• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Mrs  B

    Nenne
    Duktig flicka!!!!!

    Vi ligger snäppet bakom er.........
    Vill ju hinna med så mycket som möjligt innan maken börjar jobba igen och hockeyn drar igång på allvar.

  • Telis

    Välkomna hem, AM och Lappis!

    Hej hej Nenne! Kläm inte för hårt bara.

  • BrudSommar2006

    Mrs B, jag tror bara det är för dig som din FB sida syns, det är ju inte hos dig som länken vi får upp ligger? Det kan väl omöjligt ha att göra med huruvida du är inloggad eller inte?? Hursom så är det precis den länken som vi fick tidigare och som tydligen visade sig vara en hel tråd här på BT.

  • fru AM

    Tack Telis!

    Nu har jag jobbat klart vid datorn ... Åter imorgon! Då kan vi boka in tidpunkt för att lämna över DVD och bok! Kram

  • Snorkfröken77

    Hej hej, nu har jag hittat hit också! Jättebra trådstart Telis

    Nu är semestern äntligen här! Såååå skönt! Är precis hemkommen från en helg i Göteborg med U2 på Ullevi!!! Så bra!!! Var någon annan av er där?

    Har skummat igenom lite, det skrivs ju ganska friskt

    Skål för treårsjubileum i efterhand!

    Cicci - Jag röstar på Louise

    koko - Grattis till ny tvättmaskin!

    Ore - Morr för personer som inte förstår bättre än att tro att alla män kan allt tekniskt/praktiskt! Jag blir skitirriterad när folk vänder sig direkt till maken i vissa situationer som om jag vore mindre vetande!

    muggles - Grattis till att du har bestämt dig för hus! Jobbigt med hittelönsmänniskan, hur gjorde du till slut?

    Liten - Jag röstar också på Rom, finns så mycket vackert att se (har inte sett själv, men hoppas på att få göra det i framtiden)

    EA - Åh, vännen *kram* Vilket skit med BOM
    Starkt gjort med MC-semester, maken tjatar och jag vägrar. Inte längre turer än två timmar går jag med på, sen har jag så j-a ont i baken. Jag vill gärna bli mutad också med shopping eller nåt gott att äta, för så fantastiskt tycker jag inte det är att sitta bakpå...

    Tinga - Kul med shopping! Jag gillar också Boomerang men köper bara deras kläder om jag hittar dem på rea.

    Piggelin - Desigual var coola kläder, dock inget för en nordisk blekfis som jag

    lappis - Välkommen hem! Ni verkar ha haft en underbar semester, Jag har bara en lite lätt grön ton i ansiktet

    PB - Tummarna hålls stenhårt framöver för lyckat inseminarium och besiktning!!!

    Nenne - Oj vad ni varit produktiva på semestern, jag är imponerad! Vi kommer sträcka oss så långt att vi planerar för en renovering. Majbarn - självklart!

    Ego - Jag drog på mig svamp efter mensen, blä. Jag lyckades få ordning på det tills nu i helgen då ÄL troligtvis var. Så vi borde ha träffat rätt och enligt all info på nätet (vad gjorde man innan internets tid?!) så ska inte svamp påverka chanserna att bli gravid. Så nu är det bara att vänta...Tur att man har semester så man inte hinner fundera så mycket på det.

  • Oupsie

    Hej allihopa!

    Har smygläst tråden några dagar men har inte haft tid att logga in och skriva. Vi var iväg några dagar och träffade lite släkt och familj och därefter har vi haft lite besök och nu är vi hos min familj och hälsar på. Så glad att slippa vår bastu-lägenhet. Idag har vi varit med vänner på havet och solat och badat .

    Nu kommer jag inte ihåg allt jag skulle kommentera...

    Mrs B
    Jag klickade på din länk tidigare idag och då fick jag bara upp en meddelande från FB med en varning att klicka vidare. Så jag stängde ner fönstret men jag tror bara att jag hade kommit till videon om jag klickat "ok". Det är nog bara du som kan se ditt konto precis som BS skriver.

    Nenne
    Gud vad flitiga ni varit på er semester! Att du sytt hissgardiner påminde mig om ett par sy-projekt som jag har hemma och borde ta tag i...

    Muggles
    Jag hade struntat i tanten. Man kan inte säga att man inte vill ha hittelön och sen ändra sig. Det blir ju jättekonstigt. Dessutom borde hon väl inse att blommorna skickats innan du fick hennes meddelande.

    Lapinette
    Förstår att ni är trötta. Tufft av er att arbeta imorgon. Det hade nog inte jag klarat efter en sådan flygresa. Jobbigt att inte väskorna har kommit. Men det är nog bättre att de är försenade när man är hemma och förhoppningsvis har det man behöver än tvärt om...

    Det var nog hundra saker till jag tänkte säga men nu kommer jag inte ihåg vad. Ska sova nu men kollar in imorgon igen.

    Förresten, är det någon som vet om man kan använda "thesis", "essay" och "paper" som synonymer till varandra om man ska översätta ordet uppsats? Eller är det skillnad i betydelse av de engelska orden?

  • snaily

    Nenne, å så duktiga och fixiga ni har varit! Klart ni ska ha ett majbarn!

    Hoppas väskorna hittar hem snart Lappis! Jobba lugnt idag...

    Oupsie - jag tror "thesis" snarare betyder avhandling (doktors-) än uppsats.

    Korven vaknade 5 imorse Trött matte ska släpa sig till jobbet nu... måndagssegt!

  • Lapinette

    Jobbar hemifrån idag så det blir lite lagom lugnt. Min ursäkt att jobba hemifrån är att jag måste vara hemma när de kommer med väskorna. Har ingen ringt i eftermiddag så går jag och maken ut på shoppingrunda på KLM's bekostand .

    Vi gick och la oss innan 21.00 igår. Maken vaknade 4.30 och kunde inte somna om medan jag sov vidare till 07.30 . Jag tror och hoppas att jag kommer att klara dagen galant!

    muggles - hur går det med huset? Hängde inte riktigt med när jag läste allt "over there" ... har ni redan hittat "the house" eller är det bara i största allmänhet ni funderar och kalkylerar just nu?

    Säger som flera här inne! Tanten har fått blommor och kunde hon inte säga rakt ut att hon gärna emottog hittelön får hon skylla sig själv.

    Snorkis - trist med svamp!

    AM - välkommen hem från landet! Såg aldrig ditt ex i Santa Barbara med talade om för maken att om jag såg en svensk så skulle jag sparka honom på smalbenen (tur var nog det ... att vi aldrig såg någon svensk ).

    nenne - satan i gatan vad ni har varit duktiga på semestern. Vi har typ pillat oss i naveln, ätit en massa hamburgare, kört en massa bil (maken för jag har suttit bredvid) och mot slutet druckit en helsikes massa vin.

  • fru AM

    Lappis: hej och välkommen tillbaka från drömresan (synd att tantuslingen störde i drömmen bara!). Synd att du inte fick tag på mitt ex men tur för hans smalben.
    Muggles: håller med övriga - snurriga tanten får skylla sig själv att hon inte kläckte ur sig bankkontonumret tidigare. Blommor är också pengar (eller om det är frukt som är godis - jag lär mig aldrig)

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor