• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • MSW

Åh lappis, kan tänka mig att det är riktigt skönt nu när det väl är bestämt!

• Lapinette

MSW - det känns skönt men jag vet inte vad maken tycker (fast det är ju min fest!). Eftersom det är maraton den dagen så kommer det dessutom vara superlugnt utanför med bilar och skiner solen blir det att ta välkomstdrink där ute.

• nennesjuttioåtta

lappis  - härligt! Men luktar det gammal sportsocka eller?!?! 

MSW – numero 2 men som sagt, mitt hår skulle inte vilja samarbeta med mig. Som om det någongång gör det...

• Lapinette

Nej, men ost och så lite kryddigt! Jag får ta med mig en bukett med liljor för att spä ut doften lite. Mig gör inte ostdoften något, jag tycker det är den del av charmen men det kanske finns andra som inte gillar ost?!

• Lapinette

De har ju även en massa choklad, kryddor, olivoljor, prosciutto, salami ... ja, tänk dig hur det luktar.

• viktualia
    Lapinette skrev 2010-04-23 14:41:22 följande:
    De har ju även en massa choklad, kryddor, olivoljor, prosciutto, salami ... ja, tänk dig hur det luktar.
    låter ljuvligt!!!
  • BrudSommar2006

Lapinette, den 5:e juni är ett fantastiskt bra datum. Tyvärr är det ingen i min familj som faktiskt vill komma hit då och fira Iris födelsedag eftersom min bror tydligen ska springa maraton och mina föräldrar då vill åka in och titta. Jaja.

• Lapinette

Jag har faktiskt även en kompis (du såg säkert henne på C's bröllop) som fyller 40 år just det datumet. Men jag gissar att hon inte tänker ha någon stor fest här hemma eftersom hon bor i Italien sedan många, många år.

Om ni också vill inte och titta på maraton kan ni väl komma förbi och säga hej?

• nennesjuttioåtta

jag är skeptisk. Men så är jag rätt luktkänslig och gillar inte att gå in i mataffärer utomlands för det luktar skitilla. Och så hänger de stora köttstycken bredvid kläderna och så ostarna som kryper upp och stryper en om man går för nära. Och äter inte mögelostar som de format i tubsockor från Italienska landslaget -84. Samtidigt kan det vara rätt coolt, så jag tycker ändå du ska köra. Btw, jag är ju inte bjuden, så varför ens lyssna, hahahah! 

• BrudSommar2006

Jag tycker också att det låter fantastiskt, bra beslut Lapinette.

Hörrni, när är det den där tråden ska startas, får man skriva här hela dagen på måndag eller när stängs den?

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge