• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Telis

    Muggles, men vilken besvärlig tant! Jag skulle inte heller göra något mer nu. Ringer hon igen så får du säga som det är, hon sa först att hon inte ville ha något och att du skickade blommor innan du visste att hon ångrat sig och du därför tycker att saken är utagerad. Hon får skylla sig själv att hon ändrade sig sen.

    Piggelin, hörde du sommarprataren igår, Alex Schulman? Han var fantastiskt bra tycker jag!

    Mrs B, du kan ju anmäla inlägget där du la ut fel länk om du vill att BT tar bort det?

  • Mrs  B

    Nu är jag kallsvettig......

    Telis
    Har precis anmält det hela.

    Jag är verkligen ingen datamänniska....

  • fru AM

    Tjoho i tråden! JAg har saknat er! Fast jag har tjuvläst via min rackliga mobil (men inte kunnat logga in för att kommentera).

    Två veckors mycket rudimentär landetvistelse är till ända och jag är hemma i civilisationen igen. Varmvatten!!!! Fint väder! Dörrar som går att stänga! Diskmaskin! Jag njuter i fulla drag!

    Nu minns jag inte längre vad jag ville kommentera men jag vill bara säga till Kängu att jag hoppas du följer din magkänsla i kampen med amningen. Det går ju säkert att få upp produktionen om du orkar. (Knattetimmenexperterna brukar råda mammor som vill boosta mjölkprod. att slå läger i sängen i två dagar och bara vila, amma och bli uppassade av pappan). Men stånga inte pannan blodig om det tar emot för mycket - du ska ju orka hantera Ru hela dagarna ... Lycka till helt enkelt!

    Grattis till huset, Passionsblomman! Önskar att jag hade kunnat se bilderna på det men jag får väl hoppas att det läggs in någon bild i galleriet ...?

    Livia har börjat prata ännu mer de senaste veckorna - hon är verkligen en egen liten person ... Favorituttrycket just nu är SÅ: "Du gör SÅ fel, mamma!" "Jag blev SÅ rädd!" "Det var SÅ gott!"
    Och sen älskar hon allt och alla (i alla fall som hon säger): "Jag 'ÄLKAR' min 'Hettor'! Han är SÅ söt!"

    Och Hektor bara skrattar åt allt ...

  • snaily

    Koko, tack för infon! Får väl se hur jag gör om jag nån gång får ett plus - vågar inte hoppas att det ska funka första gången för mig också...

    Ego - skitdag! - oerhört trist tradition att drabbas av urinvägsinfektion varje augusti... Öser i mig tranbärsjuice och ligger i soffan och tycker synd om mig själv och ber till högre makter att jag inte måste jobba närmaste timmarna...

  • snaily

    Hej AM
    Härligt med civilisationens bekvämligheter! Kul när barn får såna där favorituttryck, en kollegas dotter hade en period då hon sa "Pytiskt!" hela tiden om allt

  • fru AM

    MrsB: jag fattar inte varför du fick panik? Var det fel klipp? Jag såg via din länk i alla fall ett klipp med ett dansande brudfölje? Om jag hade förslagit ett likartat upplägg för min man hade han dött, skämt ihjäl sig och skilt sig ...

    Det är förresten bara halva semestern vi haft med oss BARNET Livia - halva tiden har hon varit HUND ... Man har fått kasta pinnar åt henne som hon sedan sprungit och hämtat (på alla fyra) med munnen. Ibland har hon rullat över på rygg så man har fått klappa henne på magen ... Hon är helt normal
    Och eftersom Koko berättade om Connys 18-månaderskontroll så kan jag ju påminna om att Livia pekade i stöveln när BVC-tanten frågade var näsan var ... De har nog sett och hört de flesta varianter ...

  • BrudSommar2006

    Mrs B, jag förstår inte heller varför det blev fel med din länk, jag fick också upp ett helt vanligt klipp?

    Snigeln, stackars dig, men hjälper det verkligen med tranbärsjuice, det har det aldrig gjort för mig, för mig är det akuten och antibiotika som gäller varje gång.

  • muggles

    Ang amning vs ersättning så måste jag bara korrigera Sweets inlägg om att om man har massor av mjölk så är det lika mättande som bröstmjölk. Bröstmjölken är som mest gräddig och mättande på morgonen (efter att mamman fått vila mkt under natten) och som vattnigast på kvällen och därför mättar den inte alls lika bra på kvällen/förnatten. Det kan därför vara idé att ge ersättning runt 23-tiden och få sova ett längre pass, innan amningen kör igång igen framåt morgonen. Det här ser man väldigt tydligt om man pumpar ut...

    Kängu: vad bra att det känns bättre igen! Det blir nog fler toppar och dalar... Så var det iaf för mig. Det kan ha varit så att Ru hade en tillväxtperiod och det därför inte kändes som om det räckte(?).

    Koko: jobbigt att må så när man ska jobba!

    BS: vi gör nog inget speciellt. Men det som Vänner skrev stämmer in rätt bra på Moa - hon sover längre när vi inte måste gå upp tidigt och börjar stöka. Sedan har vi upptäckt att hon ofta sitter tyst i sin säng när vi går in (idag tex kvart över 8) så vem vet när hon vaknar??

  • snaily

    BS, jag inbillar mig att det hjälper på mig, förra gången lyckades jag kurera mig ganska snabbt med Ipren och tranbärskapslar, så jag gör ett försök nu också men är det inte bättre imorgon så får jag försöka ta mig till doktorn. Det är inte jätteilla den här gången som tur är. Hittade förresten det här angående tranbär: www.bmj.com/cgi/content/full/322/7302/1571&pmid=11431298

  • BrudSommar2006

    Snigeln, för några år sedan hade jag upprepade urinvägsinfektioner vilket var jättejobbigt så jag dricker fortfarande tranbärsjuice i preventativt syfte för säkerhets skull varje morgon. Har dock ingen aning om huruvida det hjälper men det var ett bra tag sedan jag var dålig sist så vem vet.

    Muggles, hm, Iris sitter inte kvar i sin säng, hon kommer över till oss och ropar på oss och kräver att vi ska gå upp! Fast vi lägger henne nio nu så är hon uppe strax efter sex, suck.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor