• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Mrs  B

    PS
    Det är sådana kommentarer som jag får av Max nu och det är så härligt!!!!!
    (han är 4 1/2 år)

    Om en timme ska jag lämna barnen hos kusinerna och sen ska jag träffa min handläggare på AF. Ska bli intressant och höra vad de har att säga.
    För några år sedan när jag skrev in mig sa min handläggare bara Lycka till och sök en massa jobb. Eftersom jag både har utbildning och erfarenheter så kunde hon inget annat säga.

    Här regnar det annars och verkar bli en sådär dag med vädret....

  • muggles

    Sept: kul att höra ifrån dig. Du kan nog ha haft ÄL ändå även om cykeln var 23 dgr. Det är väl lutealfasen som (nästan) alltid är lika lång, sedan kan den andra fasen variera.

    Tinga: ja det har avstannat. Har haft lite ilningar i brösten (tycker de har växt lite oxå) och lite dragningar i livmoderligamenten, så eg är jag inte så orolig. Blev ju såklart chockad över att stirra ner i en blodig byxa bara sådär.

    Igår ringde MVC tillbaka till mig och jag pratade med en gullig BM och jag förstod ännu mer av hennes frågor att det här inte var ngn "farlig" blödning. Tydligen har de en riktlinje att om man blöder igenom 2 bindor på en timme ska man åka int akut till gyn. Dessutom har jag varken haft ont el feber. Men hon tyckte ändå att om jag var orolig kunde jag vända mig till gynakuten för att få ett ul (de gör tydligen inga tidiga ul på mitt MVC). Och jag vetifasen om jag har lust att sitta på gynakuten flera timmar. Känns också som att de kommer att skicka hem mig utan ul när jag förklarar hur lite jag har blött och att jag inte ens haft ont. KUB-ul har jag dagen innan min resa så mardrömmen är förstås att man då ser att fostret har dött, det är väl mest det. Både psykiskt och fysiskt (tänk om jag börjar störtblöda på Gran Canaria?). Men eg tror jag ju att allt är normalt. Så jag är väldigt kluven vad jag ska göra. Tror jag ska försöka ringa gynakuten och få lite råd - el nåt.

  • snaily

    Ja, det kan man! (Precis som man kunde säga grattis till dig förut när du till slut testade minus efter utomkvedshistorien)

    Oo, höll på att glömma, måste ju maila farbror doktorn så vi får en ny tid för vidare utredning...

  • snaily

    Mugglan, att ringa gynakuten och diskutera lite låter som en bra idé!

  • Mrs  B

    Muggles
    Jag hade ringt gyn och kollat upp det hela för att kunna njuta mer av resan.

    Idag är förresten maken i tidningen, en helsida i Sportdelen. Undra om hans ego kommer att komma fram ännu mer nu eller??????

  • Fru E

    Snaily-grattis till fin cykel
    Jag spottar mindre med akupunkturen nu tycker jag så det är skönt

    Muggles-jag hade satt mig på gynakuten och brett på historien lite så att det gör ett UL så du får se det lilla livet!

    Mrs B-hehe såg det med

    Nenne-*hytter med fingret* får inte lämna oss sådär och göra oss oroliga!
    Kloka tankar om ivf som du skrev, känner att jag nog måste lugna ner mig i frågan och fundera lite till. Efter hur länge var det som ni tog beslut att göra ivf

    Min akupunktör tycker nog jag är helknäpp som "redan" börjar prata om ivf för han hävdar att det kommer ni inte att behöva nu med den här behandlingen . Innan han gick så sa han att han trodde att det kunde bli något innan jul, vilket iofs är bra men känns som en evighet till

    Fika!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor