• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Hvidbrud

Svärmor sover i soffan, lillan med. Gubben i dishen och jag har hunnit läsa ikapp!
    Nu är det min tur att duscha innan lilla pirayan ska äta igen! En månad har hon hunnit bli!
    Kraaam på er alla- extra stor varm kram till grå katt!

• Daa

God morgon!

En månad, Hvidis? Ja, det går verkligen fort *hjärtar lilla pirayan*

Tre minusgrader på morgonen! *hurrves*

• Ninnnis

Fem minusgrader här i söder *brrr* Men solen skiner iaf!

Lanovia, maken var i Hamburg tisdag till torsdag, nu är han hemma till måndag Skaldjurslasagnen var från Mikis blogg, faktiskt. Ska se om jag kan länka, det har hon säkert inget emot. Vilken dag du har haft! Hoppas ni hann slappa lite i soffan

Åh, Bellabus 1 vecka och Miss Muffin 1 månad! Hipp hipp hurra!

Ingis, jag tänkte på dig idag när jag promenerade, då satt du nog och ammade

Blommis, hur går det? Hur känns det i nya huset?

Idag är det FREDAG!

• ingenjörsbruden

lanovia 08 skrev 2009-09-17 21:03:01 följande:

Ingis, en vecka, tiden den går. Hur går det för er då? Känns allt bra? Du har säkert skrivit om det här redan men jag har missat... Har lillan fått ett namn?Ingis, hade på slutet lätt kunnat offra lite svamp till dig. Särskilt taggsvamp, gud vad tradig den var att rensa. Men vilka goda svampstuvningsmackor det kan bli.
    Det lutar åt Isabella...men ja...det är inte riiiiiiktigt spikat än....men vi kallar henne Bella....så det blir nog så.
    Livet hemma med litet bus går bra....börjar få lite kläm på blöjbyten, matning o amning....tutt-läcka i sängen i natt...så ja amningen funkar! Dock har lillstumpan lite luft i magen som gör att hon inte somnar så bra på kvällen....får jobba mer på att få henne till att rapa.
    Maken ränner runt o fixar massor av grejor till husbygget.....känns lite synd med tanke på att det är PAPPA-dagar men samtidigt så är det grejor som vi MÅSTE fixa....Men han håller o matar gärna med flaskan!

Låter som ni verkligen har haft en fulldag...svampen tas tacksamt emot när som....

*hjärtar lilla pirayan* Funkar bra med svärmor på besök? Hoppas allt är bra!

Ninnis: minus 5?! Jisses!

Håll tummen för oss vid 13...då ska vi till banken o "köpa" tomten....osså ett moment 22....kommunen kan inte skriva under köpeavtalet innan köpesumman inkommit....o banken kan inte betala köpesumman innan köpeavtalet är underskrivet....vem fan tänkte ut detta systemet?!
    Så nu har vi fått en kommundam att komma ut till banken o där skriva på avtalet samtidigt som banken betalar summan....herrejissanes vilket jäkla BRY!
    Pluss att vi får ha med oss lilla bus.....så det blir tvångsmatning innan avfärd!

MASSA till alla!
  • Ninnnis
    ingenjörsbruden skrev 2009-09-18 09:15:15 följande:
    Tänkte på dig, Ninnis, i morse....för vi satt i soluppgångnen i dag igen!
  • Ninnnis

Eeeeehhh... jag skrev nog lite fel... 5 PLUSgrader var det här imorse... :? *generad*

• Ninnnis

Hvidis, hoppas det går bra med svärmor. Det låter som ett gott tecken att hon och lillan sover i soffan

Ingis, tummarna hålls för bankaffären!

• Fjällbruttan

Hepp... läste just på toa i en barntidning... nä jag kräktes inte för en gångs skull
    Efter v. 5 börjar fostret ta lite näring från moderkakan, så efter det är alkohol och rökning no-no... Sen kan så klart det påverka även innan.. Mannens spermiier blir inte direkt pigga av alkohol så om du inte "får" dricka Jenny bör inte mannen göra det heller
    Å andra sidan kan ju ett glas vin få en att slappna av och vilja öva på bebismaking fler ggr.. så då är det väl positivt

GBS kan man ha konstant i musen eller hela underlivet, men det ska inte få var i urinen! Då SKA det behandlas! Det är nämligen detsamma som vanlig UVI och det behandlas ju, så där är det ingen skillnad.
    Skillnaden är att du kan ha GBS i urinen utan symptom, det hade jag... och en dag blev jag vrålsjuk med hög feber. Trodde det var influensa, hade frossbrytningar och ont överallt.. Dagen efter hade jag inte känt några fosterrrörelser på länge, så då ringde vi bb och fick komma in på en gång.. fast det är ju 23 mil dit, 23 mils helvete den gången kan jag säga!
    När vi kom in hade jag så frossa att de tryckte ner mig i en säng och la på 5 täcken och sa till mannen att krypa ner bredvid och värma mig. Han fick hålla fast sig för att inte skaka ur sängen
    Proverna visade så småningom att mina GBS bakterier klättrat upp till njurarna så jag hade en njurbäckeninflammation.. som ledde till kraftiga värkar så jag hamnade på NEO i umeå med ambulans.. då var jag i v.24.3... lite svettigt!
    Men mediciner lyckades häva infektionen och andra mediciner värkarna så allt gick jättebra! 

Sen så blev jag igångsatt med Saga så vi skulle hinna få AB-dropp när jag var i v.37, fast det gick lite si och så!
    Jag fick en TREDJEDELS tablett för att mjuka upp livmodertappen på förmiddagen, läkaren tyckte att vi skulle börja lugnt..Sen hann de inte med mig för det vart så mycket på förlossningen så jag och gubben la pussel och promenerade i stället
    Fast på kvällen så sa det glurk i min mage, en mycket underligt ljud! Det var vattnet som gick och en luftbubbla som lät inne i magen
    På en timme och 40 min var Saga ute och vi hann med droppet  typ en halvtimme, men allt gick jättebra och hon mådde strålande

Jag vet att jag har GBS denna gång, har man en gång haft det, så finns det där, men jag oroar mig inte ett dugg, vi ska göra KUB/NUPP och då ska vi spec-mödra i Umeå, så jag ska få en läkartid där samtidigt som jag gör NUPP, så de komer att kolla mig hela grav.

Nä... nu ska jag gå och kolla in toastolen igen.. har börjat dreggla som en åksjuk hund... är nog dags att returnera frukosten...

Kram till er alla

Svar på tråden I vått och torrt och väntan