• Ore

    Vi fortsätter blanda och ge

    I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

    En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

    Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

    Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

    Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

    Skål för våra fortsatta diskussioner

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

  • Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • nennesjuttioåtta

    Lappis – int ja heller. Jo, det är klart det är en tjej. En kompis lille son tror iofs att det är en liten katt. Han kanske har rätt, barn är smartare än man ibland tror.

  • Telis

    Jag tycker att den ser ut som min mage ungefär (alltså när jag var gravid, inte nu) och det var ju en kille. Fast allt annat tyder ju på en tjej så man får nog strunta i det där med hur magen ser ut.

  • Tinga

    Hej, hej!

    Ligger hopplöst efter i tråden, med mailen, med arbetsuppgifterna i stort och med städningen hemma efter att ha gått kurs hela veckan, men nu är det fredag! Tjoho! Hinner tyvärr inte hänga här idag heller, men vill berömma Nennes fina mage som jag såg i galleriet.

    Imorgon ska maken iväg på svensexa hela dagen, så jag har "hyrt in" min syster hela dagen, för utflykt till Skånes Djurpark med barnen. Ska bli kul! Djurparker är särskilt kul på våren tycker jag, när det finns en massa "bebisar" där.

  • viktualia

    mugglan - vi har ett hus på 125 kvm och bergvärme vars pump går på elen. Förra årets totalkostnad var 20 500 för elen. Men sånt beror ju på vad man har för elavtal också... och hur kall vintern är.. osv.. spana på elpriser via elskling.se Av nån anledning har maken valt Alingsås energi till oss, jag erkänner att jag bara nästan orkar bry mig...

    mugglan igen - förbättringar i bostaden...  vi mätte framförallt om huset när vi flyttade in. I annonsen stod det nämligen 89 kvm boyta och vi anade att det var fel. Så maken läste på och konstaterade att ytan egentligen är 125 kvm. Så vi gjorde om fastighetstaxeringen och ändrade statusen på köket och så.. men påverkade det deklarationen?!? *pinsam tystnad uppstår*...

    Nenne - otroligt mysiga bilder!! *kramar om både mage, katt och dig*

  • Tinga

     


    Telis skrev 2010-04-23 10:42:38 följande:
    alltså när jag var gravid, inte nu
  • Oupsie

    Lappis, då röstar jag nog på att vara på oststället. Det verkar enklare, och man ska göra det enkelt för sig när man ska ha fest, så att man hinner och orkar umgås med gästerna istället för att fixa med saker i köket.


    Telis, tycker också att det lät som en bra ide med delicardet.


    Nenne, vilken fin mage!


    Träffade en tjej med bebismage igår, det är fint med bebismagar .

  • Oupsie

    Oh, nu kom jag på en sak till som jag skulle kommentera, stackars korven som är sjuk. Hoppas att han har kryat på sig nu.


    Sen var det mer grejer men jag kommer inte ihåg just nu. Känner mig jäkligt glömsk!

  • MSW

    Nenne: Jag tycker att det ser ut som en som bara syns framifrån, och toppig, inte bred.. Men jag kommer inte ihåg vilken form det är som tyder på vilket!

  • Oupsie

    Trevlig helg allihopa!


    Vet inte när vi har internetåtkomst nästa gång, kanske ikväll, kanske om ett par dagar.


    Ta hand om er, och skål {#lang_emotions_cheers}!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge