• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Frejis

    Tinga ? jag blir glad att läsa att doktorn tyckte att Piff såg relativt frisk ut och att ni är hemma igen. Hoppas att han inte kommer att behöva ha sond alltför länge och att det ordnar sig nu. Att han dessutom drar ut sonden Vilken busig liten kille!
    Jag är nog inte så orolig för tidig förlossning längre eftersom lilla fröken borde klara sig rätt bra. Är annars bara orolig både för förlossning och snitt överhuvudtaget , tycker att båda två verkar rätt läskiga.

    Clownis ? roligt att se dig här igen. Hoppas att du fortsätter komma hit och skriva lite oftare stora kramar till dig!

    Brudsommar ? extra fostervatten har ingenting med myomen att göra. För mycket fostervatten innebär en alltför stor påfrestning för livmodern som kanske inte kommer att orka till slutet, vilket gör att förlossningen kan starta för tidigt.

    Telis & Ore ? det blir för mycket av det goda, helt enkelt bland annat spänns magen ut så att ?skinnet? ömmar fast det kanske hade gjort ändå samt ev för tidig förlossning. Det är väl de största nackdelarna vad jag vet just nu. I vissa fall kan det bero på anatomiska problem hos bebisen, men doktorerna kom inte på igår varför jag hade fått för mycket fostervatten. Vi får väl se hur det utvecklar sig, helt enkelt.

    Snaily ? japp, jag är en samlare fast lite mindre allvarliga åkommor än så länge *peppar peppar*

    Fru AM ? vecka 31+0 idag. Tiden går allt fortare!

    Piggelin ? underbart med en fungerande relation till svärmodern det måste vara roligt för A. att få göra roliga saker med farmor och få umgås med henne. Och ni får ju barnpassning.

    Lappis ? hoppas att ni får en riktigt lyckad helg i Gbg!

    Vännerfan ? kan du inte be om Lergigan comp då? Stackars dig som har fått foglossning så tidigt, men den kommer kanske att gå över fortare efter den här gången.

    Vickan ? jobbigt med att behöva vänta tills på tisdag. Att vara gravid är ett märkligt tillstånd på så sätt att man direkt hänvisas till en medicinsk specialitet, gyn, som om alla andra läkare inte kunde hjälpa till med något

    Ore ? skönt med sällskap till Babyproffsen, hoppas att du får lagom många goda råd.
    Vildhallon borde nog finnas kvar jag plockade dem för två veckor sedan och många var inte alls mogna. Men fästingar är många och hungriga, lyckades få två stycken

    Önskar en riktigt trevlig fredag till alla trådisar

  • BrudSommar2006

    Hej Piggelin, vi kör med mjuklift, vi hade liggdel förra gången och det var ofta man önskade att man kunnat ta den med sig upp på övervåningen tex utan att behöva väcka bebisen så den här gången provar vi en ny variant. Färgen är 3660.

  • viktualia

    Frejan... nääe påminn mig inte om att jag kan bli tvungen att leta rätt på gyn också.. urkans!

    Själv blev jag myggäten när jag låg under äppelträdet och läste PC Jersilds Medicinska memoarer, så jag gav upp. Tänker fira fredagskvällen med nachos och alkofri öl.

    Dags att SKÅLA redan nu!!!

  • BrudSommar2006

    Tinga, det låter ju mer positivt redan!

    Vickan, det var det konstigaste jag hört, här rekommenderar de att man går till sin vanliga läkare i början för det är ju lite bråttom om man mår dåligt och det kan ju ta flera veckor att lyckas få ut ett recept genom BM.

    Imorgon ska vi ut på Fjäderholmarna, hoppas att det inte spöregnar.

    Har nu tagit könstestet som ska vara 82% säkert och enligt det blir det en tjej! Hoppas att de kan se något på UL sedan.

  • viktualia

    Brudsommar - jag har inte ens koll om hur listningssystem el liknande funkar här i hålan. Jag bara tror att jag hör till en viss vårdcentral och då ringer jag dit när det är nåt jag vill... inkl går till BM där nu också.

  • fru AM

    BS: Vilken snygg vagn! Jag är riktigt avis (och för snål för att köpa ny enbarnsvagn nu)
    Det kommer säkert vara fint väder även imorgon - tänkte på dig häromdagen när jag gick förbi kön till "teaterbåten" till Fjärderholmarna. Hoppas ni får roligt

    Frejis: Du är nog den coolaste och minst oroliga mamman jag stött på! Då kanske vi får hälsa en ny liten trådbebis välkommen snart (men inte allför snart!). Vet man vad den ökade mängden fostervatten beror på?

  • fru AM

    Snaily: jag lyckades inte hitta ngt koppel - den första affären sålde inte det märket, den andra affären hade bara halsband och några glammiga strasskoppel ...(vilket jag i o f s tycker att Korven borde ha också). Hoppas Telis har mer tur!

  • snaily

    AM, tack så jättemycket ändå för att du försökte!!
    Kanske svårt att få tag på läderkoppel pga att alla vill ha fåniga rosa glittriga koppel till sina små chihuahuor Vet inte om jag tycker glittrigt passar på en västgötaspets riktigt, det är ju en riktig bonnhund som härstammar från gödselbemängda västgötska slätter...

  • Frejis

    På tal om chihuahor så lekte min dvärgvädur nyligen med en vit chihuaha i Humlegården.... eller så var det hunden som lekte med honom och deras medelålders hussar sprang omkring och såg helt galna ut.

    Snaily - glittrigt och rosa kan ju vara riktigt fin på Korven om man har åtminstone liiiite känsla för ironi.
    Jag köpte idag en väska med ett hål i ena ändan och kommer att bära Ninja i den till och från våra promenader. Det fanns en söt, rätt så smaklös väska i tigerfärgat tyg, men den kändes alldeles för dyr så det blev en mer harmlös rödbrun variant. Det blir bra, trevligt att driva med de människorna som tror att jag är galen och djurvänner förstår mig ändå

    Jag tycker också att den vagnen som BS köpte är jättefin och min lust att skaffa en annan vagn än den vi har har bara ökat maken gillar dock konstruktionen på den första vagnen och jag vågar nog ännu inte riktigt att komma hem med en ny vagn, inköpt på eget bevåg men om ett par veckor, vem vet?

    A M - nej, de har ingen aning vad det beror på eller har i alla fall inte upptäckt det ännu. Får se vad BM säger på tisdag. Ska också få tid för ännu en kontroll på DS, men misstänker att den kommer att ske på en annan avdelning (den riktiga förlossningen?) eftersom de inte kunde boka in mig då jag var där. Krångligt!

    Vickan - är inte det gamla listningssystemet borttaget i alla landsting så att man kan lista sig var man vill? *nyfiken*

    BS - jag tror på bra väder imorgon

  • Frejis

    Har nyligen upptäckt en hemsk oreda i föreningens tvättstuga och försöker jaga rätt på den skyldige samt skaffa några "eye-witnesses" till hemskheterna. Maken kommer hem om tio minuter och han är en av de rätta personerna för att skapa lite upprörd stämning bland medlemmarna... det behövs eftersom det ser helt hemskt ut och den skyldige har tvättat utan att ha bokat någon tid, dvs inga spår.

    Så roligt man kan ha det när man försöker få svar på ännu en oviktig fråga här i livet. Eller viktig beroende på hur man ser det

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor