• passionsblomman

    I vått och torrt och väntan

    Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

    ...förra tråden:

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

    Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

  • Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Ankan80

    Bamsekram till Blommis o Ninnis!
    Hoppas det snart känns bättre!!!

    Har 1 1/2 vecka kvar till jag börjar nya jobbet.
    Skall faktiskt bli riktigt roligt.
    Tycker mindre o mindre om cheferna o projektledarna här...eller ja, det är eg. bara 2 st.
    Snart får de tji, bara för de är så snåla

    I morgon går jag in i v. 13
    Men tyvärr känns det ju inte lugnare för det. Ursäkta jag är tjatig
    Tyckte dock byxorna började bli tighta i midjan nu i morse, så ngt måste ju ha vuxit
    Trodde illamåendet gett sig, men icke. Hälsar på då o då, särskilt om helgerna om man druckit dåligt med vatten o varit uppe sent....

    Tjingeling!

  • Ankan80

    Ja, såklart en kram till Lanovia också.
    Har inte heller tänkt så mycket på förlossningen.
    Vad är det som skrämmer mest?

    För min del är det om det blir en utdragen förlossning och att det tillstöter komplikationer.
    Lite läskigt är det...

    Att ha ont struntar jag i och tom att ligga där o streta.

  • lanovia 08

    Ankan, skönt att snart få sluta om du börjar tröttna på cheferna. Snart dags för nya jobbet! Vad är det för anställning där?

    Du är inte tjatig, förstår att det är svårt att slappna av när du vet hur fel det gått. Men du ser magen har börjat växa, det är ju tecken på att något händer där inne.

    Jadu vad skrämmer mig??? Eftersom jag tills idag bara skjutit det på framtiden och tänkt att klarar alla andra kvinnor det så klarar jag det också så har jag inte riktigt hunnit ikapp mig själv i tankarna. Men jag har ett konstigt förhållande till det där med vården. Räcker för mig att gå till vårdcentralen med en lätt förkylning för att jag skall vara nära o börja gråta hos läkaren. När det sedan kommer till sprutor, operationer och smärta är jag livrädd. Även om jag vet att det är något ofarligt jag skall göra. Vaccination t.ex. är ju sällan särskilt farligt, men ändå är jag gråtfärdig. Så det är väl något där som spökar.

  • Ankan80

    Det är först o främst 3 månaders provanställning, sen blir det väl tillsvidare. Känns såååå skönt att de vet att jag är gravid

    Aha ok...ja, då kanske det blir en del att bearbeta.
    Man är ju sällan sjuk och när man väl är det så är det ju lite läskigt där hos doktorn.

  • Fru Bygg

    Hej alla tjejer!

    Jag har följt er tråd ett litet tag nu, men inte vågat mig in och skriva ngt. Ni verkar vara ett underbart, sammansvetsat och glatt gäng, men jag chansar på att jag kan få hänga mer er ändå! :)

    Jag började läsa i er tråd redan i början av året och följde då alla plus som kom. I början av februari plussade även jag och min man och sen har tiden sprungit iväg. När jag nu för en månad sen blev sjukskriven på halvtid, så hittade jag er tråd igen och har nu följt den.
    Nu när det snart är dags för vår lilla prinsessa att se världen, så hade det känts tryggt att ha lite kontakt med andra tjejer i samma sits.

    Jag kanske ska presentera mig lite också, så ni får lära känna mig lite.
    Jag är 27 år och bor i Helsingborg med min man (gifte oss i aug 2008). Jag är gravid med beräknad födsel i nu i oktober. Jag arbetar inom byggbranschen.

    Hmmm, säkert mkt mer man kan berätta, men kommer inte på mer just nu.

    Oj, detta blev ett långt inlägg, det var inte riktigt meningen, men hoppas att det är ok. :)

  • ingenjörsbruden

    Ankis: Det måste kännas superskönt att veta att det inte är många dagar kvar på nuvarande stället o att nästa ställe välkomnar både dig o lillankan!

    Lanovia: Hmmm....ja nog för att man kan gråta titt som tätt (iallafall jag) under graviditeten o även nu....men det är nog som du säger dags att bearbeta tankarna inför förlossningen.
    Kanske gå o prata med någon...här nere i södern finns det visst speciallutbildad personal som man kan vända sig till med förlossningsrädsla....borde ju finnas hos er i mellan(gärdet)sverige osså!

    Det är en pärs att ta sig igenom en förlossning, spruträdd var/är jag osså...men det är peanuts när man har värkar ....man är så fullt uppe i sitt värkarbete.....jag som hela tiden har blivit knäsvag/svimfärdig av att tänka på epidural (ngn rotar i ryggen på en) hade inga som helst problem med att stålsätta mig för att få den smärtlindringen......man bör verkligen ha diskuterat smärtlindring o dyl noga med sin partner innan så att han verkligen vet o kan ta beslut åt en....för man är inte speciellt talför själv......lustgasen är annars att rekommendera förutom om man kan må illa av den....vissa gör det....andra inte....förutom illamåendet så tyckte jag lustgasen var kanon om man började andas den i tid.

    Nja...hoppas att jag inte skrämde dig mer nu....men om JAG klarade en förlossning...så kommer DU att klara den galant!

    Ninnis: Fy vilken måndag...förkylning, dum make o trött på tillvaron....*JÄTTEBAMSEHÅRDKRAMAR.....Bellabus skickar goa bebisöppenmunpussar :-P *

  • Fru Bygg
    ingenjörsbruden skrev 2009-09-21 16:08:28 följande:
    Välkommen fru Bygg! Trevlig bransch du jobbar i tycker jag....HELT opartisk åsikt!
    Tack ingenjörsbruden! Härligt att träffa lite tjejer som är i branschen! :)

    Grattis till din lilla tjej förresten! Blivande byggingenjör?
  • ingenjörsbruden

    Hvidis: Ja visst är det lite trixigt att behöva fixa allt själv ....man blir synnerligen påhittig...hmmm...skulle vilja ha fjärrkontrollen....men om man joxar med fötterna så kanske man kan få soffbordet närmare....hmmmmm...kissnödig som tusan....kan man amma o gå på toa samtidigt....hmmmm ja det gick!
    Nawww stackars lillmuffin...det är slitigt med fest.
    O inget vidare när man måste sitta med dem hela natten....
    *KRAMAR från en trött mamma till en annan*

    Bellabus har ju haft sina kvällsontimage...så idag har jag köpt antigasdroppar till hennes lilla mage....hoppas de gör nytta snabbt....maken har haft oturen att han har varit hemma bara när hon haft ont i magen nästan....men i dag så var han hemma med oss hela förmiddagen o fick mysa o pussar han osså.

    Ankis: O man måste ju bara bli superglad när man hör att byxorna börjar bli trånga!!! *vinkar till lillankan*

    Bruttan: Men kanske lika bara att maken följer med om du känner dig så illamående o trött....o så är det ju rätt mkt trevligare att ha sällskap en sån lång väg! Spännande med KUB/NUPP!

  • ingenjörsbruden

    Fru Bygg skrev 2009-09-21 16:12:08 följande:


    Tack ingenjörsbruden! Härligt att träffa lite tjejer som är i branschen! :)Grattis till din lilla tjej förresten! Blivande byggingenjör?
    Tack så mkt!
    ABSOLUT! Hon har tom snickartumme! Förhoppningsvis lite bättre med att slå i spik än sin mamma....som mer är som blixten....slår aldrig ner 2 ggr på samma ställe!
Svar på tråden I vått och torrt och väntan