• Chris24

    Orientalisk Bröllop! Del 3

    Här är tråden för oss som ska ha ett libanesiskt, syrianskt, armeniskt eller nåt annat från medelhavet!

    Ideér, hemsidor, förslag, kläder,frågor, tips vad som är välkomna här!

    Alla med en positiv anda och kommentarer är välkomna.

  • Svar på tråden Orientalisk Bröllop! Del 3
  • Alexxxi

    Heeej flickoooor!! Eller god morgon! Man kan inte tro det va värsta snöovädret igår!! Idag är vädret underbart och soligt =) (lite kallt e d ju ff) men men =) Det är soligt

  • Chris24

    Hahahaha, välkommen igen Jessika Jag skojar mycket, rinner väl i mina libanesiska ådror och blod kanske.. vem vet.

    Hahaha, älskar hur man säger "litet" och så är det 200pers det handlar om! Samma hos oss alla här inne tror jag?
    hahahaha, gulligt.

    Vart ska ni på smekmånad?
    Grekisk musik är grymt bra, våra familjevänner är armenier som Mirey här inne och dem kan syrianska, grekiska o arabiska och dem ääääälskar grekisk musik, vi har alltid det på våra "get2geter" liksom

    Min blivande är halv dansk, halv marockan men född o uppväxt i kalla jävla Sverige!!

    Vart i Malmö bor du ungefär? Vi bor nära Lindängen, 2 stopp innan typ, mer åt söderkulla väl..

  • Chris24

    *vink vink* Alex

    Msn är i full rulle som vanligt med dig så jag orkar inte skriva nåt om din soooooool här..

  • Mirey

    God morron!!

    Jessica, nää jag är inte förtrollad av en grekisk gud haha, utan en libanes/assyrisk gud!! Däremot va jag fast med en grekisk djävul i flera år... så har inga bra erfarenheter av greker på d sättet haha!

    Chris o Alex, vi e juh på msn...

  • JG x 2

    Ja, det blir ju litet i utländska sammanhang. I sverige hade det räknats som ett stort bröllop... :D
    Vet inte var vi skall på smekmånad. Vi har snackat om att bara ta en vecka direkt efter bröllopet och njuta på en grekisk ö. Vi skall bara vara borta en vecka eftersom min M2Bs son också är med ner till grekland. men han skall vara hos farmor och farfar den veckan och sen börjar skolorna juh och det måste vi hinna tillbaka till...
    Jo jag älskar också grekisk musik, vi är typ de enda "blattarna" på det området vi bor i så vi brukar spela för dem också, vet inte om de uppskattar det men ingen har vågat klaga.

    Jag bor inte längre i Malmö, är förr och uppvuxen på Rosengård men bor numera i Helsingborg tillsammans med Gubben...

  • Mirey

    Grekland e juh underbaaart!! Hur länge har ni vart ihop? Berätta mer om bröllopet, färger, mat, klänning?

  • JG x 2

    Mirey: Vi har väl hängt ihop i ca 3 år. Varit förlovade sedan den 11/1-2010...
    Bröllopet kommer ske i grekisk-ortodox kyrka i Thessaloniki den 7/8-2010. Min syster kommer vara tärna och hans bror best-man.
    Huvudfärg hade jag tänkt silver men vet e faaan längre. Krockar med blommorna. Hade velat ha rött/vitt/grönt (ungerska flaggan)i min brudbukett men då kolliderar det med att ha en liknande tärnbukett eftersom hon skall ha en silvrig/grå klänning... Usch så jobbigt (dagens i-lands problem)
    Mat har vi inte alls bestämt ännu. svärmor jagar lokal och där brukar de ha en speciell bröllopsmeny. I grekland har de oftast allt i ett. Lika så live-band kommer ingå på stället vi hyr.
    Klänningen är inte beställd men det lutar år den som finns i mitt galleri...

  • Chris24

    Ni kanske ska köra som både jag och Mir gör? Att man hyr någon som fixar dem större sakerna iaf?

    Vi ska fixa en i Libanon som fixar allt allt allt, våra färger är lila,vitt & silver.. Alex som gav mig den idén om färger faktiskt!! *klapp på axlen*

    Men vad är typiskt grekisk mat då?

    Får la kolla din klänning nu då!

    Drar mig mot jobbet snart tjejer, vi hörs ikväll kanske!
    Ha en super bra dag! Saknar ert snack på msn varje dag, snyyyyft

  • JG x 2

    Chris24: Jo tanken slog mig att hyra någon men eftersom svärmor och svärfar bor där nere och sååååå gärna vill hjälpa till så låter vi dem vara våra spioner så att säga.
    Oh det kommer bli snyggt med de färgerna... Tycker Alex kan komma på en bra färgkombo till mig med :D

    Ingen aning gällande maten. Vi får se vad de har att erbjuda!

    Skönt att höra att fler än jag skall iväg o jobba, börjar nu 12 och slutar väl någongång mellan 19-20 ... suck! Tittar väl in lagom efter det :D

  • Alexxxi

    Jessica, vad du än gör ta inte grekiska flaggan till tema färger =P Tycker det e fööör mkt kontraster :p hehe

    Men om din tärna ska ha silver, kanske ni kan ha lila som chris med? Det är jättefint =)

    Eller hmm... silver, ljusblått och vitt?
    Fan det blir den grekiska flaggan ändå, haha=P Måste hon ha silver då? =P

Svar på tråden Orientalisk Bröllop! Del 3