• Mars2010

    Luleåbrudar som skall gifta sig 20010

    Startar denna tråd för att alla vi som skall gifta oss 2010 skall kunna utbyta tips och ideer med varandra. Någon som kan tipsa om en bra fotograf?

  • Svar på tråden Luleåbrudar som skall gifta sig 20010
  • Mars2010

    svxrt

    Jo jag tyckte också hon verkade toppen, vårt val föll dock på Petra Isaksson. Hon var billigare och vi tyckte att de var likvärdiga. Hennes hemsida är www.pi-photo.se

    Vi ska vara utomhus i mars... tror jag ska ha en sjal, eller något. tror dock att man kommer att vara så varm den dagen iallafall pga nervositeten :)
    Vill inte gifta mig i kyrkan eftersom jag inte är troende. Och kommunhuset känns så tråkigt.

    Vi ska ha mörkblå kort med en vit rand med snöflingor på. Hoppas att de blir bra, annars får vi ändra designen.

    Vilket datum ska du gifta dig?

    Vart har du tänkt köpa dina blommor?

  • ALLIMA

    Skulle vara jättebra om vi kunde tipsa varandra om underhållningsvarianter, solister, musiker osv. Jag har fått några tips men behöver fler så jag kan jämföra!

  • svxrt

    Allima
    å jag är ju inte den bästa att tipsa som sånna saker då vi ska ha ett fjutt bröllop utan extra lull-lull:) Men hade hur som tänkt sjunga själv mest för att jag har en låt jag bara älskar och en man jag bara älskar.
    Annars har jag dålig koll. Klart man behöver många tips, och även om man kan googla är det inte riktigt samma sak tycker jag.

    Mars2010
    Vi gifter oss 5 januari. (trettondagsafton) Så det brinner väl lite i knutarna kan jag tro... Men äe det lär väl hinnas med. (har bf 5 feb) Blommor jag vet inte, funderar på interflora inne i stan men har inte riktigt kommit dit än.
    Tårta ska jag däremot ta från stenuddens bageri. De verkar personliga och bra. Hon har sin unge på mitt jobb så jag passade på att prata med henne då... Ska ringa henne i början av dec tänkte jag.
    Men har börjat skissa på tidsschema för dagen D. Vi ska ha catering och käka här hemma hos oss var det tänkt. Så duka och det måste vi ju göra färdigt dagen innan...

  • Mars2010

    Allima
    var inne på blocket och såg att det fanns några som annonserade att de spelade på bröllop kan vara en bra ide att kolla dem.
    Har dock inte hittat mailadressen till truaburerna på LTU.
    Annars vet jag inte, trubadurerna som jag skall använda är mina arbetskompisar och de brukar inte göra sådana spelningar, utan de gör det eftersom vi är kompisar.

    Hur går det annars med planeringen?

    svxrt
    Ni gifter er på min födelsedag, lite lustigt :)Jo det är snart vad spännande, jag längtar verkligen till mitt bröllop:)

    Vi kommer nog att använda oss av gammelstans bageri, vi känner ägaren och hoppas på att vi kan få ett bra pris på tårtan.

    Min M2b farbror äger en resturang, så jag tror att vi kommer att köpa maten från honom. Vilken catering ska ni använda er av?

  • svxrt

    Mars2010
    Nu har jag pratat med fotograf Anna. Hon hade inte sin kalender med sig så hon kunde inte svara just om hon var fullbokade den dagen. Har du ringt till henne oxå? För hon pratade om nån som ska gifta sig på vintern i en park..ja menar hur många kan det finnas ;)

    Nix, har inte kommit till cateringbiten, hade ju som halvt om halvt trott att jag skulle vara arbetslös och kunna fixa på heltid. Allt tar längre tid nu... nå glad att ha jobb

  • svxrt

    har fyra olika klänningar att välja på. Gäller bara att bestämma sig. Har även fixat noter till en sång vi ska ha

  • Mars2010

    svxrt
    Jo jag har varit i kontakt med Anna, säkert mig hon syftade på.
    Har du bilder på klänningarna du funderar på?
    Vad blir det för sång?

    Jag och min M2b har suttit och skrivit inbjudningskortet i helgen, svårt det där med vad man ska skriva och hur allt ska rymmas.

  • svxrt

    Mars2010
    Nä inte det, jag fick dem på mejlen. Har nog bestämt mig för en nu. Ska skicka ett mejlsvar och be att få komma förbi och ta mått och det innan hon skickar en beställning. Hon sa bestämt att jag är en 36 själv tror jag mer på 38. Det här gäller ju bara över bysten rumpenstumpen är lätt 42

    Hur gick det med inbjudningskorten då? Blev de fina? Ligger de på lådan? Har ni folk som kommer långväga?

    Jag var förbi blomaffärn med, hon sa att innan lucia behöver jag bestämma hur buketten ska se ut vilka blommor och så. Anledningen till att det skulle vara så tidigt var att de är ju helg och hela tjotabarongen.

    Vi har dessutom gjort en budget nu i helgen, jävlar i min låda det blir bra mkt dyrare än vad jag räknat med...

  • ALLIMA

    Hm, svårt välja tid för vigsel tycker vi. ca. Kl. 16.30 är det mörkt men om vi vigs kl. 15 så är det ju " mer tid" till fest sen...Samtidigt mysigt med mörker och facklor och marschaller...Hur tänker ni?

  • svxrt

    Allima
    vi kommer vigas 14.00. Jag vill inte göra det i mörker.

Svar på tråden Luleåbrudar som skall gifta sig 20010