen finns vi till för varandra!

    Läsning sker på egen risk, för vi viker inte för diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara smått privat.

    Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

    Förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3600713.html

  • Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan
  • Fru sy

    Vi håller på att städa... önskar att huset var 60 istället för 260 kmv. Men det blir ju fint när det är färdigt.

    Imorgon kommer en jobbarkompis till mig hem hit med sina barn, vi skall titta på lammen och fika. Har en kladdkaka i frysen så tänkte plocka upp den. 

    Sen på onsdagskväll kommer en annan kompis med hennes man och son på 7 månader. Skall bli så roligt att träffa dem, men vi vill ju ha fint liksom. När de var här var det bröllopet och då var hela huset kaos. Nu vill vi ju visa upp hur fint det är precis som du skrev blomman. Hoppas det gått bra för er med städningen.

    Nu skall vi ner och ta in fåren,sen är det dags för tacos, MUMS   

  • passionsblomman

                              {#lang_emotions_nalle}                              Här kommer en bamsebjörnkram till tråden!

  • Fru sy

    Det var falskthopp Utslag på äl-testet igår ikväll oxå, så då är det ju proveran. Ja ja, nu börjar vi ju snart utredningen, bara 3 veckor kvar.... Sen har jag fått skit ont i halsen, inte kul!

    Nu skall jag gå på konsert med jobbet, det är roligt iaf.

  • Sonja68

    Godmorgon och jag börjar med att krama om Fru Sy riktigt ordentligt.

    SIGNE {#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

    Så underbart, vackert namn.
    För mig har det namnet en mycket speciell betydelse.
    Min älskade farmor hette Signe. Hon var en riktig krutgumma. Hon blev 97 år och var klar i knoppen fram till de sista 6 månaderna, då det kunde snurra om lite grann när hon var trött.
    Hon var stark o fast i sin tro, och mycket vis. Full av humor och energi.
    Hela min barndom är full med minnen av henne. Vi bodde tvärs över vägen från henne, så jag var mycket hos henne som barn.
    De sjärnklara vinternätterna när hon satte mig på sparken och vi sparkade på den isbelagda byavägen och det enda man hörde var medarnas rytmiska svischande. Ibland körde vi på ett gruskorn och då slog det gnistor. Stjärnor och norrsken på himlen... *nostalgisk*
    På somrarna packade hon in oss barnbarn (hon hade 15 totalt) i sin lilla blåa hundkoja, den som var äldst av ungarna fick prova köra när vi kom på "icke allmän väg", och så drog vi till havet och hade picknick på sandstranden. Solen värmde och måsarna skrek och tiggde mat.

    Signe, det är ett mycket vackert namn

  • Daa

    {#lang_emotions_heart}Signe{#lang_emotions_heart}

    Fru Bygg: grattis till lyckad husförsäljning.

    Sonja: Så fint berättat om din farmor. (Nämen, nu blir jag tårögd igen: det tar jag som ett symptom! )

    Gulliga Blommis: tack för bamsebjörnkramen. *kramar tillbaka*

    *vinkar till Villemoa. Och kramar förstås*

  • Fjällbruttan

    Hej... prövar att logga in en stund

    Blomman, jag har en önskan, mellan den 14 augusti tills den 17 augusti kan du väl ge fan i att städa? Så jag får känna mig normal när vi kommer till dig den 16

    "Dammråttor är ett tecken på att nån har roligare och VIKTIGARE saker för sig än att städa... och var inte dammet änglarnas tofflor??{#lang_emotions_sunny}

    Daa... jag hade lite tur, hann läsa sista sidan före jag läste ikapp så jag blev inte så rädd över ditt toa-besök..phu.. men jag förstår känslan!!
    Jag har ju haft ordentliga nidblödningar Man blir dö-rädd!
    Instämmer i de övrigas kör, detta SKA gå bra!

    Fru E, hoppas allt går ba och att de blåsor som du får har fina ägg

    Sonja, underbart att höra om tjejerna!! Vilka ljusglimtar de är! Och så fint du skrev om "din" Signe, nu känns namnet ännu bättre!!{#lang_emotions_heart}

    Ninnis, rödbetor kan ställa till det!
    Tänker på dig, hoppas allt går bra såsmåningom {#lang_emotions_flower}

    Jag vet att jag skulle skriva till fler, som Fru sy, Lanovia, Fru bygg... men det är tomt i skallen!! Är lite mycket nu...

Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan