• Daa

I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan

I glädje och sorg, i vardagens vedermödor och glädjeämnen finns vi till för varandra!

Läsning sker på egen risk, för vi viker inte för diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara smått privat.

Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

Förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3600713.html

• Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan
  • Fru Bygg

Jag brukar koka makaronerna som vanligt och hälla av vattnet. Under tiden makaronerna kokar så gör jag en bottenredning (heter det så? ) Jag smälter lite margarin i en tjockbottnad kastrull och sedan rör jag ner mjöl i det. Tillsätter sen mjölk och lite salt och låter det koka upp. Sen häller jag mjölkröran över makaronerna och vips är de stuvade... Kanske ett fusksätt, men det funkar för mig.

Vi ska ha köttbullar (hemlagade) idag tillsammans med stuvade makaroner, det verkar vara populärt idag.

Sonja68 skrev 2010-03-03 12:29:43 följande:
    Mäh, vad skrev jag ?! Köttbullar och vattumakaroner förstås!Ides inte ens göra mjölkstuvade. Bränner bara fast i kastrullen. Tips, någon? Hur gör ni när ni mjölkstuvar makaronerna??
  • Sonja68

Fru Bygg skrev 2010-03-03 12:34:32 följande:

Jag brukar koka makaronerna som vanligt och hälla av vattnet. Under tiden makaronerna kokar så gör jag en bottenredning (heter det så? ) Jag smälter lite margarin i en tjockbottnad kastrull och sedan rör jag ner mjöl i det. Tillsätter sen mjölk och lite salt och låter det koka upp. Sen häller jag mjölkröran över makaronerna och vips är de stuvade... Kanske ett fusksätt, men det funkar för mig. Vi ska ha köttbullar (hemlagade) idag tillsammans med stuvade makaroner, det verkar vara populärt idag.
    TACK Fru Bygg! Det verkar ju snabbt och enkelt Jättetack.
    När jag tänker efter så gjorde mitt XXXX:s mamma så! Och så rev hon ner lite ost i också. Det var supergott!
  • Fru Bygg

Fick precis ett sting av saknad av min mamma. Ringde henne och bjöd hem mig och Ella nästa vecka. Vi tar tåget till Karlskrona på torsdag och mamma tog ledigt från jobb på fredagen, så då ska jag få mysa med mamma och dotter hela dagen. Ella och jag åker sen ner med mamma och pappa till Helsingborg igen (De ska hjälpa oss med lite elarbete i lägenheten innan vi säljer den). Perfekt!

• Fru Bygg

Nu ska Ella och jag åka ner till stan för att ta bussen till IKEA och möte min älskling.
    Ska köpa lite lådor att lägga ner Ellas urväxta kläder. Det går fort för de små!

• Ninnnis

Mysigt att umgås med mamma, Fru Bygg! *saknar min mamma*

Sonja, vi brukar koka makaronerna (gammeldags/idealmakaroner) i helmjölk istället för vatten. Koka i 15-20 minuter någonting, så blir det en fin stuvning!

• Fjällbruttan

Villemoa skrev 2010-03-03 10:40:21 följande:
    *viskar: vi har fått plus!!*

Yes Yes YES

iiiiiohhhhiooohiiioohweeeewooomaaaammmaaaaeeehhhhhh!!!!!

Grattis, så förbaskat glad för er skull!!!

Och självklart kommer detta attföljas av flera +, allt smittar ju

Kram

• Fjällbruttan

Själv är jag ett äckel idag... snoret rinner, svetten sprutar och jag ser ut som ett ihjälstampat marsvin...
    tror jag ska dra på mig skoterkläderna, sikta i att jag har feber och sätta mig i vårsolen en stund, är förbannat svårt att ignorera den!!!
    Men jag vet precis varför jag bor här

• passionsblomman

Ihjältrampat marsvin???

Bruttan, jag älskar dig!

Fjällbruttan skrev 2010-03-03 13:19:01 följande:
    Själv är jag ett äckel idag... snoret rinner, svetten sprutar och jag ser ut som ett ihjälstampat marsvin...tror jag ska dra på mig skoterkläderna, sikta i att jag har feber och sätta mig i vårsolen en stund, är förbannat svårt att ignorera den!!!Men jag vet precis varför jag bor här
  • Ninnnis

Bruttan,

Hoppas du njuter av vårsolen!

Själv ska jag åka hem till världens gulligaste lilla lintott med familj ♥ Bygga lite koja, lägga pussel och fika står på agendan

Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan