• Chris24

    Orientalisk Bröllop! Del 3

    Här är tråden för oss som ska ha ett libanesiskt, syrianskt, armeniskt eller nåt annat från medelhavet!

    Ideér, hemsidor, förslag, kläder,frågor, tips vad som är välkomna här!

    Alla med en positiv anda och kommentarer är välkomna.

  • Svar på tråden Orientalisk Bröllop! Del 3
  • Alexxxi

    Japp, jag kan maila dig bild om du vill Heidi, min fästman brukar kolla runt på bt han med så jag vill inte riskera att han ser den, hehe.

    Inboxa mig din mail om du vill=)

    Fast nu hänger jag inte med, haha, d e inte lätt att kommunicera genom en dataskärm alltså =P Ni ska gifta er 5e juni i Finland? Men när va det ni skulle ha bröllop i Libanon då?

  • Alexxxi

    Förresten, håller med om det med flygplans kraschen, väldigt sorgligt, man tycker dem borde ha bättre koll kanske, men sen vet man ju inte riktigt vad som hände heller, det kanske va fel på planet liksom?

  • Chris24

    Godmorgon alla!

    Hur är det? Jag vakna med huvudvärk, lite jobbigt liksom?
    Ska snart ut och gå tänkte jag, varje morgon försöker jag nu pressa in dem!

    Hur gick det igår Mir? Jag snacka aldrig med dig sen, har helt pajat "rutinsnack" med dig och Alex nu, hahahaha! Hey! Någon måste jobba av oss
    Och vad köpte du för sött till Shabbe min lilla hemmafru?

    heidi, det kommer o lösa sig med musiken! Jag trodde ni skulle ha bröllop i Libanon? Det är Finland alltså! Några speciella kulturer där eller är det som övriga Skandinavien?

    Yalla, mshi ya benit! Fi sa3ha barra!!!! brrrr

  • Zouzou

    Hej tjejer!

    heheh nej inget bröllop här inte, vi blev firade redan ifjol här när vi gift oss. Vi valde så för några anledningar, mest tidsmässigt och ekonomiskt.

    Musiken skulle ju vara lätt att ordna här, yalla dapke osv.

    Men nu tar jag en paus, har i stort sett klart allt..så musiken får liksom vila lite :)

    Förresten om ni har facebook så adda mig gärna om ni inboxar era namn.

    Nej Chris, samma som i Sverigen med bröllop o så. Jag är ju finlandsvensk så vi har ganska mycket samma traditioner som i Sverige. Hur går det för er? spännande, ni kommer ju hit rätt snart ändå! Hoppas det är fint väder då :)

  • Alexxxi

    Heidiii, nu har jag mailat dig=) har tyvärr inte FB =P
    Hehe, kan du dabke? =)

  • Mirey

    Tjejer!! Vi hörs ikväll... har föreläsning ikväll 18-21 o nu e jag hos morbror, tittade in en snabbis o kollade läget här. Men jag skriver ikväll!!

    Vet inte om jag pallar gå till skolan så sent o utan glasögon lr nått (sov hos kusinen igår) i denna storm väder fyfaaaan asså!

  • JG x 2

    Vågar man sig in i denna diskutionen??? Skall ni alla gifta er i sverige men med utländska traditioner eller är det jag som missuppfattat det hela??

  • Alexxxi

    Visst är du välkommen hit =) Vad heter du om man får fråga?
    Jag och Mirey ska gifta oss här men Zouzou och Chris i Libanon =)

Svar på tråden Orientalisk Bröllop! Del 3