• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Lapinette

    snaily - attans låter lite väl hårt ... det där med hundar och avling. Ser det positivt med en genomgång! Kanske, kanske hittar de något litet fel som man kan åtgärda och sen vips funkar det. Håller tummarna!

  • Telis

    Snaily, det finns ju så himla många människor som verkligen, VERKLIGEN inte borde ha barn men som blir gravida på 10 sekunder. Det finns ingen som helst rim och reson bakom vem som kan och inte kan få barn. krrrraam!

  • Lapinette

    Telis - vi såg en hemsk mamma på flygplatsen i Amsterdam. Visst vet vi inte bakgrunden till hennes utbrott men hon verkligen attackerade, skrek och slog på sin 10-12 åriga son och sket sen fullständigt i vart han tog vägen. Tog verkligen illa vid mig när jag såg detta och det var en kvinna i närheten som gick fram till pojken för att fråga om det var hans mamma och om allt var ok.

  • Ore

    Snaily: Tror att det är stora skillnader mellan hundar och människor i det avseendet. Precis som Telis säger så finns det människor som ur "hundperspektivet" absolut inte skulle ha barn, men som får det hur lätt som helst...

  • snaily

    Å jag vet, det är helt vansinnigt resonerat av mig, som tur är tänker jag bara så ibland och tycker inte så egentligen!

  • snaily

    MEN, å andra sidan så sa ju någon att hur fertil man är (eller inte är) inte är särskilt ärftligt, så då kan jag ju helt förkasta min sunkiga teori, hurra!

  • Ore

    Tack för tips om barnvagnar.

    Koko: Har faktiskt tittat just på mypram.com efter vagn, vill ha en färg som inte säljs i Sverige. Annars hade de ett bra erbjudande där i GBG där jag var och klämde på vagnen, det som jag vill ha och som kostar drygt 8000 från mypram hade gått på drygt 7000 där, man fick skötväska och åkpåse på köpet om man köpte en vagn + någon typ av lift/ligginsats...

    AM: Det enda som jag är osäker på är om jag verkligen kommer ge mig ut att springa så mycket med vagn. Har många tänkbara tillgängliga barnvakter, makens extrajobbar ju på sin pappas firma, och den ligger knappt 500 m från vår klubbstuga. Den träning jag helst gör finns det inte en enda vagn som funkar med... Vissa träningar, som intervall-löpning och stavgång i brant backe borde vara möjlig ändå... Springa fram och tillbaka och aldrig vara mer än max 1 minut från barnet, med babyvaktövervakning, kan ju funka bra. Går jag stavgång kan jag ha barnet i bärsele.

    Men hur som helst så verkar både Piggelin, AM och koko ha använt sina vagnar både som liggvagnar och sittvagnar, utan att tycka att de är onödigt stora och klumpiga. Så det låter ju lovande i alla fall

  • Ore

    Hihi, hittade en jätterolig sida som jag bara måste tipsa om (fast ni kanske redan upptäckt den):

    www.trollunge.com

    De har massa barnkläder som man kan sy själv, fast man slipper fixa med mönster, klippning m.m. Verkar praktiskt tycker jag, att bara plocka fram maskinen och sy (Och har man hittat något annat eget tyg man vill ha så är det ju bara att kopiera av delarna innan man syr ihop dem...)

    Kanske skulle sy en egen fleeceoverall?

  • muggles
    Ore skrev 2009-08-03 10:46:24 följande:
    Hmm, verkar inte som jag kan samtidigt som Piggelin... För mig skulle söndag dag eller möjligtvis lördag kväll passa bäst. Lördagskvällen förutsätter dock att någon av mina gbg-kompisar kan tänka sig att få mig som övernattande gäst då, så det måste jag kolla upp först.
    Du kan få låna vårt gästrum om du vill...
  • Ore
    muggles skrev 2009-08-03 14:38:26 följande:
    Du kan få låna vårt gästrum om du vill...
    Oh, vilket flott erbjudande Hos mina övriga kompisar brukar det bli madrass på golvet eller i bästa fall bäddsoffa i vardagsrummet. Det är ju lyxövernattning med gästrum

    Ja, då har jag i alla fall något erbjudande, och kan träffas på lördagkvällen
Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor