• Ore

    Vi fortsätter blanda och ge

    I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

    En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

    Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

    Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

    Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

    Skål för våra fortsatta diskussioner

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

  • Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Ore

    Men hjäääälp, jag missade ju heeeelt att kommentera Vickan. Tummarna hålls, kanske trollet redan har kommit???

    BS: Jämfört med din rapportering så ligger ju alla andra i lä Det var föredömligt!!!

    När ska de visa Björn Ferry-reprisen?
    Äh, får väl leta upp hans blogg istället, så länge...

    Jag hade förresten koll på Björn Ferry innan OS. (Kanske inte så förvånande för en sportfåne?) Jag vet t.o.m. att han är sambo med "Armbryterskan från Ensamheten" om ni hört talas om henne. (Eller har varit, åtminstonde, den statusen kan ju ha ändrats utan att jag noterat det...)

  • Ore

    Fru E: Häftigt att det kommer igång snart. Tummarna är på träningsläger

  • MuffinsTönt

    Dagens i-landsproblem: Jag funderar att tävla om en laptop hos en väääldig känd bloggerska som börjar på F. Regeln är att man ska ha en bra motivering. Svåååårt som fan speciellt när det är många som tävlar.

  • Ore

    Oms: Usch, kräkningar låter inget vidare. Hoppas läkarna har någon bra input.

    Grattis till din stora tjej! Hon har alltså samma födelsedag som Passionsblommans son. Och samma som Vickans Troll antagligen (?) får?

  • Lapinette

    Ore - förstår att du har koll på vår elit och jag hade också hört om honom men då pga att han är tillsammans med just henne.

    Muffinstönt - förstår precis och lite så resonerade jag också innan jag fann min prins. Inte att jag inte ville gifta mig och inte skaffa barn utan att jag inte ville göra det om och utifall inte prinsen dök upp ... hur många negationer får man skriva i en mening??!!!

  • snaily

    Nu hoppar jag bara in helt fräckt med en fråga utan att ha hunnit läsa dagens diskussioner...

    Utmanar trådens kunskapsbank: kan man ta cellprov när man går på Synarelaspray/nedreglering inför IVF? Fått kallelse och BM kunde inte svara. Ska kolla med gyn om han vet men kanske någon av er hinner före

    Läser ikapp sen, puss på er!

  • MuffinsTönt

    Just det, Grattis på födelsedag till PBs son och Omsans dotter. Och Vickans troll också, förhoppningsvis.

    Lappis
    Jag har aldrig gillat barn. Med det menar jag att jag är inte som en del andra som utbrister "jag älskar barn, jag vill ha en hel fotbollslag -med eller utan make". Nu tog jag i lite där men jag menar att jag har inte den "genen" i mig. Därför tror jag att jag kommer klara mig ganska bra utan barn.

    Ang äkenskap så är det ngt jag är så himla anti mot sen "liten", pga all "tjat" hemma. Vi (+ alla asiater här) är väldigt traditionella så äkenskap är ett måste innan familjplaneringen. Jag förstod inte poängen och gör det fortfarande inte. - Till mammas besvikelse.

  • Liten med Mindre

    Vickan - hoppas allt går som smort!

    Telis - glömde igår, jag fick rätt ont i nacken/axlar/huvud av amningen i början. Spände mig mycket. Kanske samma sak vid pumpning och flaskmatning, plus lite sömn.

    Lite axeljympa för att få igång cirkulationen efter varje pass hjälpte mig en del. Händerna på axlarna, armbågar rakt ut åt sidorna. Lyft armbågarna tills handlovarna möts bakom huvudet, utan att böja huvudet massor. Ner igen. Armbågarna fram ihop framför bröstet, tillbaka. Och börja om. 20 ggr brukar få fart på det mesta.

    BS - skulle det hjälpa att du väckte Astrid när hon sussar på på kvällen? För att få bättre nattsömn menar jag?

    Mindre fick förnyad feber och mer snuva igen idag - så det blev ingen dagmamma som tänkt. Tydligen var det fler barn där som hade det likadant - upp o ner med feber o snuva. Irriterande. Hade velat vara lite ensam. Nåja, nu somnade hon i alla fall så jag ska diska, duscha och se om jag hinner vila lite innan mamma kommer. (Har bakat snickerskakor och kan ju inte låta bli att gå och skära rent kanterna i långpannan. )

    FruE - skönt att de verkade bra på mottagningen. Hoppas det går vägem nu!

  • BrudSommar2006

    Muffins, jag har heller aldrig gillat barn så när vi slog till blev alla jätteförvånade! Fast helt plötsligt kändes det ok med barn och till och med så att jag började känna att jag kanske skulle ångra mig när jag blev gammal! Märkligt hur man kan ändra sig. Har du varit på KI du också alltså?

    Ore, ja, hrmpf, Vickan har ju varit på BB sedan åtta imorse nu och fortfarande ingen rapport!

    Snigeln, jag har iofs ingen aning men nog borde man kunna ta cellprov? Cellförändringar/cancer dyker väl inte upp bara för att man nedregleras förhoppningsvis? Eller försvinner för den delen.

  • BrudSommar2006

    Någon armbryterska har jag inte hört talas om, så obildad är jag tydligen. Eller var det någon som var känd när jag var utomlands kanske.

    Nu missade jag Omsan, annars hade jag kunnat fråga om försäkringar kanske. Fast jag kan ju för all del fråga på FB i så fall.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge