• Daa

    I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan

    I glädje och sorg, i vardagens vedermödor och glädjeämnen finns vi till för varandra!

    Läsning sker på egen risk, för vi viker inte för diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara smått privat.

    Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

    Förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3600713.html

  • Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan
  • Ninnnis

     


    Sonja68 skrev 2010-05-10 12:38:53 följande:
    Hellouuu Ninnnis! *vinkar* Hur har helgen varit?

    Hellouu! Helgen har varit härlig, tackar som frågar! Vi har äntligen flyttat upp på vår fina övervåning Igår var det hundträning och sedan premiärbad i nya badkaret, med skumpa och allt.

  • Sonja68

    PB; jag förstår. Tro mig. Skulle vi inte få gäster titt som tätt skulle det gro igen hos oss totalt. Det är så trist att man alltid far omkring och släcker bränder liksom. Alltid gör allt i panik. Jag får aldrig nån struktur på jobbet där hemma. Ligger konstant efter. Det är trist, men jag försöker acceptera och gör så gott jag kan.

    Hoppas ni får vara friska och krya nu!

  • passionsblomman

     


    Ninnnis skrev 2010-05-10 13:27:13 följande:
    Blommis, det kanske kunde vara dags för ett test...?

    Jag måste isåfall köpa ett. Det tänker jag inte göra på flera dagar. Egentligen tänker jag mest att "jaha typiskt att det ska krångla nu då när man vill omma igång med nästa steg" och det är väl kanske inte så himla konstigt om kroppen pausar sig lite efter en sådan megaproduktion som ivf:et innebär, då den ska fram med tiodubbla antalet ägg än vad som är det normala. Vi får väl se...

  • Sonja68

     


    Ninnnis skrev 2010-05-10 13:28:51 följande:
      Hellouu! Helgen har varit härlig, tackar som frågar! Vi har äntligen flyttat upp på vår fina övervåning Igår var det hundträning och sedan premiärbad i nya badkaret, med skumpa och allt.

    åH, Låter mysigt

  • passionsblomman

     


    Sonja68 skrev 2010-05-10 13:34:22 följande:
    PB; jag förstår. Tro mig. Skulle vi inte få gäster titt som tätt skulle det gro igen hos oss totalt. Det är så trist att man alltid far omkring och släcker bränder liksom. Alltid gör allt i panik. Jag får aldrig nån struktur på jobbet där hemma. Ligger konstant efter. Det är trist, men jag försöker acceptera och gör så gott jag kan. Hoppas ni får vara friska och krya nu!

    Åh, jag veeet! Men du jobbar Sonja, jag har igen ursäkt till varför det inte är skinande rent här...*får ångest och skamkänslor*

  • Ninnnis

     


    passionsblomman skrev 2010-05-10 13:34:39 följande:
      Jag måste isåfall köpa ett. Det tänker jag inte göra på flera dagar. Egentligen tänker jag mest att "jaha typiskt att det ska krångla nu då när man vill omma igång med nästa steg" och det är väl kanske inte så himla konstigt om kroppen pausar sig lite efter en sådan megaproduktion som ivf:et innebär, då den ska fram med tiodubbla antalet ägg än vad som är det normala. Vi får väl se...

    Nä, det är klart... Jag håller tummarna ett tag till i alla fall

  • Ninnnis

    Förresten, i avdelningen snabba och enkla recept med få ingridienser:

    Lax med kräftstjärtar
    4 laxfiléer
    1 tub Kavli Kräftost (275 g)
    2 dl matlagningsgrädde 15%
    1 burk kräftstjärtar
    Salt och Citronpeppar
    1 msk skaldjursfond
    Cayennepeppar

    Krydda laxfiléerna med salt och citronpeppar och lägg i form.
    Koka upp såsen (ost, grädde, fond, cayennepeppar efter smak) och häll sedan över laxen. In i ugn 225-250 g ca 20 minuter, ta ut laxen och strö över kräftstjärtarna och in sedan i någon minut till.
    Servera med exempelvis tagliatelle.

    Vi lagade detta i torsdags, kanongott!

Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan