• Lyckli­gTjej
    Äldre 20 Aug 11:47
    16879 visningar
    37 svar
    37
    16879

    Ni med lila färgtema, hur tänker ni dekorera???

    Jag och min m2b gifter oss nästa sommar har pratat om att ha lila vitt o silver som färgtema.

    Jag är nu lite nyfiken på hur ni andra tänkt med dekorationer på bord osv.
    Syrener är ju jättefint men dem luktar ju ganska starkt, tips på andra fina blommor i lila mottages gärna + allt annat också såklart

  • Svar på tråden Ni med lila färgtema, hur tänker ni dekorera???
  • kullab­erg
    Äldre 20 Aug 11:52
    #1

    Vi har lila som färgtema men ännu inte börjat fundera på dekorationer. Om du tittar i mitt galleri ser du två buketter med lila blommor. Sen finns det ju mängder mer så klart.
    Syrener är fint som du säger, men förutom att de luktar skarpt gäller det att det är rätt tid man gifter sig då också för att syrenerna ska blomma.

    Men jag tar också gärna emot tips, så jag hänger kvar i denna tråd om det är ok

  • Lyckli­gTjej
    Äldre 20 Aug 12:22
    #2

     


    kullaberg skrev 2009-08-20 11:52:34 följande:
    Vi har lila som färgtema men ännu inte börjat fundera på dekorationer. Om du tittar i mitt galleri ser du två buketter med lila blommor. Sen finns det ju mängder mer så klart. Syrener är fint som du säger, men förutom att de luktar skarpt gäller det att det är rätt tid man gifter sig då också för att syrenerna ska blomma. Men jag tar också gärna emot tips, så jag hänger kvar i denna tråd om det är ok

    Självklart är äre det!
    Vi får hoppas på att vi får massooor av dekorationsförslag på lila
    När ska ni gifta er? Vi gifter oss den 3/7 2010 och lääängtar!

  • kullab­erg
    Äldre 20 Aug 12:26
    #3

    Tackar
    Vi gifter oss den 10 juli 2010. Längtar också

    Har du googlat bordsdekorationer och lila? Jag har kollat lite grann men inte hittat nåt klockrent. Jag vet inte alls hur jag vill ha det heller. Måste kolla med den lokalen vi hyr också vad som ingår i deras dukning, för jag vet att en del dekoration ingår.

  • Lyckli­gTjej
    Äldre 20 Aug 12:34
    #4

    Hittade faktiskt en sida med massor av dekorationstips http://www.projectwedding.com/photo/browse?tag=purple

  • kullab­erg
    Äldre 20 Aug 12:39
    #5

    OOOOHhh!
    Tack så mycket! Ska genast ta lunchen till att kika igenom!

  • Lyckli­gTjej
    Äldre 20 Aug 12:40
    #6

    Vi har även pratat om ha rosa guld vitt/creme, svårt att välja vilken färg man ska
    gå på, båda är så fina.

  • kullab­erg
    Äldre 20 Aug 12:40
    #7

    Ja, det är inte lätt. Vi har lila, creme och limegrönt. Fräscht på sommaren tycker jag! Rosa gick bort, det godkände inte m2b

  • Drumme­lflick­a
    Äldre 20 Aug 12:44
    #8

    Hejsan! Vi har mörklila, som ledning. Vi ska ha rönnbär och ljung på borden. Och genomskiliga ljuskoppar med värmelju i( De í plast)

    /Frida

  • kullab­erg
    Äldre 20 Aug 12:48
    #9

    Ljung är ju så fint! När gifter ni er Drummelflicka?

  • Lyckli­gTjej
    Äldre 20 Aug 12:49
    #10

     


    kullaberg skrev 2009-08-20 12:40:54 följande:
    Ja, det är inte lätt. Vi har lila, creme och limegrönt. Fräscht på sommaren tycker jag! Rosa gick bort, det godkände inte m2b

    Min m2b är inte heller helt med när det gäller rosa, så därför har jag börjat kolla på andra färger, han nämnde nämligen själv lila så man söker insperation för fullt nu

Svar på tråden Ni med lila färgtema, hur tänker ni dekorera???