• Casmel

    Juli 2010

    Tog mig friheten o starta en ny tråd till oss

    Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 09:33
    MiaCia2010 31 juli

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:49
    Kärleken9 10 juli
    Juli 2010 17 juli

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:52
    Vi3 3 juli
    tessomac 10 juli

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 20:28
    icimici 24 juli

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 16:38
    Racolina 31 juli

  • Svar på tråden Juli 2010
  • MrsMuffin

    Vi är inte så noga med färgtemat...inbjudningarna o trycksakerna kommer gå i svart och vitt med lite rosa nyanser; dukning och så vidare går nog helt i vitt. Min bukett vill jag ha helt vit med pärlor. Har tänkt att mannen, min tärna och bestman skall ha rosa detaljer i sin klädsel, typ rosa slips/klänning. Blir nog bra.

    Den här 2 veckorna som gått har varit effektiva...vi har köpt ring, köpt klänning, bokat bröllopssviten 2 nätter samt nästan hunnit bestämma oss för en ny festlokal. Wiii!  


  • Casmel

    Yes, då va bröllopsnatten + en natt till bokad på first hotel plaza

  • källerudd

    I helgen ska inbjudningarna bli klara, måste skriva ut någonstanns någong gång oxå..Svårt när vi inte berättat för något än... Sen har jag nog kommit på hur jag vill ha placeringskorten stort steg då jag velat väldans länge på just detta =)

    Annars händer det inte jätte mycket. men ska försöka styra upp lite i helgen..

  • rosesarered

    Igår träffade jag Korallbruden i verkligheten hihi
    annars intet nytt på bröllopsfronten..

    vi kommer att ha inbjudningarna i grönt, rosa och rött.Sambons kläder blir grönt och tärnklänningarna ljusgröna. Sen försöker vi ha samma färger i buketten och bordsdekoration. Tycker om när det är "röd tråd" genom allt.

  • Korallbruden

    och jag fick träffa Roses ! Det är kul att få en personlighet och ett ansikte på trådkompisarna.

  • källerudd

    Spännande att träffa någon live =)

    Hade jag nog behövt ibland då vi inte pratar med någon hade det varit trelvigt att ha någon like att diskutera med..

    Tänkte på en sak angående inbjudan..

    Vi har ju tänkt att folk ska Osa till oss..eftersom ingen vet känns det lite roligt om de ringer till oss. Sen har vi tänkt ha toastparet som kontakter om de har andra frågor el liknande. Men blir det konstigt??? Är det bättre att de Osar till dem oxå el går det att ha som vi har tänkt??

  • KatjaB

    källerud: vi tänkte också ha så att de OSA:r tills, toastmastern ska de höra av sig till om de vill ha någon form av underhållning, tal eller har såna frågor.. Men matallergier o sånt får folk ta med oss, det är ju vi som ska beställa alla såna saker iallafall

  • Pantertanten

    Tack alla för tips och uppmuntran vad gäller flera färger i temat. Vill ju ha så...men blev lite osäker där ett tag. Men nu när alla ni tycker det är ok och det är fler än vi som har flera färger känns det skönt :) Tack!

    HemligE: Har tyvärr inga tips eftersom både brudnäbbens och tärnans klänningar ska sys upp. Jag och Tärnan ska välja lila nyans på tyget och sen syr hon sin egen klänning och brudnäbbens mamma (min bl.svägerska) syr den lilla klänningen. Men lycka till och kul att höra med ngn mer som har mörklila :).


    HemligE skrev 2010-01-21 09:24:41 följande:
    Pantertanten: Ser att ni oxå kör med mörklila på Er dag. Det gör vi med, och jag har hittat just en mörklila klänning till brudnäbben, men jag hittar ingen till tärnan....Börjar få lite smått panik! Har du kanske nåt tips? Var hittade ni klänning till tärnan?
  • källerudd
    KatjaB skrev 2010-01-21 19:50:06 följande:
    källerud: vi tänkte också ha så att de OSA:r tills, toastmastern ska de höra av sig till om de vill ha någon form av underhållning, tal eller har såna frågor.. Men matallergier o sånt får folk ta med oss, det är ju vi som ska beställa alla såna saker iallafall
    Ja men va bra då är der fler som tänkt som oss =)
  • KatjaB

    ja, det kändes så omständigt att anmäla till toastmastern plus att den inte ens är utsedd än heller, hahah
    frågade min kompis som var tillfrågad men verkade ångra sig, om hon bestämt sig men då svarade hon aldrig utan bara försvann från msn.. jahapp.. kankse bara en tilfällighet men man blir ju lite less. Kan människan tacka nej någon gång så jag kan fråga någon annan


    källerudd skrev 2010-01-21 20:09:29 följande:
    Ja men va bra då är der fler som tänkt som oss =)
Svar på tråden Juli 2010