• Svar på tråden September 2010 del 4
  • drakbaby

    Jag slänger mig in på tråden. Jag o min m2b ska oxå gifta oss 4/9. Vi kom igång sent med planeringen. Kyrkan är det enda som är klart än så länge.

    Ska träffa en gammal klasskompis i morgon, tänkte fråga henne om hon hade lust o va toastmadame och bestman... =)

  • Blivandefrueriksson

    Har med hittat hit vi gifter oss 11 september..

    Hur långt har ni alla kommit?

  • FramtidaFruSandberg
    drakbaby skrev 2010-02-13 21:32:21 följande:
    Ska träffa en gammal klasskompis i morgon, tänkte fråga henne om hon hade lust o va toastmadame och bestman... =)
    Det är utmanade mina vyer lite för mycket för att jag ska förstå. Toastmadame (kvinna) och bestman (man) samtidigt?
  • drakbaby
    FramtidaFruSandberg skrev 2010-02-14 11:55:15 följande:
    Det är utmanade mina vyer lite för mycket för att jag ska förstå. Toastmadame (kvinna) och bestman (man) samtidigt?
    Japp... Tänkte fråga hennen om hon har lust med det... Tror du det blir för mycket?
    Det vi har tänkt hittills med bestmanrollen är att hon står med oss i kyrkan med ringarna...
  • FramtidaFruSandberg
    drakbaby skrev 2010-02-14 14:32:37 följande:
    Japp... Tänkte fråga hennen om hon har lust med det... Tror du det blir för mycket? Det vi har tänkt hittills med bestmanrollen är att hon står med oss i kyrkan med ringarna...
    jag tror inte att det blir för mycket men menar du inte då att hon blir tärna? Svensk tradition är ju egentligen inte att ha någon best man alls utan att ha tärna och marskalk (fast min sambo har ju i och för sig både en marskalk och en bestman för att han ville det).
  • drakbaby

    Jag har valt att inte ha någon tärna. Tycker bara att det skulle vara häftigt med henne som marsalk/bestman (har de inte samma uppgifter?). Rollen i sig är så mycket hon! =)

  • FramtidaFruSandberg
    drakbaby skrev 2010-02-14 15:29:26 följande:
    Jag har valt att inte ha någon tärna. Tycker bara att det skulle vara häftigt med henne som marsalk/bestman (har de inte samma uppgifter?). Rollen i sig är så mycket hon! =)
    jag vet inte om de har samma uppgift eller inte. vill du ha henne som bestman så kommer det säkert bli jättebra.
  • irre76

    Hej!

    Vi gifter oss den 18 september och sitter just nu med gästlista och beställning av inbjudningskort.
    Det är ju sååå himla mycket att fixa med, jag trodde inte det..
    Vi skickar nog oxå ut inbjudningarna nu i mars/april så att man slipper gå omkring och vara tyst!
    Jag vill att alla ska veta att vi gifter oss :)

  • Blivandefrueriksson

    irre ja visst är det jobbigt att va hemliga, våra familjer och släkt vet men inte vännerna.
    Men idag har vi gjort klart inbjudningarna så bara att skriva ut texten som ska va inne och så klart så väntar jag på banden som ska va utanpå med.

  • popcorn o dip

    Hej va kul att en ny tråd är startad! Såg att den gamla var stängd och hittade inte tråden förrän idag! Har ioch för sig inte letat så bra...hihi men nu är jag oxå här.

    Gästlistan är efter många om och men spikad. Det känns jätteskönt för det har varit svårt att veta var man ska dra gränsen..bjuda eller inte bjuda..

    Vi letar efter catering för fullt, men tycker det är svårt att veta vilken man ska välja.. Ja hur ska man veta att de är bra och gör god mat? Tips någon?

    Kram på er!

Svar på tråden September 2010 del 4