• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • BrudSommar2006

Lapinette, var det stackaren som kom sent och inte var riktigt insatt i bröllopsplanerna? Tror att jag träffat henne tidigare i något sammanhang eller om jag bara sett kort på henne!

Kanske ska man in och titta en sväng i alla fall då, det kanske är trevligt?

• Lapinette

BS - var inte så blyg, start upp en ny tråd på söndag!

nenne - de har inga döda djur hängades i lokalen ... väl ligger det ostar, skinkor etc bakom disken.

• Lapinette

Hmmm... tror jag måste ändra min inbjudan och lägga in lite bilder på parmeggiano, prosciutto etc istället som nu då jag har en vit inbjudan skriven på en vit orkidée. Klassiskt, elegant funkar inte riktigt med "hej, vill du komma på 40-års fest i Ostaffären?"

• BrudSommar2006

Vi tittar gärna förbi och säger hej förresten.

Iris och maken var på Aquaria i förmiddags men Iris tyckte att det var läskigt. Först var det regnskogen där det åskade så där tordes hon inte gå in. Sedan gick de förbi en damm med fiskar och då sade maken att hon fick akta sig så att hon inte ramlad i och då blev hon rädd för den också och ville inte gå fram. Sista delen var alla akvarier med fiskar och hajar och de tittade hon på men hon ville inte gå in i tunneln för det var läskigt med tunnlar...

• passionsblomman

Lappis, jag blir ju för bövelen hungrig!!! *snålvattnet rinner*
    Jag tycker din idé är strålande och hade gärna varit där i den där doften! Det kommer att bli succé tror jag.

• Lapinette

BS - gör gärna det! Din syssling kommer att var där. Vi tänkte nog börja vid 18-tiden.

• nennesjuttioåtta

Lappis – ja, fast korv är väl döda djur? Vad kul det låter!

• Lapinette

nenne ... nej, de här är nog vegetariska! ... fast inte hund, inte sådan Korv!

• Lapinette

Förresten, någon som har några skojiga mingellekar? Typ något som gör att folk börjar prata med varandra ... jag vill splitta upp grupperingar, bryta isen osv.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge