• Lyckli­gTjej
    Äldre 20 Aug 11:47
    16936 visningar
    37 svar
    37
    16936

    Ni med lila färgtema, hur tänker ni dekorera???

    Jag och min m2b gifter oss nästa sommar har pratat om att ha lila vitt o silver som färgtema.

    Jag är nu lite nyfiken på hur ni andra tänkt med dekorationer på bord osv.
    Syrener är ju jättefint men dem luktar ju ganska starkt, tips på andra fina blommor i lila mottages gärna + allt annat också såklart

  • Svar på tråden Ni med lila färgtema, hur tänker ni dekorera???
  • Lyckli­gTjej
    Äldre 20 Aug 12:22
    #2

     


    kullaberg skrev 2009-08-20 11:52:34 följande:
    Vi har lila som färgtema men ännu inte börjat fundera på dekorationer. Om du tittar i mitt galleri ser du två buketter med lila blommor. Sen finns det ju mängder mer så klart. Syrener är fint som du säger, men förutom att de luktar skarpt gäller det att det är rätt tid man gifter sig då också för att syrenerna ska blomma. Men jag tar också gärna emot tips, så jag hänger kvar i denna tråd om det är ok

    Självklart är äre det!
    Vi får hoppas på att vi får massooor av dekorationsförslag på lila
    När ska ni gifta er? Vi gifter oss den 3/7 2010 och lääängtar!

  • Lyckli­gTjej
    Äldre 20 Aug 12:34
    #4

    Hittade faktiskt en sida med massor av dekorationstips http://www.projectwedding.com/photo/browse?tag=purple

  • Lyckli­gTjej
    Äldre 20 Aug 12:40
    #6

    Vi har även pratat om ha rosa guld vitt/creme, svårt att välja vilken färg man ska
    gå på, båda är så fina.

  • Lyckli­gTjej
    Äldre 20 Aug 12:49
    #10

     


    kullaberg skrev 2009-08-20 12:40:54 följande:
    Ja, det är inte lätt. Vi har lila, creme och limegrönt. Fräscht på sommaren tycker jag! Rosa gick bort, det godkände inte m2b

    Min m2b är inte heller helt med när det gäller rosa, så därför har jag börjat kolla på andra färger, han nämnde nämligen själv lila så man söker insperation för fullt nu

  • Lyckli­gTjej
    Äldre 20 Aug 13:21
    #18

     


    kullaberg skrev 2009-08-20 13:17:47 följande:
    Ja jag får leta bättre jotex vad är det?

    Kom på en sak!!! Har du dollar store i närheten av dig, dem brukar sälja
    lyktor jättebilligt, typ 3st för 10kr. Och dem har massor av färger. Dit ska jag
    göra ett besök, har bara 4mil till närmsta butik

  • Lyckli­gTjej
    Äldre 20 Aug 13:26
    #20

     


    Flygande taxen skrev 2009-08-20 13:16:38 följande:
    "Billighets"-ljuslyktor i lila borde nog inte avra svårt att hitta nu när sommaren börjar vara slut. Lila är ju lite av en somarfärg, så man tycker de borde rea ut såna.Själv handlar jag dock mina lyktor på loppis Och lila värmeljus i plastkopp säljer de väldigt billigt på Jotex nu!

    Tack för tipset om Jotex!!!
    Måste passa på att beställa nu innan dem tar slut

  • Lyckli­gTjej
    Äldre 20 Aug 13:26
    #21

     


    kullaberg skrev 2009-08-20 13:17:47 följande:
    Ja jag får leta bättre jotex vad är det?

    www.jotex.se

  • Lyckli­gTjej
    Äldre 20 Aug 14:07
    #25

     


    kullaberg skrev 2009-08-20 13:29:29 följande:
    Ja jag googlade jotex Som ellos , bara att jag aldrig hört talas om det.Tack för tipset, såg att de hade lila ljus. Synd bara att det kommer fler färger till, men de kan man ju ha vid andra tillfällen.

    Jag har suttit och fundera nu och harköpt ljuskoppar från ikea i glas,
    tänkte att man kan fylla vissa av dem med lila grus och använda dem vita ljusen i dem och sen dem lila ljusen i dem andra kopparna, med eller utan sand.. va tror du om det? 

    Ljuskopparna heter Galej, 4st för 9kr http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/36418000

  • Lyckli­gTjej
    Äldre 21 Aug 09:08
    #27

     


    kullaberg skrev 2009-08-21 08:27:20 följande:
    Smart det där med att fylla de med lila sand! Det tror jag blir jättefint! Om du ska ha sand i de med vita ljus i tror jag att du får ha sand i de med lila ljus i också. Men kanske kan ha vit sand då, så att det inte blir lila på lila? Vad tror du om det? Tror jag ska kolla på det där med sand, kanske finns i limegrönt också, så kan man fylla några koppar med limegrön sand och några med lila sand, och bara ha vanliga vita värmeljus från IKEA. Tack för tipset!

    Lime blir nog jättesnyggt tillsammans med lila, vi satt igår och funderade om vi skulle
    ha nån färg till eller om vi skulle nöja oss med vitt lila o lite silver men lime skulle ju vara
    jättefint tillsammans. Vilken nyans av lila kommer ni att ha på dukningen, min m2b vill ha
    lite mörkare lila, alltså inte ljuslila.
    Så vi har kommit fram till att ha vita dukar, mörklila siziflor, diamant confetti och massa ljus. Blomdekorationer vet vi inte än, det får man ta när man beställer resterande blommor men det skulle säkert va snyggt att även blanda in lite lime i blommorna.
    Sen funderar jag om man ska ha vita eller lila servetter, tänkte göra servettringar av pärlor.
    Festprogrammen kommer också gå i lila, både mörk o ljus lila, hittade en del på
    Panduro

  • Lyckli­gTjej
    Äldre 3 Nov 23:28
    #33

    Har varit lite osynlig ett tag.
    Har lite att ta igen.. Kul

  • Lyckli­gTjej
    Äldre 4 Nov 09:34
    #36

    Hej!

    Har ni beställa löparna direkt från Duni?
    Har nämligen sett jättefina lila papperslöpare med blom mönster som jag så gärna skulle vilja ha.
    Vill inte direkt gå in i vår ica affär och beställa för då vet snart alla om att vi ska gifta oss i sommar, vi planerar bröllopet i smyg
    Fast vi ska skicka ut save the date i december, ska bli kul


    FochS skrev 2009-11-04 01:07:16 följande:
    Vi ska ha vitt, lila och silver. Har beställt pappers löpare i aburgine från Duni. Vi kommer ha ljustakar i silver och dekorera med silver kulor på snöre. Sångblad, servett ringar och placeringskort går i samma färger. Vi kommer också ha en liten gåva på varje plats med "nonstop" som silver hjärtan inslaget i cellofan eller tyll med en lila rosett runt:)
Svar på tråden Ni med lila färgtema, hur tänker ni dekorera???