• Daa

    I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan

    I glädje och sorg, i vardagens vedermödor och glädjeämnen finns vi till för varandra!

    Läsning sker på egen risk, för vi viker inte för diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara smått privat.

    Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

    Förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3600713.html

  • Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan
  • Villemoa

    Tack för alla grattis flickor!! Då har vi bestämt det; fler plus i tråden är beställda

    Fick i förra veckan veta att en kompis är gravid så nu skiljer det bara 7-10 dagar mellan oss

  • Hvidbrud

    Grattis grattis grattis! Nu ligger liten och sirar i din mage, krokusarna under snön! Så härligt!

    Min mamma har haft syjunta i 35år, snart, med samma tanter... Det blir mest god mat och skvaller nu för tiden, men i min barndom stickade och sydde och växtfärgade och exprimenterade de för glatta livet! Har också lust!

    Var på Ikea idag köpte barnstol och lampor och småprylar. Skulle egentligen ha köpt köksbord, men det blidde inget... Men köttbullar och esther smakade kött för första gången! Oj, vilka roliga miner!

    Hittade vintergä k i en rabatt på vägen hem. Åh, de var helt nyfödda, min vårlängtan bränner i hjärtat...

  • Hvidbrud

    Blommis: jag har också fyllt i, men vad tusan jag skrev kommer jag ju inte ihåg! ( ammar ju fortfarande..... )

  • Sonja68

    Godmorgon! Jag hörde fågelkvitter imorse Och nu ser jag solens strålar lysa upp den vita, vita snön Åh, så lycklig jag blir!

  • Leksi

    God morgon!

    Verkar vara fullt med sprittande vårkänslor i tråden! Härligt! Ja man får glädjas åt ljuset som återvänder när nu snön verkar vilja kvar till midsommar.

    Jag tänkte bara slå ett slag för RFSU´s kampanj för alla kvinnors rätt till fri abort, preventivmedel och förlossningsvård: www.uniteforwomen.se/protestera/

    Trevlig torsdag allihop!

  • Fjällbruttan

    Godmorgon

    Idag kanske jag hinner läsa ikapp, för nu har jag en lap-top
    Vi fick den igår och sen var vår IT-tekniker här (vår kompis allstå ) och installerade en massa + en trådlös router! Vilket innebär att jag kan krypa upp i soffan och läsa och slipper få vansinnesont i bäckenet för att jag sitter på en kontorsstol!
    Jag är så nööjd!!

    Hoppas allt är bra med er, själv snorar jag på, meningen feber idag i alla fall, så jag och lilla vild borde nog vistas ute en stund i solen
    Och lyssna på fågelkvittret

    Jag älskar våren!!

    Kram på er alla! 

  • Ankan80

    Nu är det officiellt vår enligt vädergubbarna.
    Lite kallare igen dock, men ack så fint väder ute idag.

    Igår var jag o mannen på första föräldrautbildningsträffen.
    Nu börjar det verkligen kännas som att det är nära.
    Är i v. 34+6 idag. Lillankan buffar runt och igår var den riktigt livlig. Lite svårt att sitta på kontorsstolen. Får inta ett halvliggande läge. Lite lojt sådär .

    Har köpt en beg. vagn på blocket som vi var ute efter och byrån är fullsmockat med barnkläder.

    Ha det gott!

  • Fru Bygg

    Ankan, det är ju inte alls långt kvar. Vad spännande. Skönt att ha det mesta förberett hemma, det kan gå fort på slutet. Ella kom ju 10 dagar för tidigt.

    Hur länge till ska du jobba nu?

  • Fru Bygg

    Nu är våren på väg! Man blir så glad!


    Sonja68 skrev 2010-03-04 08:13:37 följande:
    Godmorgon! Jag hörde fågelkvitter imorse Och nu ser jag solens strålar lysa upp den vita, vita snön Åh, så lycklig jag blir!
Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan