• passionsblomman

    I vått och torrt och väntan

    Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

    ...förra tråden:

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

    Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

  • Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • lanovia 08

    Hvidis, det finns hjälp att få här i mellangärdet också. Min BM tyckte jag skulle tänka på det till nästa gång vi skall träffas, om jag vill gå till en sådan aurorabarnmorska och prata/gå igenom förlossningen. NÄr hon sa det först tyckte jag det lät onödigt men ju mer jag tänker på det desto förståndigare känns det.
    Var liksom inte beredd på de här känslorna men är nog bäst att ta itu med dem. *suck* ut skall ju spillevinken på något vis.

    Välkommen Fru bygg!

    Nej nu måste jag rusa till bussen.

  • Fru Bygg

    Då har vi säkrat lite av byggbranschen framöver. :) Lillsnuttan (vår tjej i magen) har redan under sin tid i magen renoverat tre kök, det är inte fy skam! :)

    Det måste vara riktigt spännande att bygga sitt eget hus. Förstår verkligen att du vill vara med där, men får njuta av er lilla tjej istället just nu!
    Längtar tills jag får träffa vår lilla prinsessa! :)

  • Fru Bygg

    Ojdå, det märks att man är ny här, glömde citera ingenjörsbrudens citat... Jaja, det var iallafall det inlägget jag svarade på.

    Tack för välkomnande Lanovia!

  • ingenjörsbruden

    Lanovia: Va bra att det finns resurser i mellangärdet osså! Det kommer att gå jättebra ska du se.

    Fru Bygg: Fruktansvärt spännande, roligt o oroligt o enormt frustrerande att inte få vara mer på plats.
    Var faktiskt på bygget o fick gå runt o kika o inspektera....det ser lovande ut!
    TRe köksrenoveringar....hahahah ja då är din lilla def en lillbyggare!

  • ingenjörsbruden

    Hörre ni tjejer.....jag har bara dator i morgon osså...sen dröjer det till fredag innan jag har tillgång till dator igen.

    Mest så ni vet var jag är!

    Nu ska jag gå o förbereda middagen!!!

  • Jenny står brud 090801

    Välkommen Fru Bygg!! Härligt med en liten prinsessa i magen som snart skall titta ut

    Jag har verkligen blivit jättefinnig helt plötsligt Ser ut som en prickigkorv i ansiktet... Hur var det för er när ni slutade med p-piller? Kan det bli så? Min kropp retas verkligen med mig för tillfället :-]

  • Fru Bygg

    Jenny står brud 090801 skrev 2009-09-21 17:49:40 följande:


    Välkommen Fru Bygg!! Härligt med en liten prinsessa i magen som snart skall titta ut Jag har verkligen blivit jättefinnig helt plötsligt Ser ut som en prickigkorv i ansiktet... Hur var det för er när ni slutade med p-piller? Kan det bli så? Min kropp retas verkligen med mig för tillfället :-]
    Hej Jenny!
    Tack! Ja, jag är verkligen lyckligt lottad som har en prinsessa i magen. Känner mig så tacksam för detta mirakel varje dag!:)

    Jag märkte inte av att jag fick så mkt finnar när jag slutade med mina p-piller. Men jag har hört att många kan få det, vissa menar att om man hade mkt finnar innan man började med p-piller så kan de komma tillbaka när man slutar, men jag vet inte.
    Tråkigt när kroppen håller på att retas så. Men det går säkert snart över! :)
  • Fjällbruttan

    Hej igen.middagen har jag returnerat så nu kan jag sitta här en stund..
    Jag och "kräkan" som min käre make kallar magen för tillfället börjar bli dyra i drift...
    Själv kallar jag den för träskis... Grönt träskmonster som förorsakar bäraren slemmiga dregglingar och äckliga spyor... 
    Nån som kan komma på ett snällare namn? Tror det behövs

    Kul att du hittat hit fru Bygg Välkommen till dårarnas paradis, de kloka dårarna alltså

    Lanovia, SJÄLVKLART ska du gå till en aurorabarnmorska! Det gjorde min kompis, hon var supernöjd och födde glad i hågen! Inte var det smärtfritt men åtminstone var hon inte rädd och visste vad som skulle hända, det upplevde hon som jättepositivt!
    Kolla in Gudrun Abascal´s bok -Att föda. Fick jag bara välja en enda bok att läsa så är det den, tyckte den gav mig jättemycket. Självklart jättespännande att följa i andra böcker hur stort knyttet är osv, men den boken nådde mig så jag kunde slappna under förlossningen

     

  • Jenny står brud 090801

    Jobbigt bruttan att du mår så dåligt, hoppas det blir bättre snart!

    Själv sitter jag här och är jättepirrig. Det är nämligen så att min kompis va uträknad till 14 september, alltså en vecka sedan. Hon sa att hon skulle ringa mig ikväll, hon har inte hört av sig. Och ingen som svarar hos henne hemma el på mobil... undrar så om hon är på förlossningen Men det får jag väl snart veta i såfall Hoppas bara att allt går bra för dem.

  • Villemoa

    Välkommen hit fru Bygg! Vad mysigt med en liten prinsessa i magen!

    Lanovia; absolut ska du gå till en aurorabarnmorska!

    Bruttan; önskar så att ditt kräkande snart ska gå över!!

    Idag går jag in i v.10+0 och mitt illamående är över *peppar, peppar, hallelulja* Har fått tid till ultraljud den 19/11 och vi längtar! Tror dock att dessa två månader kommer gå snabbt med tanke på Moa bus här hemma, till skillnad från när jag var gravid med henne och tyckte att tiden verkligen seeeegade sig fram

    Ankan; "tjata" på du bara!

    Blommis och Ninnis; KRAM!!

Svar på tråden I vått och torrt och väntan