• fru AM

    Summan av kardemumman - livets väsentligheter

    Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

    Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

    Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

    Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

    Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

    Nu kör vi vidare!

    Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

  • Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • nennesjuttioåtta

    vickan
    du borde väl stå längst fram snart då, eller?

  • nennesjuttioåtta

    muggles
    ååh prata inte om det! Vi har haft så jäkla svårt att gå upp på morgonen hela veckan! 2 dagar har jag fått äta frukost på jobbet för att vi inte hunnit...

  • BrudSommar2006

    Vickan, jag trodde att jag skulle börja jobba i Norrtälje en gång för många herrans år sedan men det blev aldrig av. Hursom så verkar det som att jag för ett tag sedan hamnade i toppen av kön och får sedan dess massor med lägenhetserbjudanden i mailen. Problemet är bara att jag inte har kvar mina inloggningsuppgifter och då står det att man ska knappa in sitt personnummer så skickas nya uppgifter men när jag provar det så kommer det bara upp en felkod. Orkar inte hålla på och tjafsa och ringa om det så jag lär väl fortsätta få alla de där mailen...

    Muggles, jag hann också glömma min blodgrupp mellan graviditeterna men har det ju på papper hemma både från förra gången och den här.

  • muggles

    Vickan: nej inte direkt

    Vi var i vårt hus igår och tittade - vilken underlig känsla. Jag tror itne jag känslomässigt tagit in att vi ska bo där om bara 2 mån - trots att vi redan börjat säga upp en massa avtal och skaffa nya (el, bredband mm).

  • Lapinette

    muggles - vad härligt med flytt eller känner du lite ånger?

  • snaily

    Parnassia - väldigt nyfiken på vad du jobbar med om du ska besöka en kyrka??

    BS - jag har precis samma problem som du! Varje månad får jag tusen mail om lediga lägenheter i Rimbo, typ. Vill inte stå kvar i kön men orkar inte ta reda på hur man gör för att gå ur...

  • Snorkfröken77

    BS - Jag har också en sån där fin sak som jag borde tag tag i, jag hade p-ring under en period och då beställde jag en tjänst som innebar att man får ett sms med en påminnelse när man ska ta ut ringen och när det är dags för en ny. Jättesmidigt. Förutom när jag slutade med p-ringen och kom på att jag skulle säga upp tjänsten och inte kan det för man måste ha någon slags tillverkarkod som står på kartongen med p-ringar i! Så jag får sms med jämna mellanrum med käcka påminnelser *suckar*

  • snaily

    Svinhult - känns som om jag varit i trakterna och blåtungevaccinerat kor...

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter