• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • fru AM

    Strålande!


    passionsblomman skrev 2009-10-22 14:32:35 följande:
    Idag måste jag bara hurra lite för att man äntligen röstat igenom att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan precis som alla andra! Jippiiii!
  • Ore
    passionsblomman skrev 2009-10-22 14:32:35 följande:
    Idag måste jag bara hurra lite för att man äntligen röstat igenom att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan precis som alla andra! Jippiiii!
    Hurrar också gärna för det!!!
  • viktualia

    Instämmer i PBs hurrarop!!! ÄNTLIGEN!!!

    Själv har jag fått en sändning från Ellos... deras leverans av mammakläder går i ultrapi. Anledningen verkar vara att kläderna kommer till dem från nåt franskt företag och därför får man vänta nåt alldeles.

    Och nu har jag SÅÅÅ svårt att bestämma mig..... ville egentligen ha blåjeans. Dessa www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx&productId=218758&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=# fanns inte i stl 40 så jag beställde de som heter Blå/svart. De var verkligen svarta. Och frågan är om jag inte skulle kunna ha stl 42 - vilket skulle betyda att de finns i blått. Har hittills två par svarta mammabrallor varav det ena paret passar innan magen blivit enorm, måste ändå lägga undan dem inom överskådlig tid. Har sen tidigare köpt ett par blå raka jeans men de kommer inte passa förrän det är kallt ute och jag är enorm..... Snacka om lyxproblem....

    Frågan är alltså: Ska jag returnera de Blå/svarta 40:orna och beställa ett par blå 42:or... som jag då får om sisådär två veckor...????

  • Hattis

    PB - vilket BT-on topicämne! Hurrar också för kyrkomötets beslut. Tycker att det känns ologiskt att totala ateister och ibland nästan kyrkoföraktare glider in och gifter sig i kyrkan för att det är en bra vigsellokal medans vissa kristna som ändå fått bekräfta sin trohet civilrättsligt endast kunnat få en välsignelse. Gillar mitt trossamfund som nu har tagit steget. Sedan snart tio år är jag ju (och många andra...) frireligös gudbevars

    Kängu - har också tyckt att just vissa framåtvända vagnar ser lite läskiga ut i folkmassor på sta´n. Får lite samma känsla som när folk har pytteliten hund i koppel i folksamlingar - vill inte trampa på/snubbla över/.

    Liten - salta mandlar vore nog ngt att ha på jobbet! Kämpar just nu med mitt ständiga kvällssötsug, försöker låta bli men har dålig karaktär. Kanske kan tillåta mig lite äppelmos och mjölk som sen efterrätt? *funderar snabbt och drar iväg mot kylskåpet*

  • Hattis

    Vickan - så länge man har ett par svarta byxor så fixar man ju de flesta situationer men om man redan har svarta byxor som går att använda så har jag förstått från mina mammavänner att det är mycket trevligt att ha ngn annan sort/färg som går att använda samtidigt så att det blir lite variation på nederdelsfronten. Snygg modell hur som helst.

  • viktualia
    Hattis skrev 2009-10-22 20:24:59 följande:
    Vickan - så länge man har ett par svarta byxor så fixar man ju de flesta situationer men om man redan har svarta byxor som går att använda så har jag förstått från mina mammavänner att det är mycket trevligt att ha ngn annan sort/färg som går att använda samtidigt så att det blir lite variation på nederdelsfronten. Snygg modell hur som helst.
    Japp och hyfsat bekväm var den också! Har en blå jeanskjol och en svart "finkjol" att variera nederdelarna med. Hmmmm fånigt svårt!

    Och japp - jag hoppas att mina samfund (är med i två) tar efter!
  • Hattis

    Verkar jättesvårt det där med gravidkläder. Tycker att det är tillräckligt svårt med klädplanering (särskilt på morgonen) även utan hastigt växande kulmage. Men det är kul de gånger jag känner att jag fått till det. Har dumpat ett par plagg på jobbet, kavaj för sesnyggutpåoplaneratmöte och ett för detblevheltplötsligtotroligtkalltsituationer.

  • viktualia

    Hattis - jaaa jag tycker att det är skitsvårt att hitta schyssta gravidkläder. Och då framförallt nederdelar. Antingen är de oerhört obekväma (H&Ms byxor) eller svindyra eller med för långa ben.... svårt!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor