• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Piggelin1

    En snabb fråga till er allvetande tjejer härinne. Jag tänkte ta ut föräldraledighet för de dgr jag är hemma denna veckan (börjar jobba på torsdag, mannen började idag), kan man söka ersättning i efterhand eller måste man göra det senast samma dag som man söker för & framåt? Mao, behöver jag logga in typ nu??

    Nästa måndag börjar inskolningen hos dagmamman, ska bli så spännande att se hur det går & LYXIGT att ha så nära! Iofs är det mannen som kör denna inskolningen (jag gjorde ju det i våras), men tänkte vara med lite på ett hörn iaf!

  • Lapinette

    Piggelin - lördag lunch kanske? Maken min följer med så det blir att språka lite engelska. Hoppas det är ok?

  • Lapinette

    Eller kanske föredrar du brunch, något tidigare än vanlig lunch? Du bestämmer när och vart så kommer vi.

  • Piggelin1

    Ore - vi kör fortfarande med Bugaboon & det funkar utmärkt. Den är kanonsmidig & ngn separat sulky blir det inte (förutom den från Ullared för 200 spänn, men den räknas ju knappt...) för vår del. När A vuxit lite till, kan man dessutom ta bort suffletten, så då ser den ju mer eller mindre ut som en sulky & funkar ett tag till

  • Piggelin1

    Lappis, tror att det mest optimala vore attt ses vid tolv-halv ett-ngnting. Då hinner vi ner med Amanda innan dess (det är 50 min enkel väg att köra), träffa er ett tag & sen hem & göra oss vackar inför bröllopet.
    Hmmm, en annan idé är att mannen & jag båda åker ner redan på fredag, övernattar & sen åker upp på lördag fm, då blir det lite mindre stress. Jag kollar med mannen (& mina föräldrar ) & återkommer!

    Skulle du kunna inboxa mig din mailadress förresten? Jag har den bara på jobbmailen & jag är ju hemma några dgr till innan jag börjar jobba igen, så jag kan maila dig hemifrån.

  • passionsblomman

    Logga in typ nu!

    Man måste motivera om man ska söka i efterhand och det är inte säkert de godkänner då.


    Piggelin1 skrev 2009-08-03 10:47:02 följande:
    En snabb fråga till er allvetande tjejer härinne. Jag tänkte ta ut föräldraledighet för de dgr jag är hemma denna veckan (börjar jobba på torsdag, mannen började idag), kan man söka ersättning i efterhand eller måste man göra det senast samma dag som man söker för & framåt? Mao, behöver jag logga in typ nu??Nästa måndag börjar inskolningen hos dagmamman, ska bli så spännande att se hur det går & LYXIGT att ha så nära! Iofs är det mannen som kör denna inskolningen (jag gjorde ju det i våras), men tänkte vara med lite på ett hörn iaf!
  • fru AM

    Ore: Vi använde vår Teutonia Fun först som liggvagn och sedan som sittvagn till Livia ända tills Hektor föddes och behövde den som liggvagn igen. Den är supersmidig. Vi har även en paraplyvagn för resor (MacLaren).Jag är ju en stadsråtta som på min höjd promenerar på Djurgården och i shoppingstråken ... Din ide med billigare vagn + sedan en bra trehjuling som joggingvagn låter bra utifrån ditt perspektiv. Kanske kan babyproffsens eget vagnsmärke passa plånboken då? kolla på www.babyproffsen.se - babytravel har jag för mig märket heter - ska snart köpa deras tvilling/syskonvagn

  • snaily

    Oj vilken djungel det verkar vara det där med att välja vagn! (Lägger till på listan över fördelar med barnlöshet - behöver inte köpa vagn... )

    Nu har jag mailat min farbror gyn som haft stängt hela sommaren men öppnat idag, tror jag. Är väldigt nyfiken på mina blodprovssvar som jag inte fått än - blodproverna togs i början av juni Så nu är vi snart igång med fortsatt utredning, känns skönt. Fast samtidigt jobbigt att man måste utredas och få hjälp och inte kan fortplanta sig på det naturliga viset. Jag är lite arbetsskadad och kan inte låta bli att tänka som man gör med ex.vis hundar - kan de inte få "barn" naturligt så ska man inte avla på dem...

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor