• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Ninnnis

*fnissar och nickar*
    Daa skrev 2009-09-17 11:41:32 följande:
    (har inte varit med tillräckligt länge för att veta varför hon är Svintotanten, men min gissning är att det har nåt med hennes frisyr att göra )
  • lanovia 08

Tittar bara in snabbt och vinkar.
    Har ingen riktig ro att sitta här och läsa o kommentera just nu.
    Har inte ens vågat räkna antal sidor som jag har att läsa igen.
    Kan någon uppdatera mig om det hänt något viktigt?

Har av det jag läst uppfattat lite.
    Gråkatt, attans skit! Vad tråkigt!

Ankan, klart ankungen lever. Du har har själv sagt att du mår annorlunda denna gång, då kommer även utgången bli annorlunda. Det tror jag i alla fall.

Ninnis, skit med spolningen. Hoppas ni kommer på någon bra lösning.

Är nu hos föräldrarna och hjälper dem med valpen. Mamma har jobbat natt och pappa hade lite han behövde göra idag och imorgon så vi är hundvakter. Hade nästan hunnit glömma hur jobbigt det är med valp. Ständigt detta passande för att den inte skall göra i från sig inne o allt annat man skall tänka på. Men sååå mysigt det är.
    Våran hund och valpen kommer bra överens, de är så söta att se ihop. Kommer kanske några bilder att se när vi kommit hem.
    Nej nu skall jag gå o hänga tvätt och rensa svamp.
    Är så trött idag och har ont i ryggen.

• Ninnnis

Heeeeeeeeeeej Lanovia!

Jag hade precis tänkt efterlysa dig

JA, vill ha bilder på vovvarna!

Men du, måste du hänga tvätt och rensa svamp om du har ont i ryggen? *tittar strängt*

• lanovia 08

Hänga tvätt kanske jag kan lura maken till.
    Men svampen måste vi nog hjälpas åt med, vi råkade hitta en del.
    Bilder får du i helgen.

Allt bra med dig annars, bortsett från dumma spolningen?

• Ninnnis

Du måste ju vara lite rädd om dig också!

Tackar som frågar, trött och ont i huvudet, annars är det bra. Ska nog lägga mig på spikmattan en stund och se om det hjälper. Om inte annat kan jag ju alltid sno åt mig en liten powernap

Fast om ett par timmar ska jag mysa med maken och vovven, och behöver inte ens laga middag, så vid närmare eftertanke är det faktiskt ganska bra med mig...

• Ninnnis

Förtydligande: i normala fall hade maken stått för middagen när han kommer hem först, men eftersom jag lagade skaldjurslasagne igår så slipper vi matlagning båda två

• ingenjörsbruden

Hej goa flickor!

Försöker hinna läsa alla inlägg...men ja...det blir lite sönderhackat mellan amningarna....så jag skickar massa ömma tankar till er alla!

Speciellt till Grå katt! *kramar om*

Ninnis: Dina morgonpromisar....jag ska tänka på dig då....brukar sitta o amma i soluppgången!
    Förutom i natt...då sov stumpan 6 h i STRÄCK!!! DET gjorde jävligt ont i tuttarna kan jag säga! Så jag fick väcka den lilla busen o tvångsmata henne! Liiiite ge igen....för hon höll låda ända till kl 01 o hade ont imagen o sov max 5 min innan hon vakna o var arg.....

Idag har vi haft besök av lilla kusinen o sen gick vi en liten promenad om farmor o farfar o där fick det bli amningsstopp innan hemgång! Så farfar fick kika lite på busan osså. Han har varit förkyld så han har inte vågat hälsa på.

Idag är busan en hel vecka gammal....tiden går ryyyyysligt fort! Så mamma o pappa ska fira stumpan med italiensk pastasallad o glass till efterrätt!

Skaldjurslasagne låter inte fel alls....*dreglar*

Det låter både kul o jobbigt med valpvaktning! Skönt att det går bra med vovvarna tillsammans!
    Öhhh asså....om det är jobbigt att rensa svamp.....öööhhh så kan du skicka ner ett par liter till mig.....ööhhh alltså om du inte orkar rensa...så kan jag ta hand om svampen....heheheheh!

• lanovia 08

skaldjurslassagne, det lät gott! *dreglar*
    Gömmer det sig något gött recept bakom det? Vi gör fisklassagne ibland, är svingott.
    Maken redan hemma, det är ju "bara" torsdag, eller? Lite semester veckovill.

Ingis, en vecka, tiden den går. Hur går det för er då? Känns allt bra? Du har säkert skrivit om det här redan men jag har missat... Har lillan fått ett namn?

Hvidis hur går det för er och lill tjejen? Är det nu svärmor är på besök?

Nej nu skall jag sätta mig i soffan. Har hållt igång sedan 7 imorse. Vi var tvungna att gå upp i tid för att hinna gå med våran hund, ge henne lite egentid med matte och husse. Sedan har jag bakat bröd, tvättat, hängt tvätt, diskat och rensat svamp. Maken har hjälpt till men som sagt någon får ju passa valp också. Så nu tycker jag vi förtjänar soffa och slapp.

Ingis, hade på slutet lätt kunnat offra lite svamp till dig. Särskilt taggsvamp, gud vad tradig den var att rensa. Men vilka goda svampstuvningsmackor det kan bli.

• lanovia 08

Jag med. Inte i början, men efter några månader så försvann motivationen att inte drkicka mellan ÄL och BIM. Och efter ett år drack jag även vid BIM. Blev liksom rätt avmattad. Jag drack t.om. efter jag blev gravid, men det visste jag inte då. Och än så länge verkar det ju som att det gått bra...

Ankan80 skrev 2009-09-17 10:26:34 följande:
    Jag drack också vin. Fast inte om det var i dagarna för BIM...
Svar på tråden I vått och torrt och väntan