• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • sweetstreet

    Mugglan!
    Fast man kan ju (om man pumpar ut) faktiskt spara en del av den feta mjölken från morgonpumpningen också. Och ge på kvällen. Bröstmjölk klarar sig ju i åtminstone 4 dagar kylen.


    Kängu,
    vad glad jag blir av att se att det går lite bättre nu. Tycker det är ättebra att du försöker lit till, men att du ändå har inställnngen att OM det inte skulle gå så bra i längden ändå kunna tänka dig att "fasa ut" amningen. För det är ju inte värt vad som helst.
    Kram!

    oj nu vaknade lillskruttan...
    Kram till Tinga också!

    'gotta go...

  • nennesjuttioåtta

    häjkon bäjkon!!!



    Hoppas ni har det bra i sommarens soliga dagar!

    Jag har inte läst ikapp dessa 37 sidor men fattat som att PB köpt Da house! GRATTIS!!!!! *krulltrumpeter* Hoppas inseminationen sitter där den ska också så är det tamejfan läge att köpa en trisslott! *hoppistuds*

    Välkommen hem från USA, lappis! Läste iaf om er tänkta vinprovning som fick en tråkig bismak, jävla helvetesgnnnnn BAAAH!! Kram på dig! Men ni trampar iaf längre fram i kön till Vietnam, vi har kommit så långt som till att ha fyllt i formuläret men sen har det inte hänt något mer... Pratade idag med en kompis som är adopterad msom för första gången skulle åka till sitt hemland och han visade lite kort och blanketter från tiden på barnhemmet. ååh, det knep till i hjärtat så där lite halvskönt, tänk om det är vårt sätt att få barn...

    Kängu och Ru får en varm kram!! Kämpa på om du orkar, men det går ju precis lika bra med ersättning - det viktiga är ju ändå att ni båda ska må bra!!

    AM, heheh Livia bör alltså strykas medhårs...?

    Muggles
    Ska ni köpa? Va? VA??

    Vad har hänt mer här inne?

    Vi var en snabbis till huvfudstaden på fest i fredags och kollade in pridetåget innan vi åkte hem. Annars har vi fixat och donat i huset och har nu bara en vecka på oss innan jobbet som drar in pengar istället för tvärtom tar vid. Fy fan, jag vill vara ledig i flera veckor till! Vi har inte gått upp före 9 en enda dag, hur ska jag orka gå upp till jobbet i tid?!?!? GAAAH!!!

    Vardagsrummet har fått vitt tak och nu ska P fixa så sladdar och sånt till tvn kommer i väggen istället för utanpå. Därefter blir det en vit råspontvägg på den väggen där tv och kamin så småningom hamnar, övriga väggar ska tapetseras, fönsterfoder målas och nya fönsterbrädor fixas och nästa vecka kommer de för att slipa, luta och olja furugolvet. Kommer bli så himla bra!!! Vi har även satt upp skivor på väggarna och organiserat i garaget, jag har sytt hissgardinerna *äntligen!!* och målat en byrå svart och tapetserat lådfronterna i den svarta tapeten som vi hade i hallen i lägenheten. Nancy har börjat gå ute och sköter sig exemplariskt, äter som vanligt spindlar/flugor/harkrankar/nattfjärilar men spanar mot både gröngölingar och skator (bofinkar är för töntigt??). Jag försökte logga in i början på veckan men efter att hon för fjärde gången lagt sig över tangentbordet och "råkat" (??) stänga av datorn med prickröven så gav jag upp.

    Nu ska jag göra mat och sen klämma mannen på pungen för han är så jäkla sexig i sina reflexbyxor. Woohaaaa!!! Annars är det som vanligt. Om 2 veckor börjar jag spraya och så siktar vi på ett majbarn (jo, tjena).

    massor av kramar, jag loggar väl in igen när jag börjat jobba för min disciplin är ju nere på 0. Oooh please jag vill vara mammaledig och grotta in mig!!

  • nennesjuttioåtta

    häj häj häääjjj Sweeetieee!! Min svåger är på din ö just nu och vi är så sjukt avundsjuka! Behöver ni kattvakt så ring, vi kan åka imorgon.

  • Lapinette

    *vinkar febrilt till nennelainen*
    - så klart det blir ett majbarn!!!!

    Vi har landat men som vanligt inte våra väskor. Bra undaflykt att ta första arbetsdagen hemifrån ... i väntan på väskorna. Lagom mjukstart. Är annars helt vimmelkantiga efter den långa resan och aldeles för lite sömn. Försöker nu hålla oss vakna så länge som möjligt ... typ i ett par timmar till innan vi faller i dvala.

  • BrudSommar2006

    Jag har snart varit hemifrån i fem veckor och det är nästan så att jag börjar få lite hemlängtan nu!

    En Facebook-fråga - hur går det egentligen till när man får upp alla vänförslag? Jag har tidigare trott att om man har minst två vänner som har den här personen som vän så kommer det upp som ett förslag men häromdagen fick jag upp en mamma i min förra mammagrupp i Solna som förslag och vi har inga gemensamma vänner. De kan ju inte gå på gamla adresser för då skulle jag ju få upp varenda Solna-bo och vi bodde inte i samma område. Det kan ju heller inte gälla alla med barn som är födda samma år för då är jag rätt säker på att jag skulle få upp betydligt fler Solna-bor. Idag kom förra ägaren till vårt hus upp som förslag och där kan de ju gå på gamla adresser, att vi har haft samma adress. Fast frågan är ju varför han kom upp som förslag först idag i så fall när vi bott i huset nästan ett år. Om det är för att han är ny på Facebook så kan de ju inte veta om hans tidigare adress heller. Jag funderar och funderar...

  • Mrs  B

    Angående felet:
    Min sida på FB syntes när jag la upp länken, därav min panik så nu vågar jag inte logga in på FB.

    Annars är det ett helfestligt klipp från ett bröllop från USA. Skattade så vi grät igårkväll, efter x antal vinglas.
    .-D

    Snaily
    Krya på dig!!!!!

    AM
    Fattar inte hur ni klarar er på landet utan varmvatten osv, men det kanske är en vanesak?????
    Idag har vi varit hos svärmor i torpet och de har bara kallvatten och mulltoa och vi tycker att det är sådär att vara där över dagen.

    Kängu
    Skönt att det känns bättre nu efter helgen!

    Lappis
    Välkommen hem!

  • muggles

    Nenne: just nu känns det som att det saknas 100 000 för att det ska kännas helt bra. Vi har visserligen drygt det sparat men det är till för föräldraledigheten, vi såg förra gången att det gick rätt mkt pengar. Tar man bara ut 3-4 dgr i veckan som vi gjorde så blir det ett jätteavbräck mot vanliga lönen, så då behövs lite extra buffert. Mardrömsscenario: räntan går upp till 5-7% under föräldraledigheten och vi sitter där med ett hus vi inte har råd med...

    Vad kul att ni fått så mkt gjort i huset!!! Duktig flicka (hissgardinerna).

    Lunchen på Petersons var supergod och satt ute i solen och värmen medan Moa sov i vagnen - aaaahh, gött liv! Idag samma sak fast på en annan ö här i Gbgs skärgård. Inte dumt alls.

  • fru AM

    Mrs B skrev 2009-08-02 20:38:56 följande:


    AMFattar inte hur ni klarar er på landet utan varmvatten osv, men det kanske är en vanesak?????Idag har vi varit hos svärmor i torpet och de har bara kallvatten och mulltoa och vi tycker att det är sådär att vara där över dagen.
    Det är det vi inte gör! Det är hemskt! Men det är inte mitt landställe utan makens och hans familjs så jag kan inte göra så mycket. Men det finns i alla fall vatten-toa men man måste värma sjövatten på spisen för att diska (utomhus!).
  • Mrs  B

    AM
    Ok, då förstår jag.
    Svärmor vill ofta att vi ska komma och sova över i torpet för de tycker ju att det är så underbart där, men än har vi bara sovit där en gång, försöker slingra oss undan.......
    Inte alls vår grej.
    Max gillar dock att vara där så han skickar vi upp lite då och då.

    Tog förresten en fästing på Maltes rygg nu när jag duschade Malte. Urk, säger jag bara!!!!!!
    Får hoppas att det inte blir något av det.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor