• Chris24

    Orientalisk Bröllop! Del 3

    Här är tråden för oss som ska ha ett libanesiskt, syrianskt, armeniskt eller nåt annat från medelhavet!

    Ideér, hemsidor, förslag, kläder,frågor, tips vad som är välkomna här!

    Alla med en positiv anda och kommentarer är välkomna.

  • Svar på tråden Orientalisk Bröllop! Del 3
  • JG x 2

    Jessica är jag döpt till men alla säger Jeckan så det får ni så gärna också göra... Ja, som du redan vet Alexxxi så gifter vi oss i Thessaloniki Grekland...

  • Alexxxi

    Gud va kul

    Hur kommer planerna gå till då? Kan du få det mesta gjort härifrån?

  • Zouzou

    Tack Alexxxi! Gud vilken fin klänning! helt fantastisk, vilka detaljer! yalla mabrouuk! Måste den sys nåt? Ska ta reda på bild av min också:)

    Hej Jeckan! åh ett grekiskt bröllop så härligt. Är din fästman från Grekland?

  • JG x 2

    Zouzou: Jopp min M2B är från grekland så därför gifter vi oss /där nere... den 7/8 klämtar klockorna för oss...

  • JG x 2

    Alexxxi: Ja vi försöker få så mycket som möjligt gjort härifrån. Men blir kanske att jag smiter ner en vecka och kollar upp lite smått och gott... Annars har vi hela hans tjocka släkt som hjälper oss där nere, så telefonen går varm mellan sverige och grekland...

  • Alexxxi

    Jessica, Haha, kan tänka mig att det är som mitt stora feta grekiska bröllop! Älskar den filmen, hehe.

    Men skönt att ni får hjälp iafl =)

    Heidi, merciii=) Den är mellan en 36-38:a men måste sys lite, så jag ska åka upp till gbg snart igen för att dem ska ta mått =) Är så nyfiken på din, hoppas du hittar bild=P

  • Mirey

    Tjejer!!! Saknat er!!

    Jessica, välkommen!! Va kul med ett bröllop där!! Ska ni ha strandbröllop?!! Berätta mer!! Grekiska e juh underbart! E uppvuxen med grekisk musik. E du svensk?

    Heidi, jag vill oxå se din klänning! Men hallå e d i Libanon ni ska gifta er lr Finland?!! Bestäm dej hahaha e helt snurrig!

    Alex, kifik elyom?!

    Chris, var e duuuuuuu??

    Jag ska skriva i bloggen snart om allt som hände igår med mötet mellan fotografen Elias o bröllopsfixaren Rudi.

    Kramar så länge!

  • Chris24

    Tjeeeeeeeeeeeeena!! (mittbena? hahaha eller inte.. nä?)

    Jag har haft en jääävulsk dag, med maaaaaaaaassa jääävla snö, kiserthon sverige och dess jävla vinter asså!!!AAAAAH!!! Blir skogstokig!! SOOOOOOOMMAR!!!! NU!!!!!

    Så, nu har jag skrikit av mig.. allt bra idag?
    Hann inte in på msn Alex, som vanligt med mina morgnar nuförtiden asså.. går upp 8 och ändå hinner jag inte med nåt förutom o stressa!
    Sitter just nu o kollar "so you think you can dance" me någon indisk dansk, löööööve it och så yogurt i andra handen, laban är goooooott o dricka! hahaha, freak

    Welcome Jessika! Vaaaarför skulle du inte VÅGA skriva här? Heeeeerregud, här är vi alla blattar och vänliga som tar emot alla med stoooora armar Se upp för hon Mirey, hon kommer o kalla sig grek snart, hon kallar sig "libanes" just nu..

    guuuuuud va skoj med grekisk!! Strand? Tema? Grattis! Feta bröllop gillar vi här inne! Fråga Mir bara, slår ni deras rekord med 350pers?? hahahaha..

    Jag o blivande åker ner till Libanon den 28:e Mars, ska då boka resturang, kyrka, präst & allt som måste bokas innan, vi kände inte oss säkra o be dem där nere göra det, inte jag iaf ska jag väl säga, vill gärna ha det efter oss o vår smak heeela vägen!
    Så jag,mamma,pappa J och min J åker ner då..

    Mir, msn får duga för nu med dig walooooow Internet cpa sig så därför loggades jag ut!

    Heeeeeidi!! Saknar dig på msn!! När åker ni till Finland?
    Ska vi inte ta o fika när vi ändå kommer ner till Libanon?
    Vill se din klänning hallå! Mail? Bild?

    tjejer, blir så svårt o va inne nu asså.. kommer hem vid 10 snåret varje dag liksom.. sååå segt..
    men följ gärna min blogg annars tjejer!

    Christelayoub.blogg.se

  • JG x 2

    Jo nu känner man sig mer välkommen här.
    Jag är en jävla blandning rent ut sagt, dansk pappa, ungersk mamma men är född i detta kalla snöiga land. (dock i blattefierad malmöregion :D)
    Nej det blir inget strandbröllop, det blir i hederlig grekisk-ortodox kyrka och bara ett litet bröllop med ca 200 pers så vi slår inga rekord. Lite har väl med att göra att jag inte bjuder ner hela pappas tjocka släkt. Då hade vi lätt kommit upp i 500+ gäster och det pallar jag inte. Har ju ingen kontakt med dem annars så...

    Nu blev jag nyfiken på varför Mirey kommer kalla sig grek snart... har hon också blivit trollbunden av en grekisk gud??

    :D

Svar på tråden Orientalisk Bröllop! Del 3