• Bauti

    Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 15!

    Då var det dax för att öppna upp ännu en ny tråd. Passande att göra detta den första dagen på året.

  • Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 15!
  • Bauti

    Hej

    Gud vad jag sov igår. Mellan 17-22 och sedan 01.30-08.30. Men det var hehövligt. Känner mig mycket piggare idag.

    Jag börjar snart göra om här hemma, är rastlös. Hon sover ju snällt på dagarna, då jag har svårt att sova.

    Men det är väll som alla säger, VÄLKOMMEN TILL SMÅBARNSLIVET!!

  • FruTez

    Bauti: Själv har jag varit uppe och ammat lillen ett par ggr inatt. Gillar inte denna utvecklingen. Han borde sova på nätterna, det matvraket! Snart börjar maken min att jobba, då håller jag dig gärna sällskap!

  • Carma07

    Halloj

    Idag har jag en städdag så gott det går och som jag hinner. Nu sover lilltjejen så då passar jag på med annat som att duscha och kika in här bla. I eftermiddag tänkte vi gå till familjecentralen där man får prova på barnrytmik. Det ska bli spännande.

    Annars händer inget mer roligt än så i våra liv just nu.

    Bauti: Skönt att få sova ikapp sig lite.

  • Bauti

    Hej

    Har sovit nästan hela natten, som sover bra nu.
    Gud vad mycket babysnack det blir, men livet kretsar just nu kring henne. Skall bli skönt att få rutin så man skan göra något narmalt snart.
    Vi skall till min farmor och visa upp henne i dag. Hon måste ju få set sitt barnbransbarn.

    Har oxå börjat på ont i tuttarna, antagligen början på mjölkstockning. Så här masseras det och pumpas. Gud vad mycket mjölk jag har, kan mata en en hel arme med bebisar.
    Kanske skall sätta ut en annons,-"Kossa söker diande barn"

  • FruTez

    Bauti: Ja, snacka om att man är som en mjölkmaskin, haha! Undrar ibland om man kan få extraknäcka på ARLA, hihi! Verkar som att lillan sover långa perioder på natten? Att det går lång tid mellan ammningarna kanske kan bidra till trycket i tuttarna? Min lilleman vill ju ha mat minst var tredje timme på natten så mina boobs hinner inte bli helt överfulla då, även om det rinner. Kanske ska vara tacksam över matvraket ändå? Hihi!

    Jag funderade på att försöka gå på bio nån dag. Vill så gärna se Avatar. Tänkt att jag skulle pumpa ut lite i flaska och ge maken ansvaret över matningen en stund. Har testat att flaskmata 2 ggr och han åt som en galning. Får se. Konstigt nog känns det som ett stort steg att vara utan honom "så länge"! Hehe!

    Carma: Familjecentralen, är det som en slags öppna förskola?

  • Bauti

    Tez, jag har pumpat 2x125 ml på två dagar och fryst in. Bra att ha. Har fryst i iskuber, så varje kub innehåller 15 ml. Frågan är bara hur många ml skall man ge varje gång????
    Måste fråga experten på detta område, Nides.

    Vi skall kolla på Avatar i kväll, om jag orkar. Har fått låna den av en kompis.

    Min farmor blev så glad när vi kom i dag att hon började gråta. Hon tycker det är ett litet under att hon oxå får vara med och uppleva barnbransbarn.

    Nu e det dax att bada Cleo för första gången, bilder kommer på bloggen.

    Plask på er!!!

  • Nibla

    Nyblivna mammor, om ni har mycket mjölk över kan man faktiskt pumpa och sälja till Neo. Det gjorde svärmor på den tiden det begav sig.

    Jag gjorde en rensning i frysen häromdagen och hittade tio kuber med bröstmjölk. Haha! Lite sent kanske. Och vilken waste sen, som jag kämpade för att få till de kuberna.......

  • Bauti

    Nibla, jag får inte sälja mjölk Dom vill inte ha det med mina mediciner.

  • Frujj

    Jag köpte såna där istärningspåsar och frös in mjölk i. Rent och hygieniskt!

    Usch jag har migrän. Blä!! Sitter som ett "handtag" över höger öga, mår illa och har ont ända ner till axlarna. Blä!!!
    *dagens gnäll*

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 15!