• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • FruCicci

Hej,

jag är såååå bakis idag så klockorna stannar!
    Var till och med uppe och kräktes i natt!
    Hade en i mammagruppen över igår, så barnen skulle få leka efter dagis, men jag var ej sugen på kaffe så jag bjöd på vin... sen fortsatte jag med att dela en flaska med maken till middagen, phuuuuuuuuuuuuuu det var väldigt gott och jag lade mig i tid, men men ibland slår det fel...
    Länge sedan jag var bakis. Har ätit flåtigt stekt ägg och 2 alvedon till frukost nr 2.

Ja, det är ju fantastiskt att man lyckas efter allt detta hon har gjorde i FL tråden.
    Det är fantastiskt att lyckas öht.

Gräva i kobak, var inte de gosigaste att läsa om när man mår som jag. Men appropå vad det kan bli av kossorna sen - hamburgare - så ska jag nog masa mig till McDonalds idag och frossa i fett

Måste som PB städa idag! Vi ska ha lunchbjudning i morgon, sen ska vi vara barnvakter från 15 och kl 17.30 fördrink här, för vi ska på smokingmiddag i morgon. Ska ha en galen klänning i morgon, svart med långa silverhår. Kommer se ut som en finare marsvinsras tror jag
    Just nu orkar jag inte ens tänka på festen.
    Ball lokal iaf, i tornet på medborgarplatsen, längst upp på '
    the roof top' med utsikt över hela sthlm!

En av mina bästa kompisar har just fått redan på, efter 1,5 års försökande, att hennes makes simmare var långsamma.
    Så eftersom hennes ÄL är i juletid, då är det stängt, år hon nu vänta till januari med IVF, men det gick riktigt fort, de ska göra i Malmö. Landstinget betalar tuttifanutti.

Nu ska jag bläddra lite i tidningen... innan jag börjar städa (vill inte).... kommer nog sitta här om 1h med

städa städa städa cicci

• FruCicci

Jag har blodgrupp AB, det är ju bra! Jag kan få blod från alla men inte ge till någon.

• FruCicci

Om de inte har AB skälva då...

Men det går ju jätte snabbt och hitta vilken blodgrupp man har, det gjorde vi på biologi lektionen när vi var yngre...

• nennesjuttioåtta

snorkis
    AB+

snaily
    Usch, det där har jag provat men det var ingen höjdare. Känns som man vill skita bara och det går jag inte direkt igång på.

MOAHAHAHAH! Fredagssnusk i tråden!

Cicci
    Bajskorv med diarréjuice, gojs gojs

• snaily

Cicci
    Sorry för allt korumpesnack! Hoppas du mår bättre snart! Marsvinsklänningen låter fantastisk!

• nennesjuttioåtta

cicci
    ja just,det vi har samma! har du rh - eller +??

• snaily

Nenne
    Fredagseftermiddagen har börjat tidigt hos dig också ser jag

• Snorkfröken77

Cicci - Jag har tvärtom, kan ge till alla men bara ta emot av min egen sort

• junilejon

Jag har redan stor städat hela huset...skönt!!! Så nu ska jag lägga mig och sova en stund innan jag ska hämta lillkillen ifrån dagis!! Han har haft mardrömmar hela natten så det blev inte mycket sova för min del,men med min vanliga tur så hinner jag väl bara lägga huvudet på kudden så ringer någon!! Och stänga av telefonen vill jag ju inte ifall dem ringer ifrån dagis eller ifall någon vänlig själ ringer för att erbjuda mig världens bästa jobb

Cicci - känner mig bakis idag fast att jag inte är det!! För lite sömn tror jag!!! Städa nu Cicci..STÄDA STÄDA STÄDA!!!

Telis - jag har gjort ett nytt försök och skickat bilder till dig!!!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter