• passionsblomman

    I vått och torrt och väntan

    Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

    ...förra tråden:

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

    Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

  • Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Daa

    Ninnis: vilken gullig historia om din storebror (synd om läkaren förstås... )

    Tack, Ingis. Känner mig hedrad över att du tänkte på mig där och då 10/9 är också en jättebra födelsedag, för det är ju din prinsessas födelsedag
    Lyckades aldrig räkna ut hur jag skulle skälla ut indianerna (de hade verkligen förtjänat det: jag var ju nere i flera dagar! ), men de gav sig av som de skulle iaf. Väntar fortfarande med spänning på att se hur kroppen reagerar den här cykeln.
    Skriva med en hand med Bella i famnen... *hjärtar lilla Bella*

    Jenny: har du fått tag i dem på mvc? Bökigt med telefontider ibland...

    Villemoa: låter inte som en höjdardag med alla tråkiga nålupplevelser. *kramar Villemoa och Moa* Elvira låter verkligen lagom busigt Jättefint.

  • Jenny står brud 090801

    God kväll tjejer.
    Jobbigt med sprutor både på sig själv och på ens små prinsar och prinsessor.

    Ja, jag ringde mvc innan. Men fick väl det svaret jag egentligen trodde. Hon sa att det kan ta lång tid innan cykeln blir bra igen efter p-piller (visste jag ju) och att jag kanske har oregelbunden cykel. (Va ju inte det jag ville höra ) När jag frågade om man kunske få någon hjälp, kolla om man har äl ect sa hon att det gör vi inte förren det gått minst ½ år. Men det har ju gått sju månader sedan jag slutade. Jo men du är ju så ung så med dig kan vi vänta lite till, du är ju bara 1985 så det är ju ingen bråtska. Väntar väl ett tag till annars får jag väl ta kontakt med någon annan mottagning här...
    Nu har jag gnällt av mig lite... tack för att ni lyssnade Dag för att baka äppelmuffins, ska bli gott när det är färdigt

  • Villemoa

    Tack för kramen Daa!

    Drog bort plåstrena nu och det ser inte alltför roligt ut.

    Men Jenny, vilket svar!! Det spelar väl ingen roll att du är 85:a, du vill ju veta att allt är okej NU för bövelen!! Byt mottagning vettja! Å du, äppelmuffins vill jag gääärna smaka!

  • Ninnnis

    Jenny, det kanske kan vara lättare att få hjälp tidigare om man kontaktar en privat mottagning?

    Blev äppelmuffinsen goda? Det lät väldigt gott...

  • Jenny står brud 090801

    God morgon!
    Blev tyvärr inga muffins igår. Började med att tappa ut mjöl och bakpulver på golvet, så det blev till att städa istället. När det väl va klart så va klockan så mycket och jag trött, så jag orkade inte. Hoppas på bättre tur ikväll

    Ja, jag ska byta mottagning sen tror jag. Men mannen och jag pratade om det igår och bestämde att vänta till efter jul. Kanske bara var en konstig cykel denna månad... väntar helt enkelt lite och hoppas det löser sig. (Men just nu känns jul väldigt långt bort)
    Egentligen blev jag nog mest irriterad över hennes svar, bara för att jag (bara) är 24 år betyder ju inte det att jag inte väntar och längtar och vill veta att allt funkar!

  • ingenjörsbruden
    Ninnnis skrev 2009-09-15 14:01:24 följande:
    Underbart att höra att Ingis is back on track
    Mohahahaaa!

    Villemoa: Usch...det skär ju så i en när ens batting skriker... ......men Bella var väldigt duktig....bm hade ett trick...maken fick ta på sig en latex-handske som de droppade lite sockerlösning på...sen fick stumpan suga på pappas lillfinger...o hon var faktiskt knäpptyst...fastän bm grävde runder.....*brrr* men tydligen så har de minst känselceller på handryggen....man lär sig massor hela tiden!

    Jenny: trist med städ istället för bak. Man blir så frustrerad när man inte kan få veta DIREKT att allt funkar....o inte blir tagen på allvar med sin oro....men den som väntar på ngt gott....

    Ninnis: Sicken gullig brorsa du har! Låter så mysigt med promis i solen med vovven!

    Vi invigde barnvagnen igår....det gick bra till bvc men hem gick det värre....stumpan var HUNGRIG....liten gökunge...gapar STÖRST efter mat!
    Stumpan väger nu 3520g! jag TROR att min amning funkar! Hahahhahaa!
    O så blev sköterskan lite förvånad...för Bella kan redan fokusera på ens ansikte....o nääääästan följa det i sidled osså....ska man vara stolt då eller? Nåja...jag är det i vilket fall som!

    Daa: Hoppas att denna cykeln blir MKT bättre!

    Nä nu ska jag hoppa upp i soffan o njuta av mitt halvkalla kaffe innan stumpan vaknar o vill ha mera mat!
  • Ankan80

    God morgon!

    Härligt att läsa om de små tillökningarna!! *hjärtar*

    Igår fick jag reda på att jag hade streptokocker i urinen vilket innebär att jag måste få antibiotikadropp 4 timmar innan förlossningen och åka in direkt när vattnet går.

    Annars kan barnet smittas o få meningit, blodförgiftning, lunginflammation osv....Kul jul.

    Men tydligt bär 30% av alla kvinnor denna bakterie och det skall inte vara någon fara om man får droppet.
    Skall lämna ett nytt urinprov nästa vecka.

    Man blir aldrig av med bakterien trots antibiotika, så det är inte lönt att få det innan förlossningen såvida man inte har symtom.

    I sällsynta fall kan bebben smittas i livmodern också..
    Alltid skall det vara nåt man oroar sig för

  • Ankan80

    Det är alltså streptokocker typ B. Den finns naturligt i kroppens ädlare delar

  • Daa

    Hejhej.

    Ankan: låter inte som ett jätteroligt besked, men de verkar ju veta vad som ska göras iaf. Hoppas du kan låta bli att oroa dig.

    Ingis: Det är klart du ska vara stolt över ert underverk!

    Denna cykel blir med mycket stor sannolikhet bättre. Kroppen kan fejka graviditet och MF hur mycket den vill (visst, störigt är det ju att må illa och vara trött, finnig och så vidare, men...), för jag kommer iaf att vara lugn och trygg i att det inte är fråga om en graviditet.

    Jenny: Bakning som blir städning=besvikelsehanteringsträning Tycker också att det var ett irriterande svar från bm, "du är ju ung, det är ingen brådska". Men ni verkar ha en plan iaf, du och maken. Verkar det vara några indianer på gång?

    Kram till alla.

  • Ankan80

    Nä, jag försöker inte tänka på det.
    Vet ju inte ens om det finns nån därinne

    Har typ 2 känslor. En som säger, "ja, jag är gravid och lycklig och en annan som säger "Tic tac, snart är det v. 15+3 och då tar allt slut och du får börja om igen"

    Tyvärr svårt att slå ifrån sig, när det väl hänt en gång....
    men men....nu är det snart lunch och jag har en jättegod matlåda med mig

    *kram kram*

Svar på tråden I vått och torrt och väntan