• Mars2010

    Luleåbrudar som skall gifta sig 20010

    Startar denna tråd för att alla vi som skall gifta oss 2010 skall kunna utbyta tips och ideer med varandra. Någon som kan tipsa om en bra fotograf?

  • Svar på tråden Luleåbrudar som skall gifta sig 20010
  • Mars2010

    Allima

    Vi har pratat om att viga oss 15.00
    Om det blir mörkt 16.30 så kommer det ju att börja skymma innan dess. Facklor och marsschaller ger ju effekt även på i skymmningsljus. Men visst var det först 2011 ni skulle gifta er eller minns jag fel. I så fall skulle jag kolla i februari 2010 vilken tid det börjar skymma och känna efter hur mörkt ni vill ha det.

  • Mars2010

    svxrt
    Vi har bara gjort mallen i datorn till korten, de är inte gjorda på papper ännu.Vi har tänkt skicka ut dem i början på november då är det ungefär 4 månader till dagen D.

    Vi har en del långväga gäster, så dt är ju bra att de har tid på sig att planera med flyg och allt.

    Spännande med klänningen, kan du inte lägga upp en bild i ditt galleri sen så får jag se.

    Jag var oxå en storlek 36 på klänningen, man undrar ju nästan om de gör de lite stora i storleken så blivande brudar ska få känna sig smala

    vi bllev också förvånade över hur mycket det kostar med bröllop. Våran budget slutade på 45 000 och det var utan bröllopsresan så nu försöker vi spara på det som går.

  • svxrt

    Mars2010
    ja just. Ni skulle ju bli ngt fler så det blir ju tufft göra dom för hand. Jo vi skickade oxå ut i fyra månader innan min släkt är från småland och det brukar kosta som en utlandssemester om man inte bokar i tid...

    Förmodligen, lite glädje måste man ju få ha he he. Men som sagt eftersom hon skickar efter från USA så vill jag inte behöva skicka fram och tillbaka alldeles för många ggr. Ska svara på hennes mejl nu innan jag går och lägger mig. (upp tidigt imorgon)

    Jo bara man andas bröllop blir allt dyrare skumt det där. Min kära mor tycker vi ska fixa maten själv. Men jag vet inte.. Vi har vegetarianer och inbitna köttätare så det blir som lite variation... Men paj? Känns inte lyxigt på ngt sätt.

    Har efter mkt velande bestämt mig för att låta min lilla syster sminka mig. En kompis och jag ska kolla färger och det nästa helg. Behöver nytt läppstift och rouge. Annars har jag justa grejer, foudation och conceler och ögonskugga. Vad mer kan man behöva? High lighter har jag oxå... Kära hjärtanes. Har du tips på bra mascara? Eller ska man slå till med lösögonfransar??

    Vi kommer inte åka på nån bröllopsresa.

    Jo jag lägger upp bilder sen, en du då? Din klänning

  • Mars2010

    svxrt

    Du skulle kunna göra småpajer, alltså i sådana små ugnsformar så alla får varsin paj. Skulle vara ganska lyxigt. plus lite sallad till.
    Vi har inte hunnit tänka på maten, men skönt att ha en farbror som har resturang så det blir förmodligen att beställa maten av han.

    Har inget kort på klänningen tyvärr, kan ta ett om jag provar den framöver. Men lägg gärna ut en bild på din om du har en.

    Jag kommer nog att ha lösögonfransar. Jag använder en mascara som heter 38 deegres. Finns i två varianetr och en av dem förlänger ögonfransarna lite. Den sitter hela dagen utan att svärta, du kan till och med gråta utan att den rinner :) (Behövs 38 gradigt vatten för att tvätta bort den.)

  • svxrt

    Mars2010
    Småpajer säger du. Hm hm, men kanske flera rätter? Paj och vad mer? Paj till förrätt? Vad som huvudrätt?

    Inget kort jag heller, men när den kommer hem så. Var och mätte igår. Det gick bra.

    Å, jag tror jag knycker ditt mascaratips.

    Vad ska ni ha för musik?

  • Mars2010

    svxrt
    Vi ska ha 3 trubadurer som spelar musik på festen. sen blir det väll lite cd också skulle jag tippa. du då?

    Måste få fundera på mattips lite till....

    Har oxå varit inne på att ha nån fläta, men bakåt. Ska du fixa håret själv eller?

    Det har inte hänts så mycket mer i vår plannering. Längtar så tills vi får ut korten. Hittade dock en stämpel jag ska ha på framsidan i helgen. och den var alldeles gratis eftersom min brors sambo ägde en jag kunde låna :)

  • svxrt

    Mars2010
    det blir nog inga trubadurer. Känns slösigt för bara 14 pers. Tänkte göra en spellista på spotify som kan rulla. Vi kommer vara hemma hos oss och äta.

    Nix min syster ska fixa hår och smink på mig. Nu har jag fått lite tillskott i kassan så det blir till att ta en sminklektion på make up-store inför. Såg en snygg frilla på i aftonbladet. Ska ha pärlhalsband och möjligtvis pärlor i håret oxå...

    O ni har inte fått ut inbjudningarna än. Roligt med stämpel. Ska fixa med bild på klänningen ikväll tänkte jag. Hoppas bara den fanns i rätt storlek... Annars kunde det ta upp till tre månader att få den och då hinner jag inte. Ska ha en alternativ klänning tror jag.

  • Mars2010

    Allima
    Mina tre trubadurer är arbetskompisar från skellefteå. Och jag tror inte de är så intresserade av att göra fler bröllopsspelningar i Luleå. Kolla blocket såg att det fanns trubadurer som annonserade där.

Svar på tråden Luleåbrudar som skall gifta sig 20010