• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • FruCicci

Telis, familjerådgivningen kan jag rekommendea till alla, det är mycket bra. Jag tycker det hjälper, jag är nöjd.

Deklarera, det har jag aldrig gjort i hela mitt liv heller.... pappa gör det och jag skriver under och han skickar in, men jag har tänkt att jag ska försöka i år....hmmm man måste lära sig och jag har inte sålt så mycket aktier i år, så det ska inte vara så krångligt som jag upplevt det med pappsen förut.

• muggles

Ngn som har gjort förbättringar i bostaden? Jag antar att man ska kunna visa upp de kvittona vid en ev begäran (och inte att alla kvitton ska skickas in direkt)?

• FruCicci

Näe, jag måste lära mig att deklarera,jag känner mig helt dum nu....

Mugglan, jag förstår att du inte känner dig så nöjd med öppen kista, jag hade inte vela ha det som sista minnet av någon anhörig..... vad fint föresten att din man kommer se till att din mamma har det bra om ngt händer dig! jag tror vi har en hel del att prata om här, men det är svårt att ta upp det med min man... han är min raka motsats i det mesta....

• muggles

Cicci: suveränt att familjerådgivningen hjälper! Jag har också fått hjälp där; och en nära vän till mig räddade sitt äktenskap den vägen...
    Deklarera är lätt nu när det är på Skatteverkets hemsida alltihop - det mesta står ju redan där och man ska bara kontrollera.

• FruCicci

Jo jag har hört att det är lätt via hemsidan.... ja vissa saker måste man lära sig andra inte.... jag har varit lite bortskämd på vissa plan....

Näpp ni ska jag göra som Telis, närma mig bingen... kolla tv i sängen och sova. I morgon ska jag på 1 timmes ansiktsbehandling och färgning av fransar o bryn.... lite orolig för färgningen av brynen.... kommer väl se ut som en arg gammal farbror och får hänga in ögonbrynen i garderoben på lunchstälket sedan...får be om lite light version.....

• FruCicci

nej jag ska inte sova, my loverboy kontaktade mig just på FB så nu ska jag chatta.... e he he undrar om maken min skrollar detta????

• Lapinette

Och så när jag äntligen får tid för datorn så går alla och lägger sig?!

Cicci - försök inte att smita ... har man sagt A får man säga B!

• FruCicci

nu har jag chattat fädigt, det var himla trevligt sitter och ler..... måste ta dotra som är vaken..... återkommer i morgon...

trallar tallar
    trallalalallalalllaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
    hjälper inte familjerpdgivningen vet jag vad jag gör.... he he he he

• Lapinette

Cicci ... vi (åtminstone jag) vill veta mer!!!!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge