• Daa

I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan

I glädje och sorg, i vardagens vedermödor och glädjeämnen finns vi till för varandra!

Läsning sker på egen risk, för vi viker inte för diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara smått privat.

Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

Förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3600713.html

• Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan
  • Daa

Idag körde jag fast när jag skulle svänga in på den oplogade och igendrivna byavägen för att hämta samåkningsgrabben. Samåkningsgubben i framsätet tyckte att det var ganska kul, men lite besvärligt att jag fastnade.
    Just då kom traktorn som skulle röja vägen. Insåg genast att det var min makes kompis, som senast igårkväll fick dra upp makens bil som var farligt på väg att glida ner i ett dike efter att han kört fast på vår löjligt mycket snötäckta infart.
    Traktorföraren log från öra till öra och konstaterade "Det verkar gå bra för dig och maken." Han hade alldeles för roligt.
    Men det får jag väl bjuda på.

Så räddade jag hans morgon. Nu har jag förvarnat maken om att han med stor sannolikhet kommer att bli retad av sin kompis.

• Sonja68

Daa: Skadeglädjen är den enda sanna glädjen säger de.
    Men det stämmer ju inte här i tråden förstås

• Sonja68

Lunch! Korv o makaroner i matlådan idag. Lyxigt va'? Inte ens hemtrillade köttbullar utan "köpes"

• Ninnnis

Maken vill ju iofs fjällvandra, men då ska man kanske ha lite mer än tre dagar på sig
    Daa skrev 2010-03-03 11:35:29 följande:
    *viskar till Ninnis* Långhelg. April. Norrbotten. Har man tur med vädret under en apriltripp till Norrbotten börjar man allvarligt fundera på om man ska flytta dit. Eller hur, Sonja?
  • Ninnnis

Daa, det är en fin sida att kunna glädja andra

Sonja, maken brukar faktiskt önska köpeköttbullar och stuvade makaroner hemma ibland

Jag lagade ett nytt recept igår som jag lade i matlådor, ska se om jag hittar receptet...

• Ninnnis

Det bestämmer vi att det är

Villemoa skrev 2010-03-03 11:28:56 följande:
    Tack Ninnis!! Hoppas verkligen att det är början på en plusvåg!
  • Daa

Ja, det är en klassiker varje år:
    Man ser på tv:n att det börjar våras i södra Sverige och tänker i sin insnöade tillvaro "VAAAARFÖR bor jag här?!"
    Sedan kommer solen och plusgraderna, men snön är fortfarande kvar och gosar ihop sig så den är perfekt för skidåkning och skoter och så tänker man "Jaaa, det är DÄRFÖR jag bor här"
    *längtar*

Sonja68 skrev 2010-03-03 11:49:57 följande:
    ABSOLUT!! Åtminstone förstår man varför man envisas med att bo kvar där Kom hit!!!
  • Daa

Korv och makaroner hade jag också. Inte så lyxigt, men tusan vad gott det smakade idag!
    Köpes-köttbullar tillsammans med korven?

(Jag fick några pluspoäng för min cole slaw.)

Sonja68 skrev 2010-03-03 12:00:41 följande:
    Lunch! Korv o makaroner i matlådan idag. Lyxigt va'? Inte ens hemtrillade köttbullar utan "köpes"
Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan