• Bauti

    Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 15!

    Då var det dax för att öppna upp ännu en ny tråd. Passande att göra detta den första dagen på året.

  • Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 15!
  • Carma07

    Linum: Ja, man kunde verkligen fynda. Och speciellt de små storlekarna som knappt hinner bli använda är fortfarande jättefina. Hittade också en body som var helt ny för en tia eller nått. Jag var där mellan ca kl 10-12, vilken tid var du där?

  • Carma07

    Tjingeling

    Nu börjar jag äntligen närma mig mållinjen vilken dag som helst snart. Det ska bli otroligt skönt att bli av med magen, tycker det är så irriterande att vara höggravid. Idag blir det en liten tur ut i det fina vädret för ett sista besök hos bm. I övrigt är det lungt och lite donande så gott jag orkar.

    Nibla: Har det blivit bättre på jobbet?

  • Nibla

    Hej,

    Ja det är bättre på jobbet fast igår och idag har jag varit hemma och vabbat då Lovisa varit förkyld och hängig. Men imorgon blir det jobb igen.

    Höll på att gå i taket på jobbet i måndags när jag åt lunch med min chef från konsultfirman. Hon sa att jag kanske inte kommer få nån lön i mars. Höll på att sätta maten i halsen!
    Innan en konsult börjar på Volvo ska chefen på Volvo ha gjort en beställning i deras elektroniska beställningssystem så det genererar ett ordernummer som konsultfirman ska ha som referens när de skickar en faktura för mina tjänster. Nåt sånt nummer har inte Volvo skaffat fram än och då kan jag inte tidrappoertera vilket i sin tur resulterar i att jag inte får nån lön.
    Så jäkla amatörsmässigt! Sånt ska ju ha retts ut INNAN jag börjat jobba.
    Nog för att jag är glad att ha ett jobb i dessa tider, men att jobba gratis, nej tack!
    To be continued.........

    Carma,
    hur blir det nu, igångsättning (med löfte om KS) eller KS direkt?

  • Ab fab

    Nibla- osannorlikt amatörsmässigt. Inga förberedelser, ingen lön, inga koder... tycker så synd om dig o hoppas att ditt drömjobb snart dyker upp

  • Carma07

    Nibla: Det var det värsta jag har hört. Det kan väl knappast vara ditt problem att de har ett system som de inte har fixat med.

    Det blir KS direkt.

  • Nibla

    Carma,
    Spännande!! Om man får komma med nytt tips så tippar jag på imorgon. Haha!

  • Linum

    Nibla: Vad ruttet. Det ska ju knappast bli ditt problem. Har du ett avtal som säger att du får lön månaden efter du jobbar ska du ju också ha det. Kolla med ditt fack med en gång!

    Carma: Vi var där vid 11 Måste ha sprungit om varandra där inne

    Fan vad magen är hård och stor just nu... Jag kan knappt andas ordentligt, fast det kanske har att göra med att man är snorig i näsan också

  • FruTez

    Linum: Nu stor och hård. Sen blir magen sladdrig men fortf. stor. Min är sådan iaf. och dessutom ser den ut som ett dragspel. Hmm... om jag ställde mig i bikini framför en orkester skulle de nog bara bli förvirrade och undra vem som skulle spela på det där stora dragspelet? Haha!

    Carma: Spännande att det bara är en kort tid kvar tills er nya familjemedlem tittar ut!

    Nibla: Verkligen dåligt, hoppas det löser sig!

  • Bauti

    Nibla, jag blir så arg när jag hör sådant *grrrrrr*

    Linum, Cleo tryckte upp alla mina organ strax under halsmandlarna, så jag förstår dig. Lungorna var som ihoppknöcklande påsar.

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 15!