• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Oupsie

    Koko, vad skönt att lillebror mår bättre!

    Snorkis, rosa är en av mina favoritfärger också så om jag hade barn så hade h*n absolut fått ha rosa kläder . Har till och med rosa halsband till min hund . Inte helt lätt att hitta i hennes storlek eftersom rosa halsband mest tillverkas till små hundar . Gillade också kalla fötter men det började visas på en tid som inte passade mig och då slutade jag se det. Harry Potter gillar jag också . Har bara sett filmerna men alla säger att böckerna är bättre så man får väl läsa böckerna någon gång i framtiden.

    Nenne, får jag också se din blogg?

    PB, ja du, Katrin är väl någon slags programledare för Idol och så har hon en blogg. Jag vet inte riktigt, mer än att hon hamnar i blåsväder lite då och då i tidningarna. Jag blev bara så himla arg när jag läste på hennes blogg igår där hon bland annat skriver om hur människor som hon aldrig skulle få missfall. Det är bara svaga personer som drabbas av det, precis som utbrändhet . Jag fattar ju att hon skämtar när hon säger att hon kommer att vara den som slår barnet men skämtar hon när hon säger att hon inte skulle kunna få missfall för hon skulle inte ?ta det så hårt?? Skulle det vara roligt? Eller menar hon det? Så ursäkta mitt lilla utbrott på henne och så ber jag om ursäkt om det är någon i tråden som är polare med henne och tycker att hon är jätterolig.

    PB igen, det låter som att du har en plan, eller nästan en plan i alla fall . Det finns hur mycket som helst att läsa så det är svårt att bestämma sig. Men att läsa om hur man drivet ett företag tycker jag låter smart.

    Lapinette, ja fy vilka jäkla avsnitt! Satt här hemma i soffan med tårarna rinnande.

    Telis, oj, det måste vara en bra profylaxkurs om det till och med låter coolt med förlossningar . Håller tummarna för en bra budgivning.

    Angående genusfrågor, ?Anna Anka? har ju sin åsikt klar i alla fall (fortsättning på AM:s länk)



    Vad nyfiken jag blev på hur Telis hall ser ut, och Vickans kök. Blev dessutom sugen på att slutföra ett par av mina projekt i hemmet när ni pratar så mycket om inredning. Ett av projekten är att hänga upp gardiner (rosa ) i sovrummet. Projektet avbröts av att jag inte hade någon rosa tråd hemma för att fålla gardinerna. Hur länge sedan det var ska vi nog inte prata om . Sen har jag hittat en bänk till hallen på Ikea men sen kom jag på att det är ju lov den här veckan så det lär ju vara fullt med folk? Hmmm, undrar om man ska våga sig dit ändå?

    Är det någon som har ett bra tips på GoreTex-kängor? Var ute på hundträning idag och den ena av mina kängor läckte tydligen som ett såll! Kändes som att gå med en bassäng i skon . Har inte ens haft dem i ett år. Borde de inte hålla längre? Fy fanken vad kallt det var! Stackars mig .

    Nu är det dags att sova.

  • snaily

    God(?) morgon! Grått, dimmigt, måndag...

    Oupsie
    Jag tipsar om shop.lundhags.se/ Inget goretex där men om man däremot vaxar/fettar/impregnerar dem så är de supervattentäta, i alla fall mina Scoutkängor. Min erfarenhet är att goretex i skor inte håller så länge - fast längre än ett år kan man tycka!

  • fru AM

    Jag vill också ha Nennes blogglänk! Någon snälla?

    Cicci: Va har ni vårt soffbord på landet!!!??? (Vårt soffbord är förresten en av få saker hemma som maken och hans exfru köpte ... fast jag gillar det ändå). Jag bedriver lobbying för att föra in mer rosa inredningsdetaljer hemma ...

  • muggles

    Vickan: har inte vi lite lika kök? Iaf tyckte jag att ert var skitsnyggt! (Inte bara för att det är lika... )

    AM: assnyggt hemma hos er! Överkastet kände jag igen (Iems?), funderade på att köpa det till vårt gästrum ("rummet som inredaren glömde") men blev inte av.

    Hattis: oj fick du skrapa. Hoppas nu att det lugnar sig - vad härligt med minus!! Nu är det på rätt väg iaf.

    Telis: gött att profylaxkursen kändes bra! JAg tyckte man fick massor av bra info där. Lät ju väldigt bra med visningen, håller tummarna!

    Idag och imorgon har jag kurs - BOORING!

    Cicci och Frullan: lät som om ni tog det jag skrev som kritik, det var ju inte riktigt meningen... Jag saknade er i tråden bara...

  • Telis

    G'morron!

    Nu kan ni kika och se hur det ser ut hos Lappis också i galleriet.

  • Lapinette

    Oj, nu blev vårt hem öppet för alla !

    Idag är det verkligen Monday bloody Monday! Varför kunde det inte dra igång rejält igår istället? Har supermycket att göra på jobbet och ikväll är det adoptionskurs och helst av allt skulle jag vilja gå hem och lägga mig i fosterställning i vår säng .

  • FruCicci

    Stackare Lappis
    Måndagar är jobbig oavsett.....

    Mugglan gumman, tog det inte som kritik, men jag gick lite i "försvarställning" när jag läste mitt inlägg igen. Jag har fått höra x antal gånger att man verkar så busy, men allt handlar ju om vad man vill göra med sin mammaledighet, jag sitter inte hemma och ugglar oavsett om jag har barn eller inte, jag är inte den personen
    Men när jag jobbade var jag mer här inne, för jag satt i stort sett hela dagarna framför datorn, om det inte var diverse externa möten....
    HUR SOM, vilket fint hus lägenheten var jätte fin. Det är min stil om jag bor så "modernt", men i mitt hem som är från 1890 talet så passar det inte rakt igenom med "marimekko" o ren design.

    Idag ska jag på föräldrar grupp igen - för omföderskor, helt fantastiskt bra grej...

    Telis, vad bra och roligt att du har fått en sådan fin inställning nu efter den fantastiska profylaxkursen

    Nähepp, nu ska jag mata lillan med gröt!

    kram

  • _koko_

    telis - Härligt att du gillar profylaxen! Jag började se fram emot förlossningen (ännu mer) efter den, tyckte också att den var skitbra!

    cicci - Jag menade inte att jag tycker det är jobbigare med två, utan bara att det är mer jobb. FruLlan beskrev det perfekt, precis så känner jag också. Det är så sjukt MYSIGT, trots att det varit överjävligt ibland.
    Och tvåbarnschocken har jag inte känt ännu heller, det hade inte varit mindre jobbigt om vi bara hade haft lillebror (förutom att jag hade sluppit sakna att få bära conny möjligen).

    snaily - Jag är helt klart mjölkproduktberoende!!! Älskar grädde, ost, glass, men det finns bra alternativ till det mesta nuförtiden.

    I morgon är det tvåmånaderskontroll, då ska jag be att få kolla mjölkallergi, om jag skulle behöva ersättning till honom måste jag ju ha mjölkfri och det finns bara på recept.

    Inatt har jag bara ammat 3 gånger och han sov brevid mig med min hand i sin HELA NATTEN! Kan knappt tro att det är sant.

    Mina goretex-kängor fck jag när jag fyllde ARTON, och de håller fortfarande! De första åren hade jag dem hela vintrarna, sen har det blivit mer sporadiskt, men ändå!!! Och detta trots att jag spillde stearin på den ena en rätt "blöt" kväll...

    Nu ska jag kolla bumsis och inredningsbilder i galleriet och se om jag kan få till nåt härifrån. Kul idé!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor