• Bauti

    Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 15!

    Då var det dax för att öppna upp ännu en ny tråd. Passande att göra detta den första dagen på året.

  • Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 15!
  • Frujj

    Får nog köra dagens tre positiva för att muntra upp mig själv lite...

    1. Jag gillar snön och vi har massor!!
    2. O och W har varit jättemysiga idag, inte så mycket syskonkärleks-svartsjukebråk från Ws sida
    3. Imorgon är det fredag!

    och en till
    4. Vi har kommit igång med att tapetsera (eller underarbetet iaf) det rum som W och O ska ha snart, hittade en jättefin tapet som jag blev sååå nöjd över, hoppas det blir lika fint som jag tror :)

  • Linum

    Var på varumärkeskonferens i Stockholm igår.Himlaintressant att lyssna till hur stora, välkända företag som Vattenfall, Fazer, SSAB, men även lilla Fjällräven, gör för att vårda sina varumärken.

    Idag är det lite jobb hemma (läs tvättid...) och sedan ner till kontoret för några panikgrejor.

    Nästa fredag är jag gräsänka. Någon som vill poppa popcorn och kolla på film hemma hos mig?!!

  • Ab fab

    nästa fredag skall jag krama maken- han kommer hem från Japan då.

  • FruTez

    Jag har nog missat det där med hjälmen?

    Linum: Mysigt med film och fredagsmys nästa vecka! Maken och jag hade fredagsmys igår och käkade räkor. Hoppas inte bara att lilleman får ont i magen av det. *hoppas* Har hört att vissa bebisar kan vara känsliga...

    Frujj: Hoppas din migrän är bättre idag!

    Vi sitter nu och väntar på snickaren. Det är fortf. ett par besiktningsanmärkningar kvar att åtgärda. Bara smågrejer, men det är ganska otroligt att det ska ta 1,5 år för honom att komma och åtgärda det. Fast just denna snickaren har tydligen varit sisådär, så husföretaget har sagt upp honom. Hoppas bara att han fixar grejerna nu så allt blir klart!

  • Ab fab

    nej hjälmen var fr Kina. Förra gången har var i Japan fick jag en paraply med texten Puerto Rico...*s*

  • FruTez

    Hej girls! Hoppas ni har en bra helg!

    Igår blev jag plötsligt jättedålig. Mådde lite illa, huvudvärk, frös och feber. Trodde verkligen att nu åker jag på en flunsa eller nått. Sov och sov och sov. (mellan ammningarna) och vaknade tack o lov utan feber idag. Synd bara att jag missade fikan idag. Hade verkligen velat komma, men jag kände att det är bäst att stanna hemma och vila upp mig... det går så mycket krafter nu med lilleman så det inte blir så mycket över...

    Hoppas verkligen att vi kan ta en fika till snart! Om det är någon som har vägarna förbi Rävis så är ni hjärtligt välkommna in på en kopp kaffe!

    Frujj: Hur går det med tapeterna?

  • Bauti

    Hej

    Nu e namnen bestämda för Cleo. Det blir Cleo Jolly (efter p farmor) Carin (efter min mamma).
    Jag hoppas att inte svärmor blir ledsen för att vi inte valt ett namn från hennes sida, men det var inget som föll mig i smaken.
    Alltid knivigt med dessa namn.

  • Carma07

    Bauti: Fina namn. Kul när man har bestämt namnen. Jag anser att man inte alls kan ta hänsyn till vad övrig familj och släkt tycker att det ska vara för namn. Det är helt och hållet erat val.

    Tezz: Synd att du inte var helt kry, men förstår precis att all energi går åt till annat just nu.

  • Ab fab

    Snygga namn. Jolly måste vara enormt ovanligt- speciellt om farmor heter så. Det är ju ett namn från vardera sida- det är väl så man brukar göra- Ett från din sida o ett från P:s sida

    Om ni skall ha dopkalas... tänk på var ni beställer tårtan
    miaohrn.wordpress.com/2010/01/24/blawabsilan/

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 15!