• Ore

    Vi fortsätter blanda och ge

    I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

    En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

    Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

    Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

    Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

    Skål för våra fortsatta diskussioner

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

  • Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Telis

    nenne, okej det var ju skönt att det varken var bråck eller gallsten men tunn bukhinna låter ju jätteläskigt! Hoppas att det inte krävs något annat än att ta det lugnt!


    Magbild! Magbild! Magbild! Magbild! Magbild! Magbild! Magbild! Magbild! Magbild!
  • nennesjuttioåtta

    Fast nu när vi väl ska ha barn så kommer ju självklart såna tankar också...

  • Telis
    nennesjuttioåtta skrev 2010-04-22 20:04:03 följande:
    Så då skulle vi vilja bli strösslade från någon fin utsiktsplats, typ ett fjäll, men ska man skriva ett testamente för sånt?
     

    Vemdalsskalet kanske?

  • nennesjuttioåtta

    oj, låg batterinivå! Återkommer efter middagen!

    (jooo det är säkert!)

  • nennesjuttioåtta

     


    Telis skrev 2010-04-22 20:06:02 följande:
      Vemdalsskalet kanske?

    precis, hahahah! Tappa oss inte i liftkön bara!

  • snaily

    Nenne
    Åå vad skönt att det inte var några gallstenar eller läbbigt bråck - men håller med PB, nu håller du dig i skinnet! Tunn bukhinna - vad är det normala då? Tjock bukhinna?
    Smaklig måltid!


    Här blev det den asiatiska currylaxen, riktigt gott!


    Känner mig helt mentalt instabil idag, är så grinig på stackars maken hela tiden av ingen anledning alls, och är jag inte sur så vill jag bara gråta. Normalt?

  • viktualia

    Telis - sånt brukar absolut ingå i kartläggningen av barnet och dess närhet/nätverk. läs paragraf 10 a i föräldrarbalken tex här :www.alden.se/Vardnad.htm


    Svaret är, som jag tolkar lagen, är att man som förälder ska ha uttryckt sin önskan och i ert fall tex pratat m paret i fråga. Om det värsta skulle hända, så får kompisparet prata med soc. Inget hindrar nog att denna önskan görs skriftligt.. men det kanske inte så vanligt...


    .. vem 17 skulle jag vilja anförtro Trollet åt.. hm.. tål att tänkas på...

  • passionsblomman

    Snaily-helt gravidnormalt. Och en FET anledning till att smbon länge sa att ett barn (läs graviditet) var alldeles tillräckligt.
    (Fast jag vill gärna påminna honom om att jag dessutom var diagnosticerad med post traumatiskt stressyndrom och utmattningsdepression.)

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge