• Bauti

    Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 15!

    Då var det dax för att öppna upp ännu en ny tråd. Passande att göra detta den första dagen på året.

  • Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 15!
  • Frujj

    Tezz: Hmm nu får jag inte ihop det riktigt. Du har ju sagt att han skriker jättemycket och har ont i magen??
    Räkor, jordgubbar och även komjölk (om man dricker mycket) kan små känsliga bebismagar få ont av, eller så kan de få utslag.
    Inte alla såklart men det är inte helt ovanligt.

  • FruTez

    Frujj: *peppar peppar* Lillen har varit mycket bättre på sistonde och inte alls lika skrikig. Då har jag provat att äta räkor och han har inte blivit som i början när han bara gallskrek, så då är det nog ok för mig/oss att äta räkor. Gissar jag på iaf, eller va tror du?

  • Bauti

    Ops, jag har varit på kallas idag och ätigt räkor och kräftor. Återstå att se vad som händer i lillans mage *håller tummarna*

  • Ab fab

    God morgon darlings

    Det blev ju ingen tjejheg - istället så var vi bara hemma i fredags. Lagade grymt god risotto, drack en usel champagne och tittade bilder fr Japan. Maken var jetlaggad och snarkade i soffan till Skavlan.

    I lördags blev det shopping på stan med mamma. Jag handlade en svart kjol och lite piff till badrummet. Mamma hittade vårjacka, snygga svarta byxor och en topp till halva priset. Sen blev det vin och mat på Palace. Avslutade med middag hos goda vänner på kvällen inkl Stina- en glad boxer. Fullt ös och massa vin- en trevlig kväll.

    Igår blev det hemfix. Städade av huset, tvättade en jäkla massa och grejade. Sen blev det fika o bio. Avatar- science fiction o
    fantasy.. inte min tekopp alltså. Men snygg film- lite kass story (väldigt mycket likt gammaldags indianer o cowboy film om man säger)

    Lugn vecka väntar. Idag börjar min bokcirkel, träning och sen är det bartenderkurs på torsdag

  • Bauti

    Hej hej

    Helgen har gått i partyts täcken. Fredag 75 årskalas och igår ett 8 årskalas. Båda mysiga på sitt sätt

    Jag längtar tills den 13. Vem kan komma ihåg vad vi hade med oss förra året? Jag kommer ihåg Linums goda pannkakor, men inte vad jag själv bidrog med.

  • Nibla

    Hej på er!

    Helgen har varit bra. Lämpade av lillan hos mina föräldrar i lördags. Jag och maken stack till Gällstad och outletfyndade. Jag hittade ett par grymt snygga vinterstövlar i mocka och skinn på Scorett. Maken handlade kläder för 3500!! Som till fullpris kanske skulle kostat runt 10 papp. Men det är väl typiskt killar att handla allt på ett bräde, medan en annan går och köper lite här och där.
    Igår fyndade jag BH i lokala underklädesbutiken. Har kostat 780 kr men nedsatt till 200. Inte så illa.

    Idag blir det en sväng till ICA och Kortmakaren i Floda.

    Imorgon anställningsintervju för ett uppdrag på Volvo.

    Jag skickar mail om brunchen.

  • Ab fab

    kul med ny inervju- vad är det för typ av uppdrag du letar efter? Jag tänkte om man skulle hålla ögonen öppna på andra jobb

  • Nibla

    Ab,
    Just detta uppdraget är som inköpsassistent. Har dock ingen som helst erfarenhet av inköp.
    Det jag har massa erfarenhet av är administration och kundtjänst, så det är väl typ såna jobb som jag letar efter. Håll gärna utikik!

  • Ab fab

    klart jag spanar. inget här som jag sett det senaste men håller öronen öppna

  • Carma07

    Godkväll

    Vår helg har varit väldigt slö och slapp i ett försök att friskna till. Och ett inställt 4-årskalas för vår del då vi inte ville riskera att smitta ner familjen eftersom de sticker på solsemester imorgon. Nu börjar det äntligen kännas bättre.

    Idag har jag varit på begravning. Min fasters man som var gammal och sjuk så inget chockartat men ändå känns det sorgligt. Men en jättefin minnesgudtjänst var det.

    Imorgon blir det en tur till Borås och träffa specbm och kanske läkare för att se om de kan hjälpa mig med min ångest inför förlossningen. Och så har jag fjäskat med maken att åka till Magnolia efteråt så jag kan köpa lite nya stämplar också.

    Nibla: Kul med shoppingresa och så mycket fynd. Vill också ha en massa nya kläder men det får vänta till våren. Lycka till på arbetsintervjun!

    Ab: Som vanligt är jag imponerad över allt du hinner med och ändå ta det lungt.

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 15!