• Fenixx

    Bröllop 2010 del8

    Nu närmar sig årets sista kvartal och 2010 närmar sig med storsteg!
    Alla vi som planerar bröllop 2010 samlas här för att ge tips och dela med av oss våra underbara planer!

    Några av våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3445474.html

    2010-tråden

    Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

    Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

    Mars 2010:

    April 2010:
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4

    Maj: 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

    Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    05juni2010: 5/6
    bettertogether: 19/6
    Lina o Peter: 19/6

    Juli 2010 :
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Lycklig81: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

    Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    cire: 21/8
    humlan66: 28/8 ( ev 21/8)
    workoutgirl: 28/8

    September 2010:
    Fenixx: 4/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

    Oktober 2010:

    November 2010:
    Divina73: 10/11

    December 2010:

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-08 13:51
    en till för juli 2010:
    brudjuli2010: 10/7

  • Svar på tråden Bröllop 2010 del8
  • EåN2010

    Lina o Peter: vilka roliga klipp...
    Dvd inbjudningar verkar ju jätte roligt...

  • KatjaB

    blir nog riktigt uppskattat med dvd:erna, en sån grej som jag tror fler sparar än favors faktiskt.

    En slideshow tänkte jag också att jag skulle få till, fast jag vet inte riktigt om det finns projektor i lokalen eller om vi måste ordna med det själva. Det löser sig säkert.

    Ska förbi hos svärmor och leta bland hennes fotoalbum. Finns massor med bilder på simon när han har sina punk och goth perioder i livet (tonåren), söta bebisbilder, o så har vi ju massa foton själva med förstås

  • Lina o Peter

    Hihi, samma här. Vår toastmaster är på jakt efter projektor och duk, han sa att det säkert finns att hyra annars också, men vi har nån kompis som har det hemma s vi får väl se vad i kan låna ihop. Sambon vet ju inget heller så jag vet inte hur jag ska förklara projektorn på bröllospdagen, hoppas han har så mycket annat i huvudet så han inte tänker på det.

    Min sambo har massa sådana perioder från tonåren också. han har även vääääldigt tjockt lockigt hår, numera avrakat, men när han var runt 16-17 hade han page.... Haha, det såg fördjäligt ut, som ett blont afroburr. Tänkte först ha en lugn balladlåt men det kommer bli så känslosamt ändå, och "En sån karl" är riktigt fin i texten. Hoppas det blir tokbra.



  • Lina o Peter

    Nynnar: "Och jag ska ge aaaaaallt som jag har, till denna underbaaaaara karl.. å han blir miiiin för hela liiiivet"

    I just love it.

  • EåN2010

    KatjaB: så ni ska ha så där kort från typ samma ålder å så visade på festen... som de gör i filmer?
    vad mysigt... de finns inte så mycket kort på mig och vi är inga som har tagit så mycket kort nu när vi är tillsammans heller så vi ska inte göra nå sånt...
    men de verkar väldigt kul ...

  • KatjaB

    Eån: ja jag tänkte det.. har ju dessutom mängder med hemska hårfärger och frisyrer på mig när jag var yngre, men tänkte göra en "tribute" till simon, så det blir bara på honom och kanske nåt kort på oss och barnen i slutet. Har världens finaste bilder efter barnens förlossningar när han alldeles tårögt tittar och håller i sin dotter.

    Tänkte att vi ändå har våra egna löften, så jag istället för att hålla ett tal kommer säga några ord, och sen sätta på bildspelet.

  • KatjaB

    Om ni vill göra nåt liknande kan ni ju fota en del under året, man hinner ju med en hel del kort på ett år om man bara kommer ihåg att ha med kameran (eller mobilen). Går ju att ha in lite bröllopsplanering o sånt också, prova klänningen, göra inbjudningar osv.. Då blir det mer "er" video istället.

    Eller video säger man väl inte längre, vad gammal man känner sig nu då, hehe

  • Lina o Peter

    Kommer bli tokbra KatjaB!

    Det är nått liknande jag ska göra också, har också kort från förlossningen där han håller Alva för första gången, även kort vi tagit med mobilen där vi busar och ser lite koko ut. Men det är ju det som är kul. Även om fotokvalitén är diskutabel. haha!

    Jag skulle gärna hålla ett tal också, men jag kommer börja storgråta.. Bättre att säga det med bilder då.

  • KatjaB

    Lina o Peter skrev 2009-10-14 10:24:52 följande:


    Min sambo har massa sådana perioder från tonåren också. han har även vääääldigt tjockt lockigt hår, numera avrakat, men när han var runt 16-17 hade han page.... Haha, det såg fördjäligt ut, som ett blont afroburr.
    haha, simon ser nästan ut som han från The Crow", svart hår och grön ögonskugga. Haha, han såg nog ut så i ett år innan den fasen var över. Och med tanke på bildbevisen är det ju under att han ändå hade flickvänner under den tiden
    Idag ser han ju fullt normal ut

    Har haft svart/tokrött/väldigt tuperat platinablont hår när jag var yngre, och med små stjärnor på kinderna som "broder daniel". Hur såg man ut egentligen *fniss*
  • Lina o Peter

    Haha, ja man börjar förstå sina föräldrar. Jag hade en period där jag klippte, -KLIPPTE mina ögonfransar!! För jag hade hört att de blev tjockare då.. Haha! Goddag yxskaft!

    För att inte glömma perioden med rakade ögonbryn, ersatta av svarta tunna kajalstreck, till i övrigt blont hår.. Och så tyckte man pappa var dum som sa att man dåg knäpp ut...

    Men det gick ju som tur är över. Idag ser vi också normala ut, hehe.

    Hårfärger har jag också haft en massa olika. Grönt, orange och grått hör väl till kategorin snål-och-färga-själv-hemma missarna. Jag var även "kär" i Kurt Cobain (efter han dött dessutom, hmm..) och hade en grunge period, såg ICKE klok ut...

Svar på tråden Bröllop 2010 del8