• Malin och Joel
    Äldre 4 Nov 12:47
    4287 visningar
    25 svar
    25
    4287

    Någon mer som är galet trött?

    Jag har blivit helt galet trött senaste veckan. Störtar i säng när jag kommer hem och är seg och grötig i huvudet på dagarna. Tror inte jag håller på att bli sjuk, har haft lite ont i halsen men det har gått över.
    Jag tränar och försöker komma ut och få dagsljus varje dag. Äter ordentlig frukost och frukt varje dag, så det borde inte vara ngt sådant. Blodvärdet är också bra.
    Kanske är det helt enkelt höstmörkret?
    Är det ngn mer tröttis här eller ngn som har lite tips på hur man blir piggare?

  • Svar på tråden Någon mer som är galet trött?
  • Snuffl­an
    Äldre 4 Nov 12:56
    #1

    Trött, tröttare, tröttast, det är jag det. Blir alltid så här på hösten när det är mörkt typ hela tiden. Längtar tills snönmkommer så det blir lite ljusare.

  • SueAnn­e
    Äldre 4 Nov 13:00
    #2

    Nu vet jag inte hur din situation ser ut, men det du beskriver verkar vara precis som jag kände när jag blev gravid, första och andra månaden ungefär. Jag var så trött att jag var nästan medvetslös.

    Eller så är det bara hösttrötthet!

  • Äldre 4 Nov 13:12
    #3

    N-o-v-e-m-b-e-r är över oss!

    Jag får knappt upp min son till skolan och min sambo tror han fått någon livshotande sjukdom -minst.

    Själv får jag inte uträttat i närheten av allt jag borde och vill bara ha varma kanelbullar med choklad och vispgrädde.

    Filmer vill jag ha också. Och godis. Och eld i vår kakelugn.

  • FelizL­ane
    Äldre 4 Nov 17:26
    #4

    men skojar ni eller?! Jag döööör varje dag när jag kommer hem. Ett helt under att jag ens klarar av att gå upp ur sängen och leva ett normalt liv. Jag känner mig ensam om detta. Försöker äta rosenrot å sånt men... suck inget verkar hjälpa.

  • JuliaA­malia
    Äldre 4 Nov 17:39
    #5
    passionsblomman skrev 2009-11-04 13:12:30 följande:
    N-o-v-e-m-b-e-r är över oss!Jag får knappt upp min son till skolan och min sambo tror han fått någon livshotande sjukdom -minst.Själv får jag inte uträttat i närheten av allt jag borde och vill bara ha varma kanelbullar med choklad och vispgrädde.Filmer vill jag ha också. Och godis. Och eld i vår kakelugn.
    Känner igen mig där. Aldrig har väl "åh men idag får jag faktiskt unna mig lite godis"-tillfällena varit så många. ;) Nej men så är det väl när höstmörkret dyker över oss. November brukar i alla fall för mig kännas som den segaste höstmånaden. Men snart är det ju advent (vad snabbt det går!) och då brukar det lätta tycker jag. Allt julemysande och allt man kan pyssla med, åh jag längtar!
  • JuliaA­malia
    Äldre 4 Nov 17:44
    #6

    Vad det gäller tröttheten, förresten, så kan jag bara hålla med. Jag sover minst 10 timmar per natt och jag kan inte förstå hur andra orkar jobba. Jag som bara är hemma på dagarna är hur trött som helt ändå och slocknar direkt på kvällen. Fast i och för sig så blir man ju trött av det också, att inte göra något alls. Plus all oro och allt annat det medföljer när man bara är hemma och driver runt i sina egna tankar.

    Kan vi inte dela med oss av våra bästa pigga-upp-sig-i-höstmörkret-tips förresten?

  • Malin och Joel
    Äldre 5 Nov 10:57
    #7

    Verkar vara några tröttisar här Hur ska vi göra för att bli piggare då?

  • JustMe­AndMyL­ove
    Äldre 10 Nov 23:15
    #8

    Jag sover, går i skolan, äter, sover.
    Disk och tvätt hamnar på hög och det mesta av våra pengar går till snabbmat :/
    Sp är varje höst för mig, bara bita ihop och räkna dagarna till Januari då det brukar släppa för mig!

    Vissa säger att de hjälper med soltherapi och elchoks-therapi.
    Ska själv kolla på Fredag hos en läkare om något alternativ är vettigt!

  • shakyn­ose
    Äldre 10 Nov 23:40
    #9

    Ja fy fan! Daylight Saving Time är den sämsta uppfinningen någonsin, och det vore bäst om jag inte får reda på vad snillet som kom på det heter för då vet jag inte vad som händer. Jag blir helt fucked up i dygnsrytmen varje gång man ställer om klockan, både höst och vår, och det tar flera veckor innan jag är någorlunda återställd. Finns det något land där de inte har DST? I så fall flyttar jag dit snart!

  • AndLis­a
    Äldre 10 Nov 23:59
    #10

    Jag är också helt sjukt trött nuförtiden! Dock går jag då och då och solar solarium (jag vet, inte bra) och det är bara sååå skönt! Det är varmt och skönt och ljust och härligt. Känner mig som en ny människa när jag kommer ut efter 10 min.

Svar på tråden Någon mer som är galet trött?