• Svar på tråden September 2010 del 4
  • FramtidaFruSandberg

    Blivandefrueriksson:
    Jag beställde klänningen ifrån Mathildas fest i Sundbyberg. Passade på att beställa skor också. Jag hoppas att de blir lika bra som jag hoppas (där blev det snurrigt). jag har kombinerat två olika så vi får se hur det blir.

    sun moon:
    Vi bokade vår fotograf redan i början av hösten. Min sambo tyckte att vi var ute i alldeles för god tid men det var tur. Den fotograf som vi har bokat (och vill ha) är nu uppbokad för alla helger resten av året tydligen. bra buisness för henne

  • Blivandefrueriksson

    En av min fästmans bästa vänner är fotograf så han kommer bli tillfrågad. Fick dock frågan från en arb kamrat igår som även han är fotograf om jag behövde någon, men jisses vad dyr han var. poträtt+kyrkan 6000:-.. våran kompis tar 7000 för hela dagen och då hänger han med hela tiden men vi kommer få reducerat pris eller inget alls.

  • Fenixx

    jag vågar nog inte säga hur tidigt vi bokade våran fotograf.
    har ju varit här på BT länge.

    vi var först ut att boka våran fotograf för 2010, och hon är väldigt populär, så var skönt att ha det klart. sen ska dessutom hon också gifta sig i år, så skönt att det inte var på våran dag.

  • Fenixx

    har ni andra klart så hur ni ska ha själva vigseln, solosånger osv?

    vi har inte riktigt gjort klart, men har lite roliga inslag och sen har vi bokat in en ny som ska sjunga, så får tänka om lite med låtar och diskutera lite med honom vad som kan passa in.

  • Andelle

    Jag har mest koll på vad jag INTE vill ha i musikväg.

    Det enda som är bestämt är att en vän till mig ska kula men hon kommer troligtvis sjunga någon annan solosång oxå, vilken är oklart. Sen har vi bestämt iaf en psalm och har hyfsad idé om vilken nr 2 blir.

    Sen leker jag lite med idén att försöka boka in min favoritartist Peter Broderick som solist. Det hade varit grymt, men jag vet inte ens om han gör bröllop eller är ledig på vårt datum.

    Min ena bror ska vara toastmaster så vi funderar på att be min yngste bror att läsa nån av vigseltexterna, ev ihop med min blivandes lillebror.

  • FramtidaFruSandberg
    Andelle skrev 2010-03-20 13:46:25 följande:
    Jag har mest koll på vad jag INTE vill ha i musikväg. Det enda som är bestämt är att en vän till mig ska kula men hon kommer troligtvis sjunga någon annan solosång oxå, vilken är oklart. Sen har vi bestämt iaf en psalm och har hyfsad idé om vilken nr 2 blir.Sen leker jag lite med idén att försöka boka in min favoritartist Peter Broderick som solist. Det hade varit grymt, men jag vet inte ens om han gör bröllop eller är ledig på vårt datum.Min ena bror ska vara toastmaster så vi funderar på att be min yngste bror att läsa nån av vigseltexterna, ev ihop med min blivandes lillebror.
    gud va härligt med kulning. Ska ni vara utomhus? Jag tänker mest på gästernas öron eftersom det låter gärna starkt. Men det kommer bli jättebra!
  • Blivandefrueriksson

    vad är kula??

    fick mitt paket idag från pernillasbrudbutik hon hade lagt i 30 organza påsar som ursäkt för förseningen vad glad man blir för såna små saker. skorna satt perfa bara lite lite stora men det kommer strumpebyxorna ta hand om sen :-d

  • popcorn o dip

    Hej i stugorna! här är det full rulle med ja gud vet allt.. Fullt upp med PM, c-uppsats, presentationer, föreläsningar OCH så ska man hinna med lite bröllop också...
    Puh.. tur att man är två som planerar... Idag bokade vi in en provsmakning med cateringfirman! Tjohoo vad jag blev glad för det ska vi gå på nästa torsdag. Skönt att ha små delmål att se fram emot när det är mycket runt omkring en...

    Vad skönt att det ordnade sig med skorna och att du fick lite plåster på såren :D

    annars då hur går det med planerna och ni njuter väl när solen kikar fram :D

    Kram!

  • Blivandefrueriksson

    Ja det var verkligen snällt hade inte väntat mig det alls.

    vilken sol?? här har det varit molnigt hela dagen och faktiskt snöat pyttelite men smälte bort så fort det la sig.
    Måste beställa färgpatron så jag kan skriva ut inbjudan klart nu när jag äntligen fått banden så är det annat som ska krångla
    Men tur att de är snabba på inkclub ..

  • Andelle
    FramtidaFruSandberg skrev 2010-03-22 17:01:38 följande:
    gud va härligt med kulning. Ska ni vara utomhus? Jag tänker mest på gästernas öron eftersom det låter gärna starkt. Men det kommer bli jättebra!
    Nej, kyrkbröllop

    Jag har hört kulning i kyrkan förut, iofs en större kyrka än den vi vigs i men jag tror det ska gå bra. Det lät så vansinnigt härligt att jag direkt visste att så ville jag ha det på mitt ev bröllop, detta var 7-8 år sedan och jag har inte ändrat mig som tur är. Är inte mycket för de traditionella bröllopssolona, hade nog hellre gift mig naken än haft en låt av Cecilia Wennersten eller Sonja Aldén. Ska bara hitta nåt mer som matchar kulningen, gärna nått i folkton.

    Blivandefrueriksson: här är ett exempel på kulning www.box.net/shared/static/5kyx01ksfa.mp3%5D
Svar på tråden September 2010 del 4