• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • start september

    Heej Telis! Hoppas det var skönt på balkongen! Vad skönt att du mår bättre nu. Jag blir fortfarande så glad när jag tänker på att ni väntar på en liten Televinken!

  • snaily

    AM, aaaa, bra idé, kopplet kanske kan vara till båda två!

    Nu måste jag gnälla igen för om en halvtimme måste jag åka och jobba, bläää för nattjobb!

  • viktualia

    snaily - stackars!!!

    själv har jag tokspytt ikväll. *suckar högljutt* får nog ta ett snack med bm på inskrivningen..

  • Ore

    Vickan: Ring imorgon och försök få ett recept... Jobbigt att må så illa "i onödan", om det sedan visar sig att det hjälper.

    Jag hade ju turen att dels inte spy så mycket, och dels så tog sea bands bort det värsta så att det blev uthärdligt, även om långa möten på jobbet var en plåga och jag inte orkade/ville göra mycket mer än att ligga i soffan när jag kom hem...

  • snaily

    Natti natti, nu byter jag om till min superwomandräkt och flyger till jobbet med manteln flaxande bakom... (Eller så tar jag på mig mina dammiga hundhåriga gamla brallor och kör bilen dit.) *gäsp*

  • _koko_

    Hej clownis, kul att höra från dig! Klart de små är värda all smärta i världen, men foglossning i över ett år låter hemskt! Jag hoppas ju att både det och läckaget försvinner direkt efter förlossningen... Är även jag nyfiken på hur ni har det?

    snaily - Tack för kramen! Det är lätt att stå ut när man vet vad det beror på och att det inte är farligt, men det är ju lite läskigt ändå.

    ore - Vi köpte maxicosiadapter till vår vagn, men den måste SKRUVAS fast i chassit, helt värdelöst! Så kolla det innan du bestämmer dig!

    Välkommen hem till BS och vickan!
    KRAM till lappis!
    Tankarna är hos tinga o piff!

    AM - Tack för tvättips, ska helt klart köpa flaskan till sköljmedel iaf!

    Sov gott i värmen! Hoppas du slipper jobba hela natten, snaily.

  • _koko_

    Just det, start - didrikssons barnoveraller fick jättedåligt resultat i plus i vintras, kommer dock inte ihåg varför de var dåliga...

  • BrudSommar2006

    AM, lead ofta på brittisk engelska om du får för dig att ta upp letandet igen.

    Angåden färgen på vår barnvagn så är det svart botten med psykedeliskt multifärgade detaljer (sits, paneler och lite så), färg fashion koncept design 3670 i Teutonias katalog om någon blir riktigt nyfiken. Lustigt nog i den svenska katalogen så står det att just Lambdan inte finns i den färgen.

    Vickan, jag säger som de andra, prova tabletter, du vet ju inte innan hur du kommer att må av dem och så jäkla kul tycker i alla fall inte jag att det är att kräkas, de fyra första semesterveckorna kräktes jag varje dag. Jag mår precis lika illa nu men har tagit det mycket lugnare för jag orkade inte längre och har varit noga med att ta en tablett till frukost, lunch och middag i förebyggande syfte och inte vänta tills illamåendet kommer. Då har jag inte behövt kräkas lika ofta tack och lov men motion är inte att tänka på för så fort jag blir det minsta andfådd så kräks jag.

  • BrudSommar2006

    Angående overaller - absolut Reima!!! Vi gick igenom ett antal riktigt värdelösa innan vi till sist på AMs tips skaffade vår första Reima. Aldrig mer något annat!

    Fast galonisar utanpå overall verkar jätteknöligt, vi har kört med två overaller. Fast egentligen hade hon nog klarat sig med en för på dagis har de ju torkskåp och de tål att torktumlas så det är bara att slänga i tvättmaskinen på kvällen och så är den klar att användas dagen därpå igen. Fast skönt att inte vara tvungen att tvätta jämt kanske.

    Vi hade ett Didrikssons Alfons Åberg galonställ till Iris, helt värdelöst, hon blev helt blöt i baken för det läckte i sömmarna fast det inte gick att se hur eftersom de var limmade ordentligt. Nu har hon ett från Lindex, jättebra!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor