• Casmel

Juli 2010

Tog mig friheten o starta en ny tråd till oss

Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 09:33
    MiaCia2010 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:49
    Kärleken9 10 juli
    Juli 2010 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:52
    Vi3 3 juli
    tessomac 10 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 20:28
    icimici 24 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 16:38
    Racolina 31 juli

• Svar på tråden Juli 2010
  • rosesarered

Nu har vi bestämt oss att vi fortfarande ska ha festen i vår fina plåthall även om det blir mycket jobb med både utomhusvigsel och att skapa en festlokal ifrån scratch.
    Det är mest jag som blir noijig för att det blir så otroligt mycket jobb. Samtidigt är det ju roligt också. Vi kommer iallafall båda två att vara lediga en vecka innan så det känns bra. Sen ska vi prata med tärna och toastmaster och eventuellt några till och be om hjälp.
    förresten nån här som har tips på billigt tyg? vi behöver en hel del för att täcka över väggarna i festlokalen. Har läst en del om ikeas knoppa lakan här på bt, det kanske kan vara ngt...

Ikväll har vi suttit och vikt de sista inbjudningarna. Skönt! Inte helt klart än dock, det blir lite pyssel med att fästa inlaga och sidenband men vi närmar oss målet

Bröllopsförsäkring tror jag inte att vi ska ha. Har faktiskt inte ens tänkt tanken.
    Om det skiter sig så antar jag att det skiter sig oavsett försäkring eller inte. Dagen kommer ju inte tillbaka direkt.

• Korallbruden

Kärleken9: Tack för en bra idé

Vi var på mässan igår och upplevde den inte lika bra som förra året så vi gick dit för att titta på ringar. Har man dom stora sakerna bokade så gav den inte mest...

Vi funderar på en bröllopsförsäkring. Hur kul är det att betala för tårta, mat, klänning, hyra av lokal m.m om det skulle hända något... vi skall också skriva äkenskapsförord då båda har egendom/firma som den andra parten ej kan vara del i.

Letar fortfarande efter en minst tre meter lång slöja med spets. Lyckas inte hitta rätt längd... snyft...

• JollyO

Ko

Korallbruden skrev 2010-01-24 23:22:02 följande:
    Letar fortfarande efter en minst tre meter lång slöja med spets. Lyckas inte hitta rätt längd... snyft...
    Har du kollat ebay och andra internetsajter?

Jag har varit och kollat på vigselring. Har max tio tusen som budget men den halvalliansringen jag vill ha kostar 12... Och då passar den inte exakt till förlovningsringen utan är lite annorlunda. Segt! Att göra den på rätt skena skulle kosta 14! Då finns det två alternativ. Ett - mindre stenar. Två - rätt storlek på stenarna men färre av dem. Då täcker de inte lika mycket av ringen men i ett senare skede kan man sätta i fler...

Funderar på om de större stenarna förtar känslan av min enstensring också. Dagens i-landsproblem!
  • källerudd
    Korallbruden skrev 2010-01-24 23:22:02 följande:
    vi skall också skriva äkenskapsförord då båda har egendom/firma som den andra parten ej kan vara del i.
    Vi ska oxå skriva äktenskapsförord beror främst på att min sambo har en massa pengar sen långt innan vi träffades, som han har arbetat ihop själv och att jag har studielån vilket han inte har. Jag har oxå pengar. Men det känns mer rätt att skriva. Då blir det ju inga diskussioner om utifall att det mot förmodan skulle hända nått!
  • Korallbruden

JollyO: tack för hjälpen

När det gäller ring så håll koll på Kaplans.se... med lite dektektivarbete så går det att fynda både nya och begagnade ringar där som passar eller med en liten ändring kan bli "rätt". Skall du ha en modern eller allians ring så har de prisexempell på Guldfynd 1o ooo kr och Kaplans 2.000 kr... du får bra ringar värda mellan 15-18 loppor om du börjar kolla hemsidan varje dag... kommer in nytt hela tiden.

Jag fick prisuppgifter på en sämre ring en vad jag önskade mig. 19.500 för en blygsam ring och 29.500 med platina... gick till Kaplans och köpte en på aktion. Den var både bättre gjord, mera guld och mer stenar för ca 6-7 000 kr.

Lycka till

• KatjaB

vi körde med titan, men ändå kommer min ring gå på 12000 kr. Det är ju stenarna som kostar, har lite ångest för att det blev så dyrt men den är så himla fin att jag inte vill ha nåt annat.
    Har förresten bestämt gravyr också, det kommer stå Herr & Fru samt vårt vigseldatum i. Tyckte det blev lite roligare eftersom varandras namn redan finns i förlovningsringarna

• CeKe

JollyO: Tips är att du tar med dig en bild på den du vill ha och gå till en guldsmed som tillverkar ringar på beställning efter kundens önskemål helt och hållet.. Då får du den precis så som du vill ha den! Lämnar du inte förlovningsringen samtidigt så anpassar de vigselringen efter den.

• CeKe

Vi har nog också tänkt skriva äktenskapsförord... Som sagt, lätt att vara överens nu när kärleken är på topp, men antagligen inte om allt skiter sig

• JollyO
    CeKe skrev 2010-01-25 16:23:53 följande:
    JollyO: Tips är att du tar med dig en bild på den du vill ha och gå till en guldsmed som tillverkar ringar på beställning efter kundens önskemål helt och hållet.. Då får du den precis så som du vill ha den! Lämnar du inte förlovningsringen samtidigt så anpassar de vigselringen efter den.
    Jo, det är det jag har gjort! Då skulle den gå på 14000 och det är en guldsmed som har bra priser.

Är inne på kaplans hemsida varje vecka och kollar. Jag ska absolut ha rött guld och prinsesstenar och i storlek 17,75. Ungefär 3 mm bred. Om skenan är rak måste den vara minst 2, helst 2,2 mm hög. Så, jag är ganska kräsen ja! Svårt att hitta på kaplans då!
Svar på tråden Juli 2010