• Mars2010

    Luleåbrudar som skall gifta sig 20010

    Startar denna tråd för att alla vi som skall gifta oss 2010 skall kunna utbyta tips och ideer med varandra. Någon som kan tipsa om en bra fotograf?

  • Svar på tråden Luleåbrudar som skall gifta sig 20010
  • Mars2010

    svxrt
    Vad svårt fråga. du kan väll börja med att presentera dig :) sen säga vem du fick nummret av och berätta att hon tyckte han var en så bra kock och därför vill du fråga om han vill/kan ställa upp och laga mat till en privat tillställning.

    Lycka till med klänningen hoppas att den passar :)

  • svxrt
    Mars2010 skrev 2009-11-11 19:38:03 följande:
    svxrtVad svårt fråga. du kan väll börja med att presentera dig :) sen säga vem du fick nummret av och berätta att hon tyckte han var en så bra kock och därför vill du fråga om han vill/kan ställa upp och laga mat till en privat tillställning.Lycka till med klänningen hoppas att den passar :)
    mmm, jo får se om jag krafsar ihop modet att ringa. Han jobbar inte längre som kock men tar tydligen knäck vid sidan om sitt vanliga jobb och var visst villig göra det lite billigare (om du vet hur jag menar) vi har insett att 20.000 är tokigt mkt pengar och försöker febrilt spara in på allt som går...
    Vad har ni budgeterat?
  • ALLIMA

    Jag kan tipsa er om en duktig kock som jag nu är kollega med inom skolvärlden! Inboxa mig isåfall...

  • Mars2010
    svxrt skrev 2009-11-11 20:46:03 följande:
    mmm, jo får se om jag krafsar ihop modet att ringa. Han jobbar inte längre som kock men tar tydligen knäck vid sidan om sitt vanliga jobb och var visst villig göra det lite billigare (om du vet hur jag menar) vi har insett att 20.000 är tokigt mkt pengar och försöker febrilt spara in på allt som går...Vad har ni budgeterat?
    Det var en liten budget. Vi har budgeterat ca 45-50 tusen. Men då har vi ju ganska stor fest plus att ringen jag har tänkt köpa kostar 11 000. Men vi har ju spridit ut kostnaderna och kläderna är ju redan betalda. Tror vi kommer hamna något under budget :)

    Ring kocken, du har ju inget att förlora på det.... Det värsta som kan hända är ju att han säger nej.
  • svxrt

    Jo, jag vet att den är lite och vi hade klarat det utan att darra på manschetterna om jag fortfarande varit anställd. Men vi kommer bara bli 14 pers. Oj, vad är det för ring? Har du bild?
    Vi har med försökt sprida ut lite. Betalt halva klänningen.

    Du har rätt. Jag ringer han på söndag. Tack för peppningen behövdes verkligen

  • Mars2010
    svxrt skrev 2009-11-13 18:18:48 följande:
    Jo, jag vet att den är lite och vi hade klarat det utan att darra på manschetterna om jag fortfarande varit anställd. Men vi kommer bara bli 14 pers. Oj, vad är det för ring? Har du bild? Vi har med försökt sprida ut lite. Betalt halva klänningen. Du har rätt. Jag ringer han på söndag. Tack för peppningen behövdes verkligen
    Tror att du kommer få ett jättefint bröllop för den budgeten, är ju faktiskt inte hur dyrt det är som räknas ( man kan göra det väldigt vakert för en billig slant, krävs bara mer planering ). Vi försöker att ha ett ganska billigt bröllop, men det drog ändå iväg när vi la budgeten. Tror i slutändan vi lägger lika mycket per gäst.

    Ska se om jag hittar en bild på ringen jag tänkt mig... återkommer med bild imorgon :)
  • svxrt

    Vi planerar och planerar. Nu har jag fixat allt smink jag ska ha. Köpte det på make up store. Eller allt och allt, läppstift och rouge.
    Fixat blombuketten 1000:- å 75:- för makens blomma. Hon sa att billigare än så går det inte få den buketten. Jag var orolig för att det när jag skulle hämta den bli dyrare, nej sa hon vi har ju sagt 1000:- så blir det det. Lila, rosa och lime blir färgerna. En ganska spretig bukett. Ville inte ha en boll, eftersom jag kommer vara ganska bollik själv. Hon var trevlig och lyssnade bra och ja det kändes som om jag fick en bukett jag själv ville ha å inte en sån som "passade" henne, om du förstår hur jag menar? Iofs var jag ganska tydlig med vad jag ville, är sån av mig... Vet en kompis som fick en bukett hon inte alls var nöjd med och hon är lite för försiktig av sig.

    Nå var förbi och kollade klänningen, inte kommit eller jo den har kommit till postcentralen men hon som skickade efter den (Lisa) är i USA å hälsar på släkten och det är bara hon som får hämta ut den. Så på onsdag ska jag ta med mig lillVera och prova klänningar tills ögona blöder... (tar fp den dagen) vi kommer nämligen åka ner till min mor och far i småland torsdag. Å hade bokat in BM på sån konstig tid att jag ändå inte skulle kunnat ta ngt jobb ons.

    Annars ligger det ganska lågt på bröllopsplaneringsfronten. Ska ringa lulebo på onsdag med och höra om man kan hyra deras kvarterslokal. Å ta bord och porslin därifrån... (de behöver ju inget veta ha ha) Vårat köksbord är alldeles för otympligt att ha i vardagsrummet

  • Mars2010

    svxrt

    Jag som hoppats att jag skulle kunna få en fin bukett för 600, men kanske måste äkna mede 1000 jag oxå då. Lät ju som hon var duktig, vad heter hon tänkte om jag skulle boka samma person.

    Vad spännande hoppas verkligen att klänningen passar. Hur gammal är din dotter som du har ?

    Smart ide att ta grejer därofrån, hoppas bara att den är ledig.

    Står lite still för oss i bröllposplanneringen oxå. Men ska föröka få min M2B att ringa ang maten i veckan. Hur gick samtalet med kocken för dig?

    Vi ska se hockeyn ikväll :) Hejar på SAIK jag.

  • svxrt

    Mars2010
    alltså, det går ju få buketter under det priset så klart. Men den buketten jag tänkt mig behövde lite speciella blommor som kostar lite mer... Såg en bild på en jättefin bukett med rosa rosor i som de skulle ha 500:- för. Så det beror ju på vad blommorna kostar. Å jag kommer inte ihåg vad hon hette. En medelålders kvinna med tvillingar, du får väl fråga efter hon med tvillingar säg. ;)

    Jo, det ska bli jätteroligt att se om den passar, hon hade ju tagit hem tre olika så nån av dom borde ju passa och vi tog ju mått så storleken borde ju vara rätt... Lite läskigt är det allt. De har ju 25% rabatt nu med, håller tummarna att det gäller min klänning med. Dottern är 2½ och ganska lugn med av sig, men tänkte försöka söva henne i vagnen innan. Vi ska till BM på fm så det blir väl hem å käka lunch och sen in på stan. (om jag orkar traskar jag hela vägen in, tar väl en 40 min)

    Samtalet med kocken gick jättebra. Han var inte alls svår och skulle skicka lite olika meny förslag och pris. Vi hade tänkt mellan 2 å 2½ och det tyckte han inte alls lät omöjligt. Vet inte om vi ska ha buffé eller tre rätters.

    Den är inte så hårt belagd kvarterslokalen så det borde va lugna puckar. Trettondagsafton är ju inte en lika stor galej helg som ex. nyårs.

    Men ni har ju en hel månad längre på er att planera än oss.

    Vi ska med se hockey! Men hejar förstås på på det bästa laget.

    Du förresten vad ska du ha över axlarna?? Jag är helt bar än så länge och trivs eg inte med det...Vart har du köpt det?

  • Mars2010

    svxrt

    Hur gick provningen, jag är så nyfiken.

    Jag har inte bestämmt mig vad jag skall ha över axlarna, tycker allt är så dyrt :( Kollar på ebay och då kan man få en fin jacka för ca 500 så jag får se om jag beställer där ifrån, evenuellt syr jag upp en bolero själv.

    vi har ju två månader längre tid på oss än ni. Hur känns det då? ni som bara har drygt en månad kvar.

    För oss händer inte så myckat i planeringen, står lite still. får ta itag i saker på allvar runt julen när min M2b är hemma. Men känns obehagligt lugnt, stressen infinner sig nog när vi närmar oss datumet.

Svar på tråden Luleåbrudar som skall gifta sig 20010