• Bauti

    Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 15!

    Då var det dax för att öppna upp ännu en ny tråd. Passande att göra detta den första dagen på året.

  • Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 15!
  • Linum

    Oj vad mycket bebissnack... Man får ju nästan stora skälvan!

    Jag har stängt ner min blogg, för er som inte vet det redan.

    Idag blir det lite utbildning för min del iform av massor av föreläsningar av några webgurus, illustratörer och formgivare. Spännande!

    Nibla: Hoppas att du får ett uppdrag snart!

    Har 9 veckor kvar att jobba, och börjar få lite panik över allt jag bara måste hinna med innan (jobb). Om 7 veckor kommer en ersättare till mig som jag ska lära upp också... *pustar över tanken*. Har precis insett att jag egentligen inte alls vill vara hemma! Jag älskar ju att jobba hårt! Ja, ja. 8 månader klarar jag. Får jag för stor abstinens har min chef lovat mig att jag får jobba en dag i veckan om jag vill - hemifrån!

    Hoppas att ni andra mår fint!

  • Ab fab

    hej
    hemma från Tyskland. Ursöt liten by och jättefint hotell. Massa prat och goda viner

    Det blir ingen skönhetshelg på Nääs fabriker- vänninan är sjuk. Synd men får krama på maken istället

    Vilken dag är det brunch? Har vi fått ihop något som passar?

  • FruTez

    frujj: Jag glömmer av att dricka vatten, vilket medför att jag går på toa typ 3 ggr om dan eller nått! Det är inte bra jag vet... sedan så sitter jag också lite dumt och spänner axlarna när jag ammar och bär honom. Behöver träna lite så jag blir starkare!

    Idag är det fredag och då ska vi lyxa till det med lite färsk lax från fiskebilen. Jag älskar lax och vi ska ugnsbaka den och äta med smögensås, räkor och pressad potatis! *mums* I love! Sedan ska jag nog ta en sväng till grannbyn och köpa lösgodis, utan lilleman! :-0 Kommer bli konstigt att åka utan honom, men måste vänja mig vid att vara lite själv ibland också!
    (Linum, ännu mer bebissnack! )

  • Linum

    Bauti (och alla andra): Någon blev arg på mig för ett inlägg jag skrev i höstas. Jag blev ännu mer förbannad för att man inte får skriva sanningen om något på sin egen blogg, så jag stängde ner skiten istället.

    Kanske öppnar en ny blogg lite senare, men vet inte säkert.

    Lyssnade på Ebba von Sydow idag. Hon kan inte förstå att det inte är fler än 3% som använder Twitter. Någon påstod att man har ju ett liv också, och då garvade hon ganska gott . Fattar inte hur folk orkar med att vara i ett mediaflöde hela tiden. Får man något gjort? Utvecklar man sig själv? Har man tid för någon annan? Tror inte det...

    Maken är i Trysil och åker skidor så jag smaskar på choklad och ska tillbringa kvällen framför tv:n.

    Blir någon brunch eller? Jag vill väldigt gärna träffa er snart. Hade varit praktiskt med en date inne stan, men det kanske inte är aktuellt på ett tag.

  • Bauti

    Hej

    Linum, jag vill ha din blog kvar, gillar att läsa din inlägg juv

    Vi kan ta en fika hos mig en dag, ni som vill. Tez har inget försig på dagarna så vi skall fika nästa vecka (om det vill sig), vissarligen på dagen men den som vill får komma.
    Risken är 99% att det blir bebissnack

    I går var vi på stor kalas. P kompis far fyllde 75 år. Det var en artickel i GP igår om honom, Gunnar, han har varit frisör i 60 år. Så cool gubbe.
    Lilla C skötte sig exemplariskt, så klart ;.)

  • Carma07

    Hej

    Det var allt en långdragen förkylning som jag har åkt på. Men hoppas verkligen på att bli frisk nu under helgen.

    Vi har fått en stor platt-tv. Min moster och hennes mans tv hade gått sönder och de orkade inte bry sig om att försöka få den lagad så de köpte en ny. Och istället för att slänga den trasiga så gav dem den till maken som är en hejare på att laga sådan apparater. Nu känns det verkligen lyxigt här hemma. Nu är det bara kanaler som saknas.

    Tez: Jag kanske har missuppfattat det hela eller kommer ihåg fel, men jag har fått för mig att man helst inte ska äta räkor när man ammar.

    Bauti: Beroende på dag och om jag har hunnit bli frisk kommer jag gärna på en fika.

  • FruTez

    Carma: Grattis eller va man nu säger till tvn! Ang. det där med skaldjur, det är inga problem att äta när man ammar. Vissa barn kan reagera mot det och få tex. ont i magen, men jag har testat två ggr. nu och lillen reagerar inte alls på det! Kanske för att jag åt sååååå mycket skaldjur när jag var gravid? I början när jag mådde illa och inte berättat för alla än, så åt jag mest räkmackor när jag var ute och fikade. Så smeknamnet på lillen blev räkan, hihihi!

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 15!